Toon posts:

Gezocht: advies nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wireless router voor mijn ADSL-aansluiting (Planet). Momenteel werk ik nog met een SpeedTouch maar ik zoek een beter alternatief.
Mijn oog viel via een advertentie op de Linksys WRT300N. Ik begreep dat dit een snelle en effectieve router zou moeten zijn, maar hier en daar las ik op internet dat de snelheid vooral pas merkbaar was op langere afstand (?).

De bedoeling is in ieder geval:
-Zo snel mogelijk
-Goede encriptie
-Degelijke firewall
-Goed bereik door heel het huis
-Betrouwbaar

De prijs is niet zo'n punt. Graag advies en ervaringen.

Bij voorbaat dank!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Welkom op GoT :) .

Is het nu de bedoeling dat wij een router voor je uit gaan zoeken ofzo? Wat heb je zelf al gevonden? Misschien al vergelijkbare modellen bekeken? Als ik zo even snel zoek, zie ik toch al aardig wat reviews langskomen van deze router, daar worden jou vragen vast in beantwoord.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:45:
Welkom op GoT :) .

Is het nu de bedoeling dat wij een router voor je uit gaan zoeken ofzo? Wat heb je zelf al gevonden? Misschien al vergelijkbare modellen bekeken? Als ik zo even snel zoek, zie ik toch al aardig wat reviews langskomen van deze router, daar worden jou vragen vast in beantwoord.
Dankje. Ja, ik heb inderdaad al het een en ander aan reviews bekeken maar ben verder niet zo thuis in wat er nog meer qua routers op de markt is. Vandaar dat ik me afvraag of de kenners hier mij daarbij kunnen helpen. Alle tips zijn welkom, het hoeft niet per se over deze Linksys te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 20:54 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Goed bereik en betrouwbaar:

Senao accesspoint!

Voldoet aan de standaarden, kost wat meer maar dan heb je ook echt een superbereik.
WRT300N is namelijk nog draft 802.11N, nog niet echt een standaard dus.
Zul je alleen Linksys WMP300N (als het zo heet) bij kunnen gebruiken bijv.

Als router zou ik als geld dan toch geen punt is voor een leuk Draytek dingetje gaan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:30:
Goed bereik en betrouwbaar:

Senao accesspoint!

Voldoet aan de standaarden, kost wat meer maar dan heb je ook echt een superbereik.
WRT300N is namelijk nog draft 802.11N, nog niet echt een standaard dus.
Zul je alleen Linksys WMP300N (als het zo heet) bij kunnen gebruiken bijv.

Als router zou ik als geld dan toch geen punt is voor een leuk Draytek dingetje gaan.
Thanks! Ga ik zeker naar kijken. Zien er goed uit.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan ook je huidige speedtouch modem/router blijven gebruiken als router als je er alleen een (Senao) accesspoint bijkoopt. Mijn ervaringen met speedtouch producten is dat ze erg stabiel zijn en dat je er toch redelijk wat in kan stellen (zeker via de telnet console).

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1