Toon posts:

backupschijven op externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen echt duidelijk antwoord vinden in de search dus hier mijn vraag.
Ik heb een externe hardisk en nu wil ik van 2 schijven eigelijk een backup maken op die externe harddisk en zorgen dat als een van die hardeschijven van de 2 pc's kapot gaat dat ik die dan gewoon met de externe hardsik op kan starten. Nu weet ik dat er norton ghost is maar ik wil eigelijk dat de bestanden er gewoon opstaan.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Van een externe harddisk kan je sowieso geen windows opstarten (zonder modificaties toch).

Je gebruikt inderdaad best Ghost voor het maken van een image. Uit die image kan je ook desgewenst losse bestanden en mappen terughalen.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 10:35 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:57:
Ik kon geen echt duidelijk antwoord vinden in de search dus hier mijn vraag.
Ik heb een externe hardisk en nu wil ik van 2 schijven eigelijk een backup maken op die externe harddisk en zorgen dat als een van die hardeschijven van de 2 pc's kapot gaat dat ik die dan gewoon met de externe hardsik op kan starten. Nu weet ik dat er norton ghost is maar ik wil eigelijk dat de bestanden er gewoon opstaan.
Van één disk zou het nog wel kunnen om een exacte kopie op die externe disk te zetten zodat je die schijf in geval van nood in de 'kapotte' pc kunt schroeven om weer op te kunnen starten.

Of je die PC dan ook daadwerkelijk vanaf de externe schijf kunt starten weet ik niet, dat wordt in elk geval een stuk ingewikkelder denk ik zo.

Twee systemen op zo'n manier backuppen op één externe schijf wordt sowieso onhaalbaar denk ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 08-02 14:06
t gaat gewoon helemaal niet volgens mij.. afaik is de enige manier om gewoon 2x een image van een complete schijf op je externe schijf te zetten.. en die gewoon weer compleet terug te mikken mocht een schijf crashen. of je moet de externe schijf in 2en delen dan kan je gewoon 2x disk to disk doen.

booten vanaf externe schijf word een heel ander verhaal.. het moet volgens mij wel mogeljik zijn.. maar makkelijk is anders.. en dan met 2 osen erop...

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Dat kan toch zonder problemen? Bij veel moederborden kan je een usb hd als bootschijf benaderen. Soms als removable, soms als HD. Je kan bv in eerste instantie een disk to disk kopie maken (eventueel de partitiegrote aanpassen zodat je een 2de partite hebt waar je andere data op kan zetten).

Veel hangt af van het moederbord.

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 08-02 14:06
ja bij sommige mobo's gaat t idd wel.. alleen moet je wel goed opletten met je backups je hebt er 2 van ik neem aan 2 verschillende systemen.. als je de verkeerde boot denk ik dat het niet helemaal lekker werkt driver wise enzo.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

zelfs als je eens verkeerdelijk boot is de mbr niet kapot. Het kan dan zijn als je de volgende keer van de externe HD wil booten dat je 2 keer moet opstarten, maar dat kan het probleem niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan doe ik maar 1 backup dan gaat het dus wel. Het is trouwens wel zo dat hij een usb opstart station pakt anders schiet het niet op dat snap ik.
Pagina: 1