Nederlandse ondertiteling toevoegen aan buitenlandse dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Tijdje terug heb ik een dvd gekocht in het buitenland en mijn vader zou deze dvd ook graag wel willen zien, maar zoals je kunt raden zit hier geen Nederlandse ondertiteling bij.

Alleen maar Engels, Spaans en Italiaans. :(

Nu is mijn vraag, met welk programma kan ik eenvoudig een Nederlandse ondertiteling toevoegen? Het hoeft niet opgenomen worden in een menu want ik heb een mooie knop op de AB van de dvd-speler die dat ook kan.

Ik heb al wat rondgekeken, maar niet echt met succes.
Of de gebruikershandleiding of uitleg is te vaag, of je loopt halverwege vast omdat je niet weet wat je moet doen.

Zo loop ik met DVD-Lab al vast, je kunt daar schijnbaar maar 1 vob file importeren en naar de werkbalk slepen. Als het nu mogelijk was de andere 3 vob files er achter plakken, maar dit lukt me niet.

Dan IFOedit, ik kan een *.ifo bestand openen maar dan krijg ik een scherm vol met gegevens waar ik weinig uit kan halen.

Het omzetten van een srt naar een sub is me wel duidelijk, dat kan met srt2sub. :)

Weet iemand een eenvoudig programma, of kan (stapsgewijs) uitleggen hoe het kan met één van bovenstaande programma's?

Mijn YouTube Channel

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij staat 't wel in dit artikel, al heb ik 't uit de Google Cache moeten halen.

Ik vraag me echter af of dit kwaliteitsverlies oplevert. Volgens mij niet, want ze hebben 't over demuxen etc ipv decoden :)

• Snowwie
Osiris schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:50:
Volgens mij staat 't wel in dit artikel, al heb ik 't uit de Google Cache moeten halen.

Ik vraag me echter af of dit kwaliteitsverlies oplevert. Volgens mij niet, want ze hebben 't over demuxen etc ipv decoden :)
Demuxen levert geen kwaliteitsverlies op, je scheidt dan enkel de video en audio uit een dvd.

Maar hell, zo veel stappen om slechts 1 ondertiteling toe te voegen.. :X

Mijn YouTube Channel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Zou het niet makkelijker zijn om de dvd te downloaden, ondertitels erbij te gooien en 'm dan te branden? Dan hoef je ook niet zelf te gaan kloten met het rippen (oid) van de dvd, etc ;)

The devil is in the details.

• Snowwie
Hahn schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:33:
Zou het niet makkelijker zijn om de dvd te downloaden, ondertitels erbij te gooien en 'm dan te branden? Dan hoef je ook niet zelf te gaan kloten met het rippen (oid) van de dvd, etc ;)
Of ik die dvd nu download of kopieer dat maakt geen bal uit, de ondertitel bestanden haal ik zowiezo van het internet.

Ik ben de laatste drie kwartier bezig geweest met de bovenstaande tip, maar ik loop alweer vast omdat er bepaalde informatie ontbreekt. Ik word er ook een beetje moedeloos van. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Snowwie op 13-09-2006 21:35 ]

Mijn YouTube Channel

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Aangezien je het orgineel heb,,lijkt het mij het snelst om gewoon effe met usenet een versie te pakken waar wel NL ondertitel ingebakken zit,,,

Er zijn daar mensen 24/7 met dit soort zaakjes bezig.

Let wel...Je heb de orgineel dvd zonder nl ondertitel.
Ik weet niet of je dus het recht heb om legaal er een ondertitel bij te zetten.
Lijkt mij niet echt illigaal,,maar goed,,kben ook geen jurist.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Je zou eens kunnen kijken op de site: http://www.ondertitels.nl/, hier staat een hoop informatie en ondertitels, dat is denk ik wel handig.

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 03:43
Ik weet absoluut niks van dvd's, rippen e.d., maar met de volgende link is het me toch gelukt. Heel duidelijk uitgelegd: http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm

edit: das trouwens de eerste link die je krijgt als je googled op ondertitel toevoegen dvd.

[ Voor 22% gewijzigd door DappereDodo op 13-09-2006 22:25 ]

• Snowwie
Dragonsoft schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:44:
Je zou eens kunnen kijken op de site: *************, hier staat een hoop informatie en ondertitels, dat is denk ik wel handig.
Ik denk dat de door jouw genoemde link niet mag worden vermeldt op dit forum. :)

Maar ik ben er inmiddels achter, muxen met Pgcdemux, dan de m2v en ac3 inladen in DVD-lab Pro, vervolgens een srt bestand inladen, vervolgens fijnafstemmen, en kijk aan, een mooie dvd met Nederlandse ondertiteling. _/-\o_

edit: te vroeg gejuigt:

Alhoewel in PowerDVD de ondertitels keurig worden afgebeeld zie ik ze niet terug op de tv, ondanks dat ik de optie "subtitle: Nederlands" wel kan selecteren.

Kan dat iets te maken hebben met het feit dat het hier om een NTSC dvd gaat, of misschien om het feit dat ik VERDANA als lettertype heb gebruikt ipv Tahoma, dat de dvd speler geen Verdana herkent?

Ik ga weer testen. :)

edit: inderdaad je moet geen andere lettertype gaan gebruiken behalve Tahoma, de dvd speler herkent het anders niet. (info toegevoegd voor toekomstige ondertitel-toevoeg-prutselaars) :)

[ Voor 35% gewijzigd door Snowwie op 22-11-2006 02:16 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1