Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het Grote Qtek 8500 (HTC Star Trek/Strtrk) Topic [Deel 1]

Pagina: 1
Acties:
  • 4.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
WELKOM IN HET GROTE QTEK 8500 TOPIC!
(a.k.a. iMate Smartflip, Dopod S300, Dopod 710, Orange SPV F600, and Cingular 3125, HTC Strtrk, HTC Startrek, HTC Star Trek)

Aangezien dit enigzins voor de hand liggende topic maar niet op wil komen dagen, dacht ik dat het tijd werd om zelf maar een topic te beginnen. Ik heb niet zoveel tijd/verstand van om er een mooie, gelikte topicstart van te maken, maar misschien zijn er mede-tweakers die een uurtje over hebben om dit wel voor elkaar te krijgen (met tabbelletjes enzo :9 )

Even een kleine voetnoot: het verbaast mij hoe weinig over deze telefoon is te vinden. In principe is de een uniek concept omdat het naar mijn weten de kleinste WM5 based smartphone van dit moment is. Persoonlijk vind ik de huidige smartphones, ook die van Nokia, aan de lompe kant en verlang ik terug naar de tijd dat je mobiele telefoons meenam zonder dat je ze als een baksteen in je broek voelde zitten :).
Er is weinig te vinden in verschillende fora over deze telefoon terwijl hij het bespreken toch wel waard is denk ik.
Maar dit geheel terzijde ;)

[Foto's]
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphone-web.com/modules/wysiwyg_editor/upload/strtrk_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/images/cd32611ccd9eeda00b26bf946c8125b3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/images/media/qtek/8500/cebit%202006%200198_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/qtek_8500/foto13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketnow.com/html/portal/reviews/0000000834/review/StarTr45.jpg

[Besprekingen]
Een review van Nieuwemobiel.nl
Een review van Pocketnow.com
Een review van Trustedreviews.com

[Links]
De officiële Wiki site van HTC

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:41
Is dit de fabrikant van die brakke voedingen en zo?

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:42:
Is dit de fabrikant van die brakke voedingen en zo?
Nee volgens mij niet, hoezo?

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

dat is Q-tec.

Qtek was eigenlijk het merk van HTC (naast i-mate & branded versies), maar omdat ze vaak werden geassocieerd met Q-tec, zijn ze hun eigen naam als merknaam gaan gebruiken (dit is de laatste Qtek die gemaakt is).

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Verwijderd

Topicstarter
En waarom zijn er zo weinig gebruikers hiervan? Ik ga haast denken dat er iets mis mee is, maar dat lees je ook nergens.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:00:
En waarom zijn er zo weinig gebruikers hiervan? Ik ga haast denken dat er iets mis mee is, maar dat lees je ook nergens.
Het toestel is niet zo goed beschikbaar in de winkel. Ook veel mensen weten niet eens dat het ding bestaat. Echter is wel degelijk een goed toestel en ziet het er ook erg mooi en strak uit voor een wm5 based phone.

Echter heeft hij wel een groot nadeel, en dat is dat het ringtone volume aan de erg lage kant is :)

Verwijderd

tja zelf had ik er ook oren naar, maar na wat ik gelezen heb over de stand by tijd heb ik de hoop op een fatsoenlijke clamshell smartphone maar voorlopig opgegeven. Om nou omwille het uiterlijk en de ergonomie terug te gaan naar de SPV 1 dagen kwa opladen zie ik ook niet zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:06:
tja zelf had ik er ook oren naar, maar na wat ik gelezen heb over de stand by tijd heb ik de hoop op een fatsoenlijke clamshell smartphone maar voorlopig opgegeven. Om nou omwille het uiterlijk en de ergonomie terug te gaan naar de SPV 1 dagen kwa opladen zie ik ook niet zitten.
Volgens mij viel de stand-by tijd juist wel mee. Ergens op XDA-Developers stond bij redelijk intensief gebruik 2 dagen stand-by tijd aangegeven.

Verwijderd

tja ik heb een tijdje een sp5m gehad. Welke op wifi (amper energiegebruik als je dat niet aan zet) en mini ipv microsd ongeveer hetzelvde was kwa specs. De smartflip heeft dan een extra 2e scherm.
De sp5m ging zo'n 5 dagen mee met rustig gebruik (normaal bel/sms af en toe mp3) maar deze had wel een 1150mah accu. De smartflip moet het doen met 750mah als ik het me goed herriner.. reken je verlies maar uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:22:
tja ik heb een tijdje een sp5m gehad. Welke op wifi (amper energiegebruik als je dat niet aan zet) en mini ipv microsd ongeveer hetzelvde was kwa specs. De smartflip heeft dan een extra 2e scherm.
De sp5m ging zo'n 5 dagen mee met rustig gebruik (normaal bel/sms af en toe mp3) maar deze had wel een 1050mah accu. De smartflip moet het doen met 750mah als ik het me goed herriner.. reken je verlies maar uit.
Dat extra 2e scherm is volgens mij juist een voordeel, omdat je het hoofdscherm (dat meer energie verbruikt) minder hoeft te gebruiken.

(Het lijkt nu misschien alsof ik de Qtek wil verdedigen, wat niet het geval is :))

Verwijderd

jah, zowiezo zou ik even goed de revieuws lezen want er scheen ook het e.e.a. mis te zijn met telefoonfuncties. Er was een probleem met gemiste oproepen ofzo.. (kwam aan het licht nadat ik m'n intressa al verloren had, dus weet er niet het fijne van).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Dat probleem is in combinatie met bluetooth aan. Volgens mij kan je op de qtek website, het forum, er alles over lezen.

Aangezien ik nooit de bluetooth gebruik is het geen issue voor mij, ik ben het dus nog nooit tegengekomen.

Verder ben ik zeer tevreden over het toestel. Ik had eerst een qtek 8080, maar daar kon ik als het mee zat 1 dag mee doen, en dan moest hij weer opgeladen worden. Qua functionaliteit was ik erg tevreden, maar nu ik deze heb, ben ik nog blijer. Dubbele accuduur! Nu wel twee dagen! 8)7

Jammer dat ze daar nog niets aan kunnen doen met die smartphones.

[ Voor 66% gewijzigd door Gé Brander op 13-09-2006 21:42 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

tja.. m'n c500 was acceptabel en de sp5m was, zolang je wifi niet gebruikte, veel beter dan de meeste "normale" telefoons en alle w800(i) meuk etc.

Verwijderd

Topicstarter
De batterijduur van 2 dagen valt mee te leven toch? De nokia N70 zal het niet veel langer uithouden, mijn Vario daarentegen wel, maar die is ook 5x zo groot.
Ergens moet op bezuinigd worden bij zo'n klein toestel en eerlijk gezegd valt 2 dagen me dan nog mee (cradel kopen = geen zorgen meer)

Verwijderd

geloof me, 2 dagen is gewoon klote voor een toestel. Telefoons die minder dan 5 dagen stand by flikken met normaal gebruik komen er bij mij echt nooit meer in. Dagje overslapen ergens en je gelijk zorgen moeten maken dat je nog wel bereikbaar bent als je terug gaat? complete onzin.
Nou denk ik dat deze het stand by wel een dag of 3 gaat volhouden, omdat hij ook wat energiezuiniger zou moeten zijn (oa. microsd, geen wifi chip)
Mocht je de specs aan staan en je het clamshell weinig kunnen schelen, dan kan ik echt alleen maar een sp5(m) aanraden, want die 400mah extra merk je echt wel (ruim 53% extra)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 10:13 . Reden: 1050 > 1150mah ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 07:47:
geloof me, 2 dagen is gewoon klote voor een toestel. Telefoons die minder dan 5 dagen stand by flikken met normaal gebruik komen er bij mij echt nooit meer in. Dagje overslapen ergens en je gelijk zorgen moeten maken dat je nog wel bereikbaar bent als je terug gaat? complete onzin.
Nou denk ik dat deze het stand by wel een dag of 3 a 4 gaat volhouden, omdat hij ook wat energiezuiniger zou moeten zijn (oa. microsd, geen wifi chip)
Mocht je de specs aan staan en je het clamshell weinig kunnen schelen, dan kan ik echt alleen maar een sp5(m) aanraden, want die 300mah extra merk je echt wel (=40% extra)
Dan blijft het dus een afweging tussen mooi<=>functioneel ...
Op zich kan clamshell me niet zoveel schelen, alleen blijft het voordeel dat de 8500 een stuk kleiner is dan de 8300. Ik ben net afgestapt van de Vario omdat ik die te groot vond dus mijn volgende toestel moet wel draagbaar zijn, ook in een strakkere broek.

Verwijderd

het scheelt zo'n 10% als ik het me goed herriner. in vergelijking met andere popu smartphones ala w800(i) is de sp5(m) nog steeds stukken kleiner. Een vario is gewoon een pda met telefoon opties, dat is zowiezo een hele andere schaal kwa grootte :+

maar goed ik heb nu zelf een samsung e700 . En dat formaat vind ik ideaal. Tis alleen geen smartphone, maar daar heb ik op het moment ook geen behoefte aan. Hoewel het binnenkort voor werk wellicht wel weer nodig wordt :) & ;(

Persoonijk ben ik blij dat HTC eindelijk een clamshell smartphone maakt, want verder maakte (in eu) alleen moterola de mpx serie, welke echt sneu waren. Maar ik vrees dat het nog wel 2 generaties duurt voordat het echt interessant is. Net als dat de 1e 2 generaties smartphone ook eigenlijk heel slecht waren (spve100 e200).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 10:08 ]

Verwijderd

even kickje: hij is nu officieel interessant (voor mij) :

1100mah accu ! nog grotere accu dan de sp5(m) (welke in mijn ervaring al zeer goede standby tijd van +/- 5 dagen had) en wss nog energiezuiniger ook :)

en van 64/64mb naar 128/64 mb :)

nadeel: hij heeft nu wel een bobbel

dit is dan wel de USA is; tis nog maar de vraag of ze in de EU ook dit kunstje flikken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 11:25 ]

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 08:43

roma0803

Lost

Kwestie van tijd en dan worden de accu's met klepje op Ebay aangeboden. Op dit moment is er een 850mAh accu op Ebay te vinden, maar dat zet nog geen doden aan de zijk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Verwijderd

toch hopen dat ze dit in NL ook gaan doen, want ondanks de bobbel is de telefoon zo echt stukken beter. ook met het 64/64 verhaal waren problemen, aangezien een hoop troep (bijv. outlook) niet op je sd-card kan.

Wellicht is de accu inderdaad een simpele add-on die je later bij elke versie kunt plaatsen, maar het 64 naar 128mb verhaal doet vermoeden dat het hier om een custom versie gaat voor singulair, wat misschien ook inhoudt dat de batterij niet "universieel" is binnen deze serie.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 21:07 ]

• roma0803

roma0803

Lost

Is die 128MB iets wat je met een ROM update kunt realiseren of is daarvoor toch nieuwe hardware nodig? Ik denk dat laatste maar mijn kennis daarin is te beperkt...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Verwijderd

er zat origineel 64MB ram en 64MB rom in, het lijkt mij dat hier fysiek 64MB rom aan toegevoegd moet zijn; nogal vreemd om een telefoon welke fysiek 128MB rom heeft dmv software te beperken tot 64MB. Het zou net zo onlogisch zijn als dat je door middel van een bios update 2x zoveel harde schijf ruimte krijgt; opzich niet onmogelijk, maar wel enorm onlogisch en onwaarschijnlijk.

overgens is het wel fijn als het 128mb wordt, aangezien er dus nogal vaak meldingen komen dat er te weinig geheugen is als je zaken als outlook synchroniseren wil gebruiken.

de batterij is iig wel al los verkrijgbaar

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
ondertussen ben ik zelf al overgestapt naar de nokia E50. Ongeveer zelfde specs en ook lekker klein, alleen geen WM5 maar symbian. en geen gezeik met de batterij want die gaat ook 5 dagen mee.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
De batterij is voor mij een belangrijke reden waarom ik nog steeds overweeg m'n S200 opzij te leggen voor een C600 / 8310. Alleen het gebrek aan BT 2.0 weerhoudt me ervan. Ook het touchscreen vind ik veel minder prettig dan de gewone toetsen van m'n C500.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

waar heb jij dan BT 2.0 voor nodig?

• roma0803

roma0803

Lost

Van ZDNet gekwoot en om me er ook even mee te bemoeien :P
Voluit heet de vandaag goedgekeurde standaard "Bluetooth Core Specification Version 2.0 + Enhanced Data Rate". Apparatuur die aan de nieuwe specificatie voldoet, profiteert van hogere snelheden (van 1 tot 3 MBit/s) en lager stroomverbruik. Andere voordelen zijn:

- meerdere verbindingen tegelijk mogelijk door grotere bandbreedte
- compatibel met voorgaande Bluetooth-versies
- minder fouten door een verbeterde error-detectie

Bluetooth 2.0 maakt ook voor het eerst draadloze cd-kwaliteit audio mogelijk. Dat kan een impuls kan geven aan de ontwikkeling van audio-spelers en draadloze hoofdtelefoons voor onderweg.
Zitten dus wel een paar voordelen aan, met name meerdere verbindingen en betere audio kwaliteit.

Verwijderd

is dat geluidsgebeuren niet gewoon AD2P ?(of hoe dat ook precies mag heten) ..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 19:02 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Meer devices tegelijkertijd gebruiken.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:01:
is dat geluidsgebeuren niet gewoon AD2P ?(of hoe dat ook precies mag heten) ..
Nee, A2DP is überhaupt het mogelijk maken van stereo audio, maar eigenlijk heb je de bandbreedte van 2.0 nodig voor goed geluid. Nu heb ik zelf een BT 1.2 hoofdtelefoon van nokia en het geluid is behoorljik goed.

Maar het geluid van m'n BT 2.0 headset (ook nokia) is wel veel beter.

[ Voor 55% gewijzigd door StevenK op 23-09-2006 19:06 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

ah okay, das logisch :p tja dan zit je idd met een probleem kwa wm5 telefoons. gelukkig voer ik weinig met BT uit (af en toe gps ontvangertje) dus voor mij maakt dat weinig uit..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 19:07 ]

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 20:51

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

==========

[ Voor 100% gewijzigd door -Nexus op 06-10-2006 08:53 ]

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 15:32
Bestaat er een navigatie pakket dat op de 8500 draait? Tomtom volgens hun eigen site bijvoorbeeld niet. Twijvel tussen de Nokia e50 (Symbian) en deze. De qtek 8500 ziet er wel heel erg mooi uit.

:)

madzib

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:04:
offtopic:
ondertussen ben ik zelf al overgestapt naar de nokia E50. Ongeveer zelfde specs en ook lekker klein, alleen geen WM5 maar symbian. en geen gezeik met de batterij want die gaat ook 5 dagen mee.
Kun je nog meer zaken vergelijken tussen de E50 en de Qtek 8500. Ik twijvel ook tussen beide toestellen en vind de looks van de 8500 wel erg cool.
Maar bijvoorbeeld snelheid (UI, films), gebruiksgemak, scherm en functies. :*)

Net het artikel van nieuwe mobiel gelezen. Denk dat ik de antwoorden al wel weet.
Ik ga voor de Nokia E50 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Madzib op 05-10-2006 14:54 ]

madzib

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Besteld!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:03:
het scheelt zo'n 10% als ik het me goed herriner. in vergelijking met andere popu smartphones ala w800(i)
De w800i is geen smartphone.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Heb m binnen hoor :)
Ik hoorde van iemand die ik belde dat ik zacht klonk, hebben jullie last van zachte microfoons?
(persoonlijk klink ik liever zacht dan keihard, maar wil wel te verstaan zijn)

Verwijderd

Ik heb dit toestel gister gewonnen op een marketing beurs bij een microsoft stand.

Leuk ding, enkel weet ik nog niet hoe ik via usb film & foto kan overzetten op computer?

/edit laat maar, was probleempje met de usb driver ofzoiets.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 14:53 ]

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik las in een review dat er problemen waren met het ontvangen van gesprekken. Is dat inmiddels verholpen? En verzenden d.m.v Bluetooth?

Volgens de specs moet de batterij 5 dagen meegaan. Dat lijkt me voldoende toch.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

5 dagen haalt ie niet bij mij..
3 max, 4 als 'k 'm niet gebruik.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 22:37 ]

Verwijderd

Kick!

Jammer dat deze telefoon niet echt populair is! Aan de andere kant, daardoor heb ik nu wel een exclusievere telefoon :9

Maar ik gebruik het toestel soms wel 4 dagen zonder opnieuw op te hoeven laden, daar moet ik wel bijzeggen dat ik hem dan ook slechts gebruik voor af en toe bellen en smsen. Dus de mensen met een extreem korte accuduur die hebben of iets mis met de accu / het toestel, of ze gebruiken veel functies (bluetooth/mediaspeler noem maar op).

Btw, het toestel is nu bij de BelCompany 310euro. Voor diegenen die nog hun kansje willen slaan!

Enige puntje: Wanneer komt die verrekte update nou?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 22:52 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12

Entity

9000rpm

Update bestaat al lang, maar wordt alleen door Qtek support zelf geïnstalleerd als je het toestel ter reparatie opstuurt :|

Het toestel heeft ook een vervelende bug in combinatie met het T-Mobile netwerk. Als je de telefoon een paar uur niet gebruikt, is hij niet meer bereikbaar (als je belt krijg je gelijk voicemail, toestel geeft niet aan dat er een gesprek gemist is). Bereik en accuspanning zijn perfect in orde, toestel moet op dat moment opnieuw opgestart worden om weer bereikbaar te worden. Qtek zelf heeft nog geen oplossing voor dit probleem, inmiddels heb ik de telefoon 5 maanden in bezit, 3 maanden gebruikt met KPN naar volle tevredenheid, 2 maanden met T-Mobile en alleen maar ellende. Mijn telefoon is een maand bij Qtek reparatie geweest en heeft alleen nieuwe firmware gekregen, maar dat lost het probleem dus niet op.

Overigens is het probleem bij meerdere mensen geconstateerd (zie o.a. dit topic op het Qtek gebruikersforum) en nog niemand heeft een oplossing gekregen van Qtek :(

De webshop waar ik de GSM gekocht heb, probeert nu via de distributeur door te dringen bij Qtek in de hoop dat er een oplossing komt...

Oftewel: supermooie telefoon, werkt uitstekend zolang je niet op T-Mobile zit :(

Verwijderd

Die bereikbaarheidsbug is idd zeer berucht! Je moet net de grootste pech hebben met je combinatie provider/toestel. Uiteraard zou gewoon elk netwerk probleemloos moeten werken. Het maffe is, waarom bij het éne netwerk wel, en het andere niet?

Maar ik ga mijn toestel dus niet opsturen ter reparatie, tenzij er merkbaar en significante verbeteringen mogelijk zijn. Waar kan ik meer info vinden over deze update? Qtek heeft een 2jaar pick-up and return garantie, dus als je hem laat opsturen hoef je gelukkig je deur niet uit!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook het probleem dat heel af en toe het geheugenkaartje niet gelezen wordt? Dat je hem eerst moet resetten en daarna pas weer kan gebruiken?

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 13:02

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb 'm nu ook, en tot nu toe geen klachten. Lekker klein toestel in verhouding tot de andere SPV's.
Het batterijverbruik is idd nogal hoog tot nu toe, maar ik zit er dan ook de hele dag mee te spelen.
Ondertussen ook Orange World zo aan de praat dat ik geen data verbruik.

Vandaag ook even een 1Gb micro SD kaartje besteld. Internetten en filmpjes kijken.. Ik zal er binnenkort ook eens mee gaan bellen ;)

• luppien
  • Laatst online: 05-11 11:41

luppien

All u have R Belong To Me

Ik heb em sinds vandaag en vind het tot nu toe een geweldig toestel.
toch heb ik een klein probleempje,
Ik heb een gewoon kpn prepaid abonement en wou dus even proberen hoeduur dat internetten was. Ik heb 2 sites bekeken en dat werkte nog best goed. Hierna ging ik verder met internetten maar ik krijg telkens de melding : De externe partij heeft de verbinding beeindigt. Ik heb nog wel voldoende beltegoed en snap daarom niet echt wat deze melding precies inhoud.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, verder een prachtig toestel :)

Verwijderd

luppien schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:40:
Ik heb em sinds vandaag en vind het tot nu toe een geweldig toestel.
toch heb ik een klein probleempje,
Ik heb een gewoon kpn prepaid abonement en wou dus even proberen hoeduur dat internetten was. Ik heb 2 sites bekeken en dat werkte nog best goed. Hierna ging ik verder met internetten maar ik krijg telkens de melding : De externe partij heeft de verbinding beeindigt. Ik heb nog wel voldoende beltegoed en snap daarom niet echt wat deze melding precies inhoud.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, verder een prachtig toestel :)
Ik meende laatst te lezen dat gprs via kpn prepaid extreem duur is, ik zou maar even precies uitzoeken hoe dat zit!

• luppien
  • Laatst online: 05-11 11:41

luppien

All u have R Belong To Me

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:26:
[...]

Ik meende laatst te lezen dat gprs via kpn prepaid extreem duur is, ik zou maar even precies uitzoeken hoe dat zit!
ja ik weet dat het erg duur is, het rare is dat ik het 2 websites heb kunnen gebruiken en ik nu een error krijgt terwijl ik nog ruim voldoende beltegoed heb, tenminste denk niet dat 7 euro te weinig is om google te bekijken :P

[ Voor 8% gewijzigd door luppien op 07-02-2007 21:57 ]

Verwijderd

Update is eindelijk beschikbaar!

Kreeg zojuist deze email, ga hem straks ff installeren.
Geachte ** **,

Er is een nieuwe ROM update voor de Qtek 8500 beschikbaar. Deze update verbetert, onder andere, de kwaliteit van de GSM & GPRS verbinding van het toestel.

Lees alvorens u de update uitvoert eerst de installatie-instructies aandachtig door.

Klik hier om de update te downloaden.

Met vriendelijke groet,

Smart Mobility
www.smartmobility.nl

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Die kan ik niet downloaden omdat de mijne toevallig SPV F600 heet en mijn IMEI nummer niet klopt, omdat ik hem elders gekocht heb :(

Verwijderd

riffey#4 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:54:
Die kan ik niet downloaden omdat de mijne toevallig SPV F600 heet en mijn IMEI nummer niet klopt, omdat ik hem elders gekocht heb :(
Hoi Riffey, dat is inderdaad de Orange variant die je hebt. Ik heb de rom ff geupload voor iedereen die hem graag wil gebruiken voor zijn niet-Qtek variant van de Htc Star-Trek. Download hem hier.

Let op, zoals altijd bij dit soort zaken moet je er rekening mee houden dat:
1. Je hem eventueel moet CID-unlocken als hij een melding geeft dat het niet de juiste smartphone is. Over het hoe ervan kan hier niet besproken worden mbt de policy. Echter daar hebben we google voor met bijv. de magic words "htc star-trek" en "cid-unlocking".
2. Je hierdoor de garantie van je toestel naar de maan kan helpen.

Mijn advies is aan Orange vragen (loop eens een shop binnen) wanneer zei de desbetreffende update beschikbaar stellen, als ze je geen info kunnen geven of het duurt nog retelang, besluit dan eventueel om een andere "brand" erop te zetten.

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:30:
[...]Hoi Riffey, dat is inderdaad de Orange variant die je hebt. Ik heb de rom ff geupload voor iedereen die hem graag wil gebruiken voor zijn niet-Qtek variant van de Htc Star-Trek. Download hem hier.
Tnx! Als ik durf zal ik een keer proberen ;)

Nog een vraagje: waar kan ik snel de T9 wijzigen naar Engels? Ik SMS ook vrij veel in het engels, maar da's lastig als T9 het niet herkent ;)

En ik kwam er gisteren achter dat TomTom6 niet op de Qtek 8500 werkt :(

Verwijderd

riffey#4 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:20:
[...]

Tnx! Als ik durf zal ik een keer proberen ;)

Nog een vraagje: waar kan ik snel de T9 wijzigen naar Engels? Ik SMS ook vrij veel in het engels, maar da's lastig als T9 het niet herkent ;)

En ik kwam er gisteren achter dat TomTom6 niet op de Qtek 8500 werkt :(
Ik denk dat als je in Engelse T9 wilt smsen, dat je dan je hele systeemtaal moet wijzigen naar Engels. (Landinstellingen in configuratiescherm.)

Dat tomtom verhaal is idd vrij vervelend :/, praat me er niet van! Belachelijk dat ze zo ineens windows-based smartphones laten vallen! :(

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:59:
[...]
Ik denk dat als je in Engelse T9 wilt smsen, dat je dan je hele systeemtaal moet wijzigen naar Engels. (Landinstellingen in configuratiescherm.)
Ja, die had ik al gevonden, maar dan wil ie rebooten... Is me net te lastig om een smsje te sturen, dan is zonder T9 nog sneller. (of ik voeg veel woorden toe ;))

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Kun je niet tijdens het opstellen van de SMS * indrukken en een andrer T9 taal kiezen?

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

pwhooftman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:08:
[...]
Kun je niet tijdens het opstellen van de SMS * indrukken en een andrer T9 taal kiezen?
:X |:(
tnx. Indrukken tabt tussen de verschillende T9's, nummeriek en normaal.

Als je * INGEDRUKT houdt, krijg je meer keuzes, waaronder de taal.

:| |:(

Verwijderd

pwhooftman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:08:
[...]

_/-\o_ jep bedankt voor de tip!

Verwijderd

Ik heb dit mooie toestel ook maar helaas met een T-Mobile abonnement en dus heb ik ook problemen met de bereikbaarheid.
Iemand al een oplossing voor dit probleem? :?
De laatste ROM update lost in ieder geval het probleem niet op.

• Entity

Entity

9000rpm

Volgens mij is er nog geen oplossing, maar meerdere HTC/Qtek modellen hebben dezelfde problemen, zelfs T-Mobile's eigen nieuwe MDA (ook gemaakt door HTC) heeft het probleem... Ik heb gehoord dat T-Mobile en HTC samen werken aan een oplossing, die zou er binnen enkele weken moeten zijn... Details weet ik verder niet.

Verwijderd

Het zou mooi zijn als er op korte termijn een oplossing komt.
Ik heb ook gehoord dat er druk wordt gewerkt aan een oplossing maar ik heb ook vernomen dat het probleem opgelost moet worden in Taiwan dus volgens mij gaat het nog wel even duren. :|

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 13:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Orange heeft hetzelfde probleem. Ik heb diverse malen al last gehad van het niet bereikbaar zijn.
Daarnaast crashed de agenda en internet explorer met enige regelmaat.
Ook een foto nemen en tegelijk een sms ontvangen leide bij mij tot een compleet dood toestel: ging direct uit, wou niet meer aan en wou zelfs niet meer opladen.

Ondertussen heb ik het toestel sinds Januari en is hij al 6 keer bij Orange geweest ter reparatie.
Ik weet inmiddels ook hoe je de orange variant 100% kan laten crashen:
1. start mobiel voor 1e keer
2. ga direct naar opties en zet het beginscherm en kleuren naar de windows standaard
3. probeer naar beginscherm terug te gaan
4. geef het maar op, dit kan niet. succes met rebooten

Ik verwacht dat 1 dezer dagen het ding opnieuw kuren gaat vertonen waarna ik een alternatief wil krijgen. Redelijk teleurgesteld in het toestel :(

• Entity

Entity

9000rpm

Ik vind het ook jammer dat het toestel zoveel problemen heeft, het is verder gewoon een mooi toestel. Ik heb de mijne in kunnen ruilen op een HTC Mteor, welke tot nu toe nog geen enkel probleem heeft gegeven...

Verwijderd

Ik heb verder totaal geen problemem met het toestel.
Alleen de combinatie met T-Mobile is waardeloos.

Verwijderd

SandStar schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:00:
Orange heeft hetzelfde probleem. Ik heb diverse malen al last gehad van het niet bereikbaar zijn.
Daarnaast crashed de agenda en internet explorer met enige regelmaat.
Ook een foto nemen en tegelijk een sms ontvangen leide bij mij tot een compleet dood toestel: ging direct uit, wou niet meer aan en wou zelfs niet meer opladen.

Ondertussen heb ik het toestel sinds Januari en is hij al 6 keer bij Orange geweest ter reparatie.
Ik weet inmiddels ook hoe je de orange variant 100% kan laten crashen:
1. start mobiel voor 1e keer
2. ga direct naar opties en zet het beginscherm en kleuren naar de windows standaard
3. probeer naar beginscherm terug te gaan
4. geef het maar op, dit kan niet. succes met rebooten

Ik verwacht dat 1 dezer dagen het ding opnieuw kuren gaat vertonen waarna ik een alternatief wil krijgen. Redelijk teleurgesteld in het toestel :(
Het ligt misschien aan toestellen uit een bepaalde reeks, ik heb ook de 8500 met Orange en ik heb dan ook nergens last van.

Verwijderd

Onder het motto om een oud topic weer vanonder het stof te halen, post ik hier maar een vraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en was eigenlijk van plan om nog even te wachten met er één te kopen. Toch kwam ik onlangs in een brochure de Qtek 8500 tegen voor 179 euro.
'k Moet wel eerlijk zeggen dat ik er nog niet van gehoord had (ben ook geen addict, wat betreft mobieltjes ...). Op het internet en ook hier op got blijken er toch wat problemen te zijn. Je moet blijkbaar een beetje geluk hebben met je exemplaar.

Nu is de vraag of het een goed idee is om die 8500 te halen. Eigenlijk heb ik geen smartphone nodig maar nu ik die toch voor 179 euro kan kopen lijkt dat mij niet echt een issue. En ooit kan het nog wel eens handig zijn, bv. met route 66 erop ofzo.

De prijs is dus goed maar dan wel voor een redelijk 'oud' toestel die af en toe ook nog eens wat kuren verkoopt. Wat zal ik doen? :)

• Entity

Entity

9000rpm

Ik vond het wel een fijn toestel toen ik op het KPN netwerk zat, daar had ik geen problemen. Toen ik naar T-Mobile ging, was het gewoon ellende, heel vaak niet bereikbaar.

179 euro is niet veel geld voor de telefoon en als je geen T-Mobile gebruikt, is het wel een veilige aanschaf denk ik :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:29:

Nu is de vraag of het een goed idee is om die 8500 te halen. Eigenlijk heb ik geen smartphone nodig maar nu ik die toch voor 179 euro kan kopen lijkt dat mij niet echt een issue. En ooit kan het nog wel eens handig zijn, bv. met route 66 erop ofzo.

De prijs is dus goed maar dan wel voor een redelijk 'oud' toestel die af en toe ook nog eens wat kuren verkoopt. Wat zal ik doen? :)
Iemand anders een mening? Misschien iemand met een goed alternatief voor deze telefoon. De prijs mag ook rond dat bedrag zijn, maar liefst niet boven de 200 euro. Ik stel de functionaliteit van deze qtek zeer op prijs (zoals eerder gezegd mogelijkheid tot gps ed) maar ik sta ook open voor alternatieven. Functionaliteiten moeten dan ook echt wel nuttig zijn, en geen 2 MP camera met een hoopje doorzichte plastic ervoor ofzo. Daarbij vind ik het disign ook niet alles al moet ik wel zeggen dat 'k hem nog niet in real life heb gezien.

Verwijderd

Ik heb vandaag de Qtek maar gaan kopen. Wat een verandering tov mijn SE T630. Windows is enorm wennen en heeft duidelijk z'n voor en nadelen. Maar nu ben ik al een hele tijd op zoek naar een manier (die er blijkbaar wel degelijk is) om via bluetooth op internet te gaan. Dus gebruikmakend van de breedbandverbinding op de pc. Ik heb al verschillende site's of fora gevonden waar dit werd uitgelegd alleen ging het nooit over de combinatie windows mobile 5 en windows xp. Vaak was het mobile 2003 en/of windows 2000. Dus ik ben er nog niet in geslaagd om een succesvolle verbinding te maken met internet via bluetooth. Wel hebben beide apparaten elkaar al herkend/toegevoegd.

Kan er mij iemand mss helpen met deze lastige puzzel?

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een SPV F600.

Moi toestel..aleen heb ik nu al een probleem; ik ben de instellingen voor het beginscherm kwijt..foetsie, niks nada, weggos!
Iemand enig idee?

Jacqy

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Mijn "opslaggeheugen" is vol en nu krijg ik bij zo'n beetje alles wat ik doe de melding dat ik ruimte moet maken. Ik heb nog zat "programmageheugen" en op de opslagkaart is zelfs nog 200 mb vrij.
Wat zet het toestel in het "opslaggeheugen" en hoe krijg ik dat (liefst) op mijn opslagkaart?

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 16:03
weet niet precies waar ik et moet plaatsen, dus maar even hier gezien het deze telefoon betreft. Ik heb dus wat java games kunnen bemachtigen op het formaat van het beeldscherm (240x320), maar nu wil het zo zijn dat wanneer ik de game start, ik zowel boven als onder nog een balkje houd van windows mobile, zodat de game niet fullscreen kan en ik van bepaalde knoppen geen gebruik kan maken. Weet iemand hoe ik die balkjes weg kan krijgen?

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Hij is nu ook bij de lidl te koop
http://www.lidl.nl/nl/hom...9.p.Smartphone_Q-tek_8500
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/DE.07_6677/$file/07_6677_b.jpg

Ik weet niet of dit goedkoop is maar ik meld het even ;)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Mijn vader wil met een budget van ongeveer 200E, een telefoon hebben met als eisen:
-Camera (1.3+ MP)
-Smartphone
-Budget 200E

Dan is dit toch eigenlijk wel de enige optie, nietwaar?

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden ook een Qtek8500.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mediabestanden en bluetooth bestanden kan ontvangen/verzenden?
Het heeft volgens mij allemaal met synchroniseren van active sync te maken,maar steeds als ik mijn mobiel wil aansluiten op de usb, dan doet de computer heel lang over de 'Retrieving Settings''.Ik heb windowsmediaplayer 10 gedownload ,want dat moest, maar als ik de nummers wil synchroniseren krijg ik te lezen dat er geen apparaat is aangesloten, terwijl dat dus wel zo is dan.Op F5 drukken helpt dan ook niet. :'(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Hij is binnenkort ook weer bij de Lidl te koop, voor €150-,

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
ThinkPadd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:47:
Hij is binnenkort ook weer bij de Lidl te koop, voor €150-,
Hier bijna de helft goedkoper.
Met wat leuke ontwikkelingen op xda-devs is dit best een leuke foon voor dat geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerome! op 01-03-2008 21:24 ]

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 15:00
Ik heb deze ook gekocht bij de Lidl voor 159 euro. Vind het een fijn toestel met wat voor en nadelen.
+ Goed om video's op te bekijken (TCPMP)
+ groot scherm
- VGA-Camera heeft veel licht nodig
- Opstarten duurt lang
- Soms bug bij bleutooth: cijferreeksen worden letters

Jammer dat er geen nieuwe versies van WM opgezet kunnen worden. Ook weinig info over het toestel te vinden op internet.

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Geen nieuwe versies van WM? Voor deze telefoon bestaat er zelfs een hele mooie versie van WM6.1... jammer dat we het daar niet over mogen hebben...

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 15:00
xvanwaart schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:42:
Geen nieuwe versies van WM? Voor deze telefoon bestaat er zelfs een hele mooie versie van WM6.1... jammer dat we het daar niet over mogen hebben...
Dat wist ik niet! Op de site van HTC staat daar natuurlijk niets over :p
Unlocken en dan zoiets erop zetten lijkt me toch wel spannend. Mocht er dan iets mislopen, dan heb je het wel zitten!
Heb jij er toevallig geen ervaring mee?

• xvanwaart
Ik heb daar best veel ervaring mee maar daarover hebben is hier echt uit den boze...

Verwijderd

Vanaf donderdag opnieuw de Q-tek 8500 bij de Lidl, ditmaal voor €129,-

Echter, via Expansys blijft cheaper.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 15:54 ]

• xvanwaart
iemand nog een idee waar ik deze voor weinig kan scoren? was ooit 47 euro bij expansys... nu 107 :?
Pagina: 1