Toon posts:

Conroe 6600 en X1990XT, zwakke prestataties ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben sinds verleden week eigenaar geworden van een nieuw conroe systeem
en tot mijn grote verbazing gaat mijn systeem traag vooruit. Je merkt het al
bij het opstarten wat een goede 1min 26 sec duurt!!! en aan de megeleverde
benchmarks. Ik had in eerste instantie gekozen voor een 64bit versie van windows xp pro
maar door problemen met drivers toch maar teruggeschakeld naar 32 bits. Normaal zou het
hier toch niet aan kunnen liggen dacht ik al? Omdat mijn temperaturen goed meevielen besloot
ik even te gaan overclocken met het meegeleverde AIbooster (omdat ik geen ruime kennis heb over het overclocken) ik kon gemakellijk gaan tot 3.1 ghz vooraleer hij instabiel werd. Ik heb dan maar na een overclock failure de bios teruggebracht naar Standaard waarden. Nu draai ik dus op 32 bit maar
ik merk op dat alles o zo traag blijft werken (3dmark amper 6000 punten) en een osptartprocedure die langer duurt dan op mijn pentium 4 3.2 ghz met HT .
Ik hoop dat jullie mischien kunnen verklaren wat er hier aan de hand is, want ik begrijp er niets meer van. Normaal dacht ik dat alles compatibel was, en dat overclocken zou toch ook niet dit kunnen teweegbrengen? Mischien dat ik iets heb vergeten in de bios of dat er toch een component een bottleneck vormt?

Alvast bedankt

hier nog even de specs:

"Ps: vraag er maar op los, ik kan gerust nog wat testjes maken!"

--> Configuratie:

Antec Mini Tower Solo ATX
Antec Powersupply NeoHEPower550 550W
Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
Arctic VGA Koeler Accelero X2 ATI
Asus P5W DH Deluxe i975X, SATA2 RAID, WLAN
BenQ DVD-ROM DVP1650V 16x/50x Bulk (zwart)
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX
Creative Geluidskaart X-FI Platinum 7.1 Retail
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Maxtor 320GB SATA300 16MB FDB, 6V320F0
NEC DVD-/+/RAM ND-4571A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1900XT 512MB DDR3 2xDVI/VIVO
2 x Zalman Casefan ZM-F2 92mm

--> Temperaturen:

CPU: 25 à 27° rust en max 35° stressed
MB: 49° rust en max 55° stressed
GPU: 49° rust en 71° stressed

--> Benchmarks:
Opstarttijd: 1.26 sec (boot tot windows volledig geladen)
(even overlopen: pc aan: 0 sec --> na 6 sec press del,f1 ... --> na 20 sec, iets over raid setup die niet aanwezig is --> na 31 sec windows start --> na 1.26 sec windows is geladen.)

3DMark06: 5859 punten --> zie excel bestand: http://www.esnips.com/web/claerboutmichael

SuperPI:

[ 256K] [ 512K] [ 1M] [ 2M]
+ 000h 00m 04s + 000h 00m 09s + 000h 00m 21s + 000h 00m 51s

Verwijderd

Topicstarter
Sluit AUB Dit topic

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

Daar heb je topic report voor: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Koppensneller op 13-09-2006 19:19 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Máár 6000 3DMarks? :P Das heel normaal voor je kaart hoor. Mijn kaart trekt in de standaardopstelling ook maar net 8000, en die is toch een tikkie sneller dan die van jou. ;)

Daarnaast kun je het bootproces al verkorten door de JMicron onboard controller uit te schakelen in het BIOS. Daarnaast zou ik Q-Fan uitzetten als je het niet gebruikt, scheelt ook een hoop.

Verder kan ik me vinden in je verhaal over de lange opstarttijd van Windows. Op m'n ouwe XP 3000+ ging het een stuk vlugger, maar ik vermoed dat dat gewoon een driverkwestie is. I got to live with it. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik zeg dit nu zo even uit 't hoofd, maar sommige ASUS moederborden starten rete traag op.
Maar als je in de BIOS de 'IDE seek time' lager zet start ie 'n stuk sneller op.
Tenminste, als het opstarten blijft steken bij het DOS gebeuren...
Moet lukken (als het daar aan ligt.)

Als het windows zelf is zou ik je aanraden het prefetch gebeuren te veranderen in het register, maar dat is weer helemaal andere koek. Start er maar een topic over... ^^

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 22:32

Thandor

SilverStreak

Dit topic kan dus dicht aldus de TopicReport :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.