isa server 2004 probleem, dhcp lease verloopt

Pagina: 1
Acties:

• the nerd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2014
ik heb de volgende situatie:
Een windows server 2003 (sp1), met isa server 2004 (sp2), een externe nic en een interne nic, en een chello kabel abonnement. De externe nic krijgt van chello een dynamisch ip-adres, de interne nic heeft een vast ip-adres op mijn netwerkje. Alles werkt prima, alleen na een paar dagen heb ik geen internet-verbinding meer, de externe nic heeft dan limited connection, heeft geen ip-adres meer???

Ik zie in de event viewer dat na ca 2 dagen geprobeerd wordt om de dhcp lease van de externe nic te verlengen, echter dat mislukt, en na een dag of 4 als de dhcp-lease echt verlopen is dan verliest de externe nic dus zijn ip-adres.

Op internet kan ik geen info over dit probleem vinden, rebooten heeft geen zin, de isa-services even uitzetten heeft ook geen zin.

Op dit moment heb ik maar 1 oplossing: isa-server de-installeren (dan krijgt mijn externe nic meteen weer een ip-adres), vervolgens isa server weer installeren, de isa-backup terugzetten en vervolgens kan ik weer een paar dagen internetten.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen???

ik ben kabels aan het trekken voor een draadloos netwerk

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kwestie van in isa even een rule aanmaken welke DCHP request/reply/offerts toestaat ;)

reinstall isa 8)7

A wise man's life is based around fuck you

• the nerd
ok, ik ben benieuwd

ik heb een rule aangemaakt:
allow dhcp-reply en request
from computernaam / extern ip-adres
to external

nu even afwachten en de eventviewer in de gaten houden, ik laat nog weten of het nu werkt

• the nerd
tot nu toe nog geen dhcp foutmeldingen in de eventviewer..........

Ok, het was weer zover, mijn externe netwerkkaart had geen extern ip adres meer. Weer foutmeldingen in de eventviewer dat de dhcp niet verlengd kon worden.

Ik had dus een rule aangemaakt waarin stond dat mijn extern ipadres dhcp request en reply naar external mocht maken.

Ik heb die regel nog uitgebreid:
from: external, localhost, extern ip adres
to: external
what: all outbound traffic
maar ook dat mocht niet baten

Dus weer isa verwijderd (toen kreeg ik weer meteen een ip adres), isa weer geinstalleerd en de isa backup teruggezet, nu werkt alles weer

Nog iemand suggesties

[ Voor 81% gewijzigd door the nerd op 16-09-2006 11:59 ]

• the nerd
Iemand nog een suggestie?
Alhoewel het natuurlijk onder isa2004 moet werken, kan ik nog proberen om te upgraden naar is 2006? of downgraden naar isa 2000?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ken ISA verder niet maar er moet vast een optie zijn om te loggen wat je blokkeert - kan je dat niet eens aan zetten en vervolgens geforceerd een ipconfig /release, ipconfig /renew uitvoeren om te zien wat er blokkeert? :)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• the nerd
Hehe, ik heb het eindelijk gevonden.

ik had dus geprobeerd om een regel aan te maken die dhcp toelaat, maar dat werkte allemaal niet.

tot ik de 'system policy' vond, daarin kun je trusted dhcp servers opgeven, daarin was alleen internal ingevuld, ik heb external toegevoegd.............................

ipconfig /release, ipconfig /renew en het wekrte....................

Pagina: 1