Toon posts:

Vlek op foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken de Nikon D70s. In de tussentijd al behoorlijk veel foto's gemaakt.
Maar ik heb een klein probleempje, want op de foto's zit een vlekje. En dat zit op alle foto's op dezelfde plek. Als het onderwerp donker is valt het niet op, maar zoals nu met het mooie heldere weer valt het op en is het nogal storend.

Waar kan dit aan liggen? De lens ? Lijkt me niet want dat moet je kunnen zien zitten.

De terugklappende spiegel kan ik zo even niets op zien, ben een beetje huiverig om daar aan te gaan zitten poetsen.

Zou het de geheugenkaart kunnen zijn.

Wie kan mij een tip of oplossing geven, Zit natuurlijk nog ruim binnen de garantie dus dat is het probleem niet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

vlek op de ccd? post anders eens een voorbeeld

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01 19:09
beetje stof op je beeldchip

http://gathering.tweakers...5Bq%5D=stof+ccd&where=GoT

[ Voor 66% gewijzigd door fazertje op 13-09-2006 19:08 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of lees de handleiding van je D70 even na, staat vast wel iets in dat betrekking heeft tot het probleem :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik zet mijn 5 euro op viezigheid op de sensor of achterkant objectief :Y

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:06:
vlek op de ccd? post anders eens een voorbeeld
Ok met foto, ik hoop dat het duidelijk genoeg is, waar de vlek is een kader omheen getrokken.

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/5605/kraanmetvlekem3.jpg

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 14:35

TAA

Liever IRC

Stofje op je ccd... ff googlen op clean ccd of een winkel opzoeken om het te laten doen...

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is al vaak langsgekomen, vroeger met film had je dit probleem niet omdat na 1 foto je stofje door het filmtransport verdwenen was, met digitaal blijft het stofje echter zitten en tsja, da's lastig.

Er zijn genoeg cleaning kits te krijgen bij de betere fotozaken, dus daar moet je zelf wel uit kunnen komen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.