Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met 2 voedingen. Tijdens het wemoffelen van de draden in de kast kwam volgens mij een van de uiteinden van de stroomkabels (daarmee bedoel ik dus de kabels die uit de voeding komen) tegen de connectoren van een DVD station dat niet was aangesloten. Op dat moment viel de PC uit. Hij wil niet opnieuw opstarten, en vreemd genoeg blijft het lampje dat aangeeft dat er stroom op het moederbord staat branden... Ik heb de kabels van beide voedingen uitgetrokken dus het enige dat nu nog stroom zou kunnen voorzien is de batterij, maar me dunkt dat die enkel voor het flash geheugen wordt gebruikt... Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Meestal doet je voeding het wel weer, er zit een automatische zekering in. Die zekering klapt eruit als je kortsluiting maakt. Als je even een paar minuten wacht dan doet je voeding het weer.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Ja of even je voeding zonder stoom zetten :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27
Heb je een redunante voeding? (is even voor de duidelijkheid)
Normaal gesproken zijn de kabels uit de voeding geisoleerd, dus het is al vreemd dat je dat zou lukken. Het lampje op het mobo werkt, dus logischewijs werkt je voeding nog goed. Probeer eens een andere en anders lijkt het waarschijnlijk dat je moederbord of een ander component een klap heeft gekregen.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er blijft als je de spanning van het moederbord haalt, meestal nog een lading achter in condensatoren enzo.

Na een harde reset of twee ben je daar ook vanaf.
(alles aansluiten behalve het netsnoer, en dan een paar keer op de powerknop drukken)

Je hebt zelfs kans dat je pc het dan gewoon weer doet

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb de laatste jaren al zeker enkele tientallen keer mijn voeding kortgeloten (per ongeluk)

Hij valt dan uit, doet geen zak meer, 10 minuten uit het stopcontact en hij doet het weer...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zit je binnen je PC te klooien terwijl die gewoon aan staat? :X Dat is doorgaans niet zo'n goed idee...

Het feit dat het LEDje op je mobo blijft branden kan best eens stroom zijn die nog in de condesatoren zit. Haal de stekkers eens los en druk op de Aan/Uit knop, dan zal hij vast wel uit gaan.
Sluit ook je voedingen eens aan en haal de stekker uit het stopcontact en druk nog eens op de Aan/Uit, dan zijn de voedingen ook plat.
Als je dan de boel weer in het stopcontact steekt en inschakelt, wat gebeurt er dan?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Zoals hierboven is gezegt: als je alleen al de stekker eruit haalt en hem direct daarna hem er weer instopt moet hij het weer doen. De meeste voedingen hebben gewoon kortsluitingsbeveiliging en is er niets aan de hand.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1