WLM C:\$EXTEND\$UsnJrnl

Pagina: 1
Acties:

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 09:16
Windows Live Messenger installeert wat crap en start nog een extra service (opgezocht op diverse pages). Het vervelende van WLM is dat het metadata bijhoudt/opslaat in C:\$EXTEND\...... Wat is daar erg aan? Nou, dat ik inmiddels al tig files verspreid over mijn HD heb. O&O weet er geen raad mee en ik ook niet. Ik kan nergens info vinden over de C:\$EXTEND\ dir of hoe ik er geforceerd bij kan. Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Er zijn een 10-tal pages waar dit probleem wordt beschreven. Maar na 3 uur zoeken heb ik nog niets kunnen vinden over dit. Ik hoop dat een Microsoft man of vrouw hiero mij kan helpen. Deze vraag ga je zo nog wel vaker zien denk ik.

Ik dacht zelf WLM 8 te deinstalleren en daarna opnieuw te defragmenteren. Maar dat werkt jammer genoeg niet :(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welk OS?
of hoe ik er geforceerd bij kan
Zie de FAQ: take ownership + NTFS rechten goedzetten :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Die Bruine
Sorry, XP. Maar ik heb gelezen dat dit ook onder W2K gebeurd. De partitie kan ik niet zien, noch mounten. Volgens mij is het ook geen partitie, maar een hidden DIR. Met commandline tools kan er jammer genoeg nog steeds niet bij. En die rechten goed zetten, dat gaat ook pas nadat je de files kunt zien. Dat is nu juist het probleem. Heel de partitie is mijn eigendom. Maar de files blijven maar opstapelen verspreid over de partitie.

• Die Bruine
Na weken van zoeken heb ik het eindelijk gevonden:

fsutil usn deletejournal /D [driveletter]

En je bent van die stomme journal af. Er zijn inmiddels aardig wat topics te vinden hierover op het internet. Deze oplossing heb ik echter van de support site van Microsoft.

Error messages when you try to gain access to an NTFS volume