Toon posts:

X1800XL crash in 3dmark05

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de X1800XL hier op het forum?

Ik heb het volgende irritante probleem:

Als ik wil benchen met 3dmark05 kom ik tot het laatste bench op die boot.

Dan loopt ie vast en reboot mijn computer, het rare is dat 3dmark06 wel af te benchen valt (3200 punten).

De videokaart word stressed 78 graden en idle 62 graden.

Mn drivers zijn ook al up to date (video en mainboard).

Hitte probleem kan het volgens mij ook niet zijn , ik speel namelijk uren half-life 2.

Het is dus alleen bij 3dmark05 en ik WIL die score!!!! >:)

Heb mn kast ook al open gehad met benchen en hielp niets.

Mijn systeem:

Voeding coolermaster: 430 watt
Mainboard: Winfast 6100k8-mb
Processor: Amd 64 2800+
Geheugen: corsair value select 2x256mb (beetje weinig weet ik)
Hardeschijf: sata Maxtor 80 gig
Dvd-rom: LG

Iemand die meer verstand heeft dan mij van computers graag aan het woord.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik geloof dat de laatste 2 testen, cpu testen zijn (van de 5)... Maar ik neem aan dat je de eerste 2 wel kunt draaien en de derde niet.
Heb je misschien nog oude drivers van een andere videokaart erop staan? (Nvidea od.?)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik schakel de cpu testen altijd uit aangezien ik maar op een 2800+ draai
zijn die niet om over naar huis te schrijven.

Ik bedoel de eerste 3 tests met battle of proxy, firefly en dan die laatste, en dan Pats uit.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Begin eens met niet overal een witregel tussen te stoppen. Dit leest echt ontiegelijk irritant.
Verder mis ik nogal je eigen inzet. Welke drivers gebruik je? Zelf al dingen opgezocht over die test, wat er precies in gedaan wordt bijvoorbeeld. Nieuwe drivers geprobeerd?
Er zijn nog dingen die je zo zelf kunt proberen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was eigenlijk niet van plan om 40 regels te schrijven.
Maar ik heb de drivers al geprobeerd catalyst 6.8 en 6.7 allebei hetzelde probleem.
Ik heb gezocht op google en kwam een paar andere forums tegen waar mensen weer andere crashes hadden met een x1800xl maar dan in quake 4 in het begin flinke crashes en call of duty2.
Ik heb het idee dat het niet zo`n stabiele kaart is.
Wat ook erg vreemd is , is dat als ik atitools gebruik en scan voor actifacts dat ik meteen al errors krijg en het geheugen tot 200 mhz terug wordt geklokt en dan nog steeds errors heb.
Van die gele puntjes.
Nou heb ik deze kaart verkregen door een ruil voor een tft scherm ik zal eens mailen of die jongen de bon nog heeft.
(RMAtje)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

cybersteef schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:17:
Begin eens met niet overal een witregel tussen te stoppen. Dit leest echt ontiegelijk irritant.

Ik vond het wel lekker lezen :)
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:36:
Ja ik was eigenlijk niet van plan om 40 regels te schrijven.
Maar ik heb de drivers al geprobeerd catalyst 6.8 en 6.7 allebei hetzelde probleem.
Ik heb gezocht op google en kwam een paar andere forums tegen waar mensen weer andere crashes hadden met een x1800xl maar dan in quake 4 in het begin flinke crashes en call of duty2.
Ik heb het idee dat het niet zo`n stabiele kaart is.
Wat ook erg vreemd is , is dat als ik atitools gebruik en scan voor actifacts dat ik meteen al errors krijg en het geheugen tot 200 mhz terug wordt geklokt en dan nog steeds errors heb.
Van die gele puntjes.
Nou heb ik deze kaart verkregen door een ruil voor een tft scherm ik zal eens mailen of die jongen de bon nog heeft.
(RMAtje)
Is het geen stroomtekort? Aangezien hij crashed als hij echt moet zweten.
Hoe zijn je voltages?

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 13-09-2006 22:08 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
gelezen met speedfan:

Vcore1 : 1,49V -12V: -3,97V
Vcore2: 2,56V -5V: -3,04
+3,3V: 3,33V +5V 4,89V
+5V: 4,92V Vbat: 3,06V
+12V 11,97V

Temp1: 48c
Temp2: 45c
Temp3: 46c
HD0: 53c
Temp1: 40c
Core: 50c

Ik heb ook wel eens van ampere op spanningslijnen gehoord (12V lijn)
Mischien dat het aan mijn voeding ligt die 430 watt is en aangeraden word 450 watt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Twijfelachtig. Zou nog net moeten kunnen.
Ik vind alleen die artifacts bij ATiTool een beetje vreemd. Aangezien Half-Life 2 wel keurig draait.
Heb je de mogelijkheid om de kaart in een andere PC te testen? Desnoods bij een vriend. Dat zou je namelijk wat uitsluitsel geven of het de kaart of dus iets anders is.
Je kunt ook proberen om zoveel mogelijk overbodige hardware los te koppelen. Bijvoorbeeld CD drives, Usb devices, wat je maar kunt bedenken. Om zo je voeding iets te ontlasten.
Maar 430W zou toch wel genoeg moeten zijn voor dit.
Hoeveel Ampère kan de voeding op de verschillende lijnen leveren?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Deinstalleer anders Atitool even. Het heeft bij mij ook weleens voor de nodige problemen gezorgd ook toevallig icm dezelfde drivers. Heb vervolgens destijds alleen maar atitraytools gebruikt voor mn Atikaart.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net op mijn voeding staan +12V1 :14A +12V2: 15A.
Volgens mij is het dus mijn voeding die niet genoeg sap aan het V.kaartje kan leveren.
Ik ga nu testen met 2x dvd eruit en UV eruit en 1 usb connector eruit.
Het zal mij benieuwen.

Laat zo weten wat er gebeurd.
Pagina: 1