Toon posts:

Wie heeft verstand van standalone dvd spelers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met het volgende probleem, mijn baas heeft in zijn woonkamer een dvd-speler, nou wil hij dus ook op zijn slaapkamer naar diezelfde dvd-speler kijken, er ligt al een coaxkabel naar boven, en hij kan geloof ik ook al video kijken op die tv boven, maar nu de vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat ie ook boven video en dvd kan kijken, iemand goeie tips? ( dit doe ik natuurlijk allemaal voor een promotie dat begrijpen jullie wel he?)

Verwijderd

Nou er bestaan kastjes die ja aan een dvd speler of decoder kan aansluiten, die het signaal omzet in radiogolven.
In een bepaalde straal daaromheen kan je dan een ontvanger op een andere tv aansluiten.

Dus geen gezeik met kabel. Ik heb het systeem een keer bij mijn buurman gezien, maar ik heb geen idee meer hoe het heet.

Verwijderd

misschien wel een mooie bluetooth toepassing
http://www.bluetooth.com/

Verwijderd

Topicstarter
tja, maar het moet toch ook via die coax kunnen, weet dan niemand hoe het in de huidige situatie te realiseren is?

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Modulatortje er tussen zetten. En hopen dat je de rest van de signalen niet weg drukt.

BTW hoort niet hier maar in AV forum.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Je kan ook proberen het signaal van de dvdspeler in de line in van de vcr te stoppen (als de video dat heeft natuurlijk), je vcr op line in zetten en dan kijken of er beeld op de tv is.

O en de promotie 50/50 verdelen vind ik wel goed >:)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
't is niet zo moeilijk;

Op de DVD speler zitten waarschijnlijk 2 scart-uitgangen of een scart & een composite uitgang (zo'n geel tulp-plugje). Een van die twee kun je vast wel aan de videorecorder aansluiten. Doe hetzelfde met het geluid en sluit het geluid van de DVD speler op de video-geluidsingang(en) aan.

Die videorecorder moet je vervolgens op de '0' of externe (AUX) ingang zetten ipv kanaal 1,2,3,etc. en daarna kun je overal waar die coax kabel ligt DVD kijken.

Wel opgelet! De kwaliteit is 'acceptabel', maar natuurlijk niet zo mooi als een Scart (RGB) of S-video aansluiting. Het geluid al helemaal niet, want je videorecorder (ookal is 'ie hifi) moduleert het binnenkomende geluid van de DVD speler naar mono als je via de COAX kabel kijkt & luistert.

(Dat is ook de reden waarom je een TV/VHS film in een HiFi video aangesloten op een Stereo TV via Scart WEL Stereo geluid geeft, terwijl een aansluiting via de COAX kabel (kanaal '0') mono is. Aansluiting via losse Scart (RGB/S-video + stereo geluid) of S-video kabel + losse stereokabels verdient daarom altijd de voorkeur. Maargoed, met COAX kom je er wel...

Verwijderd

Topicstarter
thanks, hier kan ik wel wat mee!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Zeer waarschijnlijk heeft de DVD-speler een macrovision-beveiliging waardoor bovengenoemde oplossing niet werkt: het beeld van de DVD's worden dan gestoort wanneer het signaal via de videorecorder loopt.
Mijn advies voor je baas (hij heeft waarschijnlijk toch poen genoeg): koop een draadloos marmitek-setje, die is FL.280,-: heb je uitstekend beeld & geluid en geen andere problemen! :)
Pagina: 1