PHP/XPATH max id

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met weer een xpath'je en heb nu een ander probleem

$test_node = selectSingleNode("//Eigenschap[@Id='".$EIGENSCHAPPEN["test_vakje"]."']/Waarde",$gegevens);

Nu wil ik het max id hieruit selecteren, maar welke manier wordt hiervoor gebruikt.
Ik heb het geprobeerd met deze code:

//Eigenschap[not@Id<= preceding-sibling::Eigenschap/@id) and not(@id <=
following-sibling::Eigenschap/@id)]

maar ook die wil niet echt lukken.
Wie o wie?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Is het id of is het Id? En volgens mij mis je nog een haakje in je XPath. Verder vind ik het idee wel goed...

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Het was Id ;)

Heb het in ieder geval opgelost, maar niet via de eerste manier.
Het xml bestand is aangepast met een begin en einddatum als attributen. Heb daarop aan $gegevens de datums meegegeven waarop ik de laatste waarde kan zoeken op datum. Daarmee kan ik ook gelijk meerdere waardes ophalen door de datums bijvoorbeeld op Y0101 en op Y1231 te zoeken. Ook wel gemakkelijk dus als ik het nog eens nodig heb ;)

Deze code is dus mooi hetzelfde gebleven en kan toch de laatste waarde ophalen .
test_node = selectSingleNode("//Eigenschap[@Id='".$EIGENSCHAPPEN["test_vakje"]."']/Waarde",$gegevens);

In ieder geval bedankt voor de reactie :)

Verwijderd

Het was Id
Nogal offtopic, maar toch... Bij XML is 't een ongeschreven wet, of op z'n minst gebruikelijk, dat node-namen met een hoofdletter beginnen, en attributes met een kleine letter.
Dat zal jou nogal boeien, maar als een Java of C# ontwikkelaar jouw XML importeert, voldoen de classes opeens niet meer aan de naming conventions van die talen (private members beginnen met een kleine letter, public properties met een hoofdletter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:30:
Nogal offtopic, maar toch... Bij XML is 't een ongeschreven wet, of op z'n minst gebruikelijk, dat node-namen met een hoofdletter beginnen, en attributes met een kleine letter.
Echt dikke vette onzin, dit. Ik weet niet waar jij al je XML vandaan haalt, maar ik gebruik NOOIT hoofdletters in mijn tag-namen, en ook niet in mijn attribuut-name. Het is *in ieder geval* geen ongeschreven wet, hoogstens een conventie die in sommige hoeken van de XML-wereld gebruikt (i.e. de SOAPies, MS-technologieën).

Rustacean