Platenspeler + tuner?

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:10
Bestaan er ook platenspelers met ingebouwde tuner?
Ik wil nog wel een (simpel) platenspelertje aan m'n A/V kast toevoegen en als ik daar dan ook radio via de kabel kan beluisteren zou dat helemaal geweldig zijn!
Dus geen stereo-installatie, maar een plat kastje.

(kon op Kieskeurig zo niks vinden in ieder geval)

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-09-2006 16:30 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Zijn er wel, maar ik zou het niet doen, althans, niet als je een beetje kwaliteit wilt. Sowieso wil je een platenspeler niet IN een kast hebben, veel te onhandig. Koop gewoon een degelijke tuner en een degelijke draaitafel?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Shadow_Zero
Ik luister sporadisch platen en radio, dus het hoeft niet zo super te zijn allemaal. Ik wil primair de mogelijkheid hebben :)
De plank waar die in komt de staan (officieel is het een buffet kast) is ruim genoeg mijns inziens en hij moet ook op mijn receiver worden aangesloten die daar ook in staat. Ik zoek een simpel model die het liefst niet al te veel ruimte inneemt (in ieder geval niet in hoogte) en een beetje stylish is. Of vraag ik dan teveel? :P

Maar als ze er zijn, heb je wat merken/modellen voor me dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-09-2006 16:40 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ga naar de rommelmarkt of naar een tweedehandszaak, en koop daar een platenspeler en een tuner.

De kans lijkt me 0 dat je, vandaag de dag, een nieuwe platenspeler met ingebouwde tuner kunt kopen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zet het maar uit je hoofd. Een platenspeler is al een niche markt. Verwachten dat daar dan vervolgens ook een compleet onlogische combinatie variant van is kun je wel op je buik schrijven. Het enige dat je kunt down is op zoek gaan in de kringloopwinkel. Ik weet dat ik 20j terug zelf nog wel een alles in 1 apparaat had. Deze had bovenop een pickup en 1 casettedeck. Aan de voorkant had deze een tuner.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Heeft je receiver geen radio :? Zo'n ding heet namelijk zo omdat er een radio in zit. Anders is het een geintegreerde versterker.

Ik zou inderdaad eens op de rommelmarkt/kringloop kijken. Daar willen nog wel eens dergelijke gedrochten (want 99% van die dingen zijn echt lelijk) te zien zijn.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The Eagle
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de mediamarkt hebben ze soms wel wat platenspelers staan van een redelijke kwaliteit. Verder , als het ding niet teveel ruimte in moet nemen, zou je zelf ook een uitschuifbare plank kunnen maken waar je het ding op zet. Dan kan de hoogte beperkt blijven; als je hem nodig hebt trek je hem gewoon uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shadow_Zero
deepspace schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:50:
Heeft je receiver geen radio :? Zo'n ding heet namelijk zo omdat er een radio in zit. Anders is het een geintegreerde versterker.

Ik zou inderdaad eens op de rommelmarkt/kringloop kijken. Daar willen nog wel eens dergelijke gedrochten (want 99% van die dingen zijn echt lelijk) te zien zijn.
Misschien moet ik me daar op richten, maar mijn Panasonic SA-XR10 receiver (http://service.us.panason...dmanual.aspx?model=SAXR10 ) heeft geen kabelingang, alleen van die antennedingetjes... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-09-2006 17:13 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Shadow_Zero schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:01:
[...]

Misschien moet ik me daar op richten, maar mijn Panasonic SA-XR10 receiver (http://service.us.panason...dmanual.aspx?model=SAXR10 ) heeft geen kabelingang, alleen van die antennedingetjes... :/
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik denk dat je met wat creativiteit vast de kabel wel op dat "antennedingetje" kunt aansluiten...

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 13-09-2006 17:18 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-02 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

oh, die zijn er zeker. kijk eens in de conrad gids, roadstar oid is het merk.

maarreh.. kwaliteit is anders.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op pagina 7 van die handleiding staat keurig uitgelegd hoe je een 75 ohms aantenne kabel aan zou moeten sluiten. Of er aan het andere eind een antenne of een aop zit maakt niet zo heel veel uit ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:35
Ik ben het met j-w eens.

Je kan een coax-kabel hier wel op aansluiten. Je moet dan de kern van de kabel in het klemmetje met het label 75 Ohm stoppen en de mantel in het klemmetje ernaast, de ground. Zorg er daarbij (uiteraard) wel voor dat die twee elkaar niet raken. Dan zoudie 't gewoon moeten doen, denk ik.

Cheers!

• Shadow_Zero
Janoz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:30:
Op pagina 7 van die handleiding staat keurig uitgelegd hoe je een 75 ohms aantenne kabel aan zou moeten sluiten. Of er aan het andere eind een antenne of een aop zit maakt niet zo heel veel uit ;)
Ik zie het nu ja. Tja, ik heb ook niet zoveel verstand van coax kabels. Ik vind het ook maar een raar idee dat je die mantel in zo'n aansluiting stopt, hoewel ik recentelijk heb geleerd dat de mantel de - is, dus wat dat betreft is het wel logisch. Maar het lijkt me wel superirritant om het in zo'n ***gaatje te stoppen :P

Btw, wat is aop?

@powerflux: ik kan zo'n kabeltje vooralsnog niet vinden op conrad.nl...?

• Wormaap
  • Nu online
Abonnee OvernamePunt.
'T kastje in de muur waar je je TV / radio op aansluit ;)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• The Eagle
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Shadow_Zero schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:08:
[...]

Ik zie het nu ja. Tja, ik heb ook niet zoveel verstand van coax kabels. Ik vind het ook maar een raar idee dat je die mantel in zo'n aansluiting stopt, hoewel ik recentelijk heb geleerd dat de mantel de - is, dus wat dat betreft is het wel logisch. Maar het lijkt me wel superirritant om het in zo'n ***gaatje te stoppen :P

Btw, wat is aop?

Aansluiten is niet super-irritant hoor. Kwestie van goed strippen van de kabel. Mantel een heel stuk verder strippen als de isolatie die tussen mantel en je kern zit...en kern ca 1 cm afstrippen. Dat moet meer dan voldoende zijn. Wel maf dat ze niet gewoon een standaard coax-aansluiting op zon ding zetten 8)7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shadow_Zero
Laat ik het zo zeggen, ik moet het met m'n hoofd ondersteboven gaan aansluiten :P
Anders moet ik zoveel dingen verschuiven en verplaatsen wil ik er goed achter kunnen komen :/
Daar begin ik liever niet aan ^^

Maar goed, ik heb dus geen platenspeler met tuner meer nodig.
Alleen bestaan er nu kant en klare kabels, of moet ik gewoon een Coaxje zelf strippen?

Ik weet ook niet waarom er geen standaard Coax aansluiting aan zit. Het is een Amerikaans model, misschien ligt het daar aan? Ik weet niet of de Europese het wel of niet heeft, ben wel benieuwd eigenlijk :)

Verwijderd

Platenspeler met radio! Is wel ouwe troep cool vintage spul. 8)

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
LOL, wel netjes gevonden Bootstrap, ben alleen wel bang dat dat ding een ingebouwde versterker heeft, dus hopen dat tie ook een audio out heeft...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Veel van dat soort oude platenspeler reciever combo's hebben wel een tape aansluiting.
Tape is altijd een line in en een line uit.
Bij deze leeftijd wel een din plug trouwens, maar verloopkabels kosten geen drol daarvoor.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ik heb twee van die dingen gehad, wel iets oudere modellen (een 984 en een 974mkII) en die dingen zijn heus niet slecht. Alleen het cassetteding zuigt, de platenspeler is best leuk als beginnersding en de versterker+tuner zijn, zoals altijd bij Philipsen uit die tijd, van heel behoorlijke kwaliteit.

Als je alsnog een draaitafel zoekt, moet je eens op marktplaats ofzo kijken voor een tweedehands Dual 505 serie. Dat zijn voor de drie tientjes die ze moeten kosten echt HELE goede dingen. Kijk wel eerst even of je receiver een platenspeleraansluiting heeft. Zo niet, dan moet je een RIAA-voorversterkertje kopen, die heb je ook voor zo rond de 30 euro.

• powerflux
  • Laatst online: 18-02 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Shadow_Zero schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:08:
[...]

Btw, wat is aop?

sorry, ik doelde op het gehele apparaat.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik zat net in de Catalogus van Conrad te bladeren, staat een all-in-one platenspeler/versterker/tuner/luidsprekers in voor 59,95 EUR, eventueel aansluitbaar aan een andere installatie. De kwaliteit zal wellicht niet al te super zijn, maar het is toch wel al iets. ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Shadow_Zero
Deze is dat http://www1.nl2.conrad.co...&p_catalog_max_results=10 ?
Kan een mini-platenspeler alleen singles draaien?
Ik heb alleen het idee dat ie alleen AM/FM radio ontvangt en niet via de kabel, maar dat wordt me niet geheel duidelijk :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Yep, die is het. Ik had vroeger overigens een mini-"draagbare" platenspeler, die kon ook gewoon grote platen spelen, dan staken ze gewoon een stukje over de rand van het draaiblad maar dat was daar op berekend dat de plaat toch nergens tegen kwam. Dus normaal gezien zou hij ook gewoon LP's moeten spelen.

Qua AM/FM zit je inderdaad vast bij antenne, denk ik.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Je link werkt niet, maar ik zou niet voor "weinig" een nieuwe platenspeler kopen, goede platenspelers zijn niet zo simpel als je denkt. Die goedkope spelers bestaan meestal uit een goedkoop plastic armpje met een goedkoop elementje. Verder geen afstelmogelijkheden. Bij een normale platenspeler zal de naalddruk zo tussen de 1 en de 1.5 gram staan, bij die goedkope dingen rond de 5 gram. Bovendien klinken ze belabberd slecht. Mijn advies is om gewoon een tweedehands fatsoenlijke platenspeler te kopen. Dan heb je ook langer plezier van je vinyl.

• TomSwinnen

TomSwinnen

mentalmadnizz schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:39:
Je link werkt niet, maar ik zou niet voor "weinig" een nieuwe platenspeler kopen, goede platenspelers zijn niet zo simpel als je denkt. Die goedkope spelers bestaan meestal uit een goedkoop plastic armpje met een goedkoop elementje. Verder geen afstelmogelijkheden. Bij een normale platenspeler zal de naalddruk zo tussen de 1 en de 1.5 gram staan, bij die goedkope dingen rond de 5 gram. Bovendien klinken ze belabberd slecht. Mijn advies is om gewoon een tweedehands fatsoenlijke platenspeler te kopen. Dan heb je ook langer plezier van je vinyl.
Mja, natuurlijk, maar als het gewoon is om af en toe een plaatje op te leggen en even naar de radio te luisteren, terwijl het wat design moet zijn en niet veel plaats mag innemen, dan is zo een goedkope speler de beste voorhanden oplossing, lijkt me.

Pagina: 1