Toon posts:

V&A opdelen in NL en BE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal,

heel goeie en leerrijke site enzo...
maar zou het eventueel mogelijk zijn om bij de vraag&aanbod sectie
een onderscheid te maken tussen Belgie en Nederland?
Is toch iets gemakkelijker zoeken voor de Belgen en kdenk ook wel dat er dan meer Belgen hier artikelen gaan posten.

Alvast bedankt

edit; zie net dat ik in de verkeerde afdeling gepost heb. oops sorry

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:34 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mwah, als je in Eindhoven woont dan is een aanbieding in belgie een stuk makkelijker op te halen dan een aanbieding in Groningen. Aangezien we allemaal met de euro betalen is dat ook het probleem niet. Waarom zou je een arbitraire grens leggen tussen NL en BE?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Waarom? Dat spreekt toch voor zich?
Je kan bijvoorbeeld al dichter bij huis gaan zoeken. Stel dat je gemakkelijker een Belgische verkoper (ik ben dus Belg) zou kunnen vinden, kan je het eventueel zelf gaan ophalen.
Als je dan nog eens een internationale overschrijving moet betalen, vanuit belgie ist 7€ extra denk ik als je iemand betaalt zonder BIC nummer, plus de transportkosten kost iets van 50€ algauw +62€.
Ja, ook wij Belgen zitten op ons geld ;)
Vandaar de vraag

grtz

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:47:
Je kan bijvoorbeeld al dichter bij huis gaan zoeken. Stel dat je gemakkelijker een Belgische verkoper (ik ben dus Belg) zou kunnen vinden, kan je het eventueel zelf gaan ophalen.
Als je dan nog eens een internationale overschrijving moet betalen, vanuit belgie ist 7€ extra denk ik als je iemand betaalt zonder BIC nummer, plus de transportkosten kost iets van 50€ algauw +62€.
Vandaar de vraag

grtz
Ik woon in zolder (België). maastricht is voor mij dichterbij dan Brussel of Antwerpen.
Eindhoven is dichterbij dan Gent of Oostende. En in de omgekeerde richting is dat ook zo.
Iemand die in Nederlands Lmburg woont zal eerder naar Belgisch Limburg gaan dan naar Friesland ofzo.

Zoals Janoz ook al aanhaalde :)
Als je dan nog eens een internationale overschrijving moet betalen, vanuit belgie ist 7€ extra denk ik als je iemand betaalt zonder BIC nummer
Internationale overschrijvingen zijn voor zover ik weet bij elke bank gratis tegenwoordig. Gewoon vragen bij je bank wat je IBAN nummer is en dat doorgeven aan de koper.

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 13-09-2006 15:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

DinX

Motormuis

whoops, quote ipv edit

[ Voor 95% gewijzigd door DinX op 13-09-2006 15:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je mist het punt. Ik woon op 20 km van de Belgische grens. Dat betekent dat België dus dichter bij is dan Utrecht of Amsterdam of zelfs Eindhoven.
Tegenwoordig is de landgrens een arbitraire grens. Wat je liever zou willen is dat iedereen zijn postcode goed ingeeft en dat in V&A een mogelijkheid komt om tot op xx km van een postcode te kunnen zoeken.

Signatures zijn voor boomers.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Vandaar de vraag

grtz
Grapjas... Met IBAN & BIC (gratis op te vragen bij èlke bank) is internationaal overschrijven binnen Europa gratis bij elke bank. Verzendkosten vallen heel goed mee, voor pakweg 10 euro kun je al heel wat laten verzenden. Ik heb ooit driehonderd strips (en dat weegt aardig wat en si best wel groot) verstuurd naar NL en zelfs dat kostte maar 30 euro. Daar kun je al een aardige computer voor versturen zelfs, en binnen Belgie betaal je daar ook fors voor hoor

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Het idee van Maasluip is idd nog beter => werken met postcodes en een straal daarrond kunnen ingeven!!
Voor mij leek het allezins gemakkelijker omdat ik dan ook in een uithoek van Belgie woon nl. West-Vlaanderen en om van daaruit naar bv. Terneuzen te rijden is al een uurtje ver. En er zullen wel nog tweakers lezers in W-Vl wonen.
En over die overschrijving; toen ik onlangs een case en nog wat materiaal besteld had in een nederlandse web-shop, stond er wel duidelijk op de pagina van mijn bank (KBC) dat indien er geen BIC nummer was toch extra kosten moest betaald worden. Mss is dat wel anders in Nederland, daar kan ik me niet over uitspreken.
Maar nogmaals; werken met postcodes=ideaal!!

grtz

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:03:
mijn bank (KBC) dat indien er geen BIC nummer was toch extra kosten moest betaald worden.
Doe nu eens de moeite van te lezen. Dat BIC & IBAN nummer is bij elke bank gratis op te vragen en zelfs via http://www.ibannl.org/frame.html op te vragen indien gewenst. Dat is _GRATIS_ en als je dat hebt kun je _GRATIS_ overschrijven ;-)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
ok, kgeef toe, over die Iban en Bic Codes had ik me nog niet verder geinformeerd,
maar dat staat het idee van de postcodes toch buiten, dus dat blijft staan.
Ken niets van programeren, maar is dat makkelijk realiseerbaar?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien een idee om een Landfilter toe te voegen vergelijkbaar met die van de Pricewatch?
Deze vervolgens standaard laten zoeken op alle landen (Benelux?) met de mogelijkheid dit te beperken.

Het is maar een idee :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
alle ideetjes zijn welkom ;)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

Dit zijn Buyers Zone-dingen en die horen daar thuis en niet in FA :) .
Pagina: 1