Toon posts:

W2K3 traag inloggen via terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zal eerst de situatie voor schetsen:

We hebben het volgende staan:

1 x Windows 2003 RC2 Standaard server (UK)
Deze server functioneert als domain controller en file server.

1 x Windows 2003 RC2 Standaard server (NL)
Deze server functioneert als terminal server via WIN CONNECT (een programma die er voor zorgt dat ik via de standaard RDP protocol van terminal server connectie kan maken)

Hiervoor was de terminal server een normale windows xp machine samen met winconnect, maar omdat we een zwaardere server nodig hadden hebben we deze vervangen door een HP G4 Server. En deze server kan alleen server edties draaien.

Het probleem:

Het inloggen duurt 2 a 5 minuten en soms wel langer.
Voor de rest werkt de server snel en goed. Maar het inloggen duurt echt te lang.
Zodra ik lokaal inlog werkt het super snel, zodra ik via WINSERVER (onze domain controller) inlog is alles traag :(

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Volgende error krijg ik trouwens in event log:
Deze computer kan geen beveiligde sessie met een domeincontroller in domein WINSERVER starten om de volgende reden(en):
Er zijn momenteel geen aanmeldingsservers beschikbaar om de aanmeldingsaanvraag te verwerken.
Dit leidt mogelijk tot verificatieproblemen. Controleer of deze computer met het netwerk is verbonden. Raadpleeg de domeinbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Extra informatie
Als deze computer een domeincontroller voor het opgegeven domein is, start deze de beveiligde sessie met de emulator van de primaire domeincontroller in het betreffende domein. Als dit niet het geval is, start deze computer de beveiligde sessie met een willekeurige domeincontroller in het opgegeven domein.

Zie Help en ondersteuning op

Verwijderd

zal wel weer een dns probleem zijn... lukt dan uiteindelijk nog doordat ze toevallig in hetzelfde segment staan. Check je dns config dus.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad vermoedelijk een DNS probleem - zie elevator in "[SBS2003] lid worden van domein lukt nie..."