Exchange 2003 maakt mailbox niet aan

Pagina: 1
Acties:

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
• Nieuwe Exchange 2003 organisatie binnen een Windows 2000 Native Domain. Exchange geinstalleerd en up-to-date gebracht.
• Recipient Policies aangepast zodat mail-adres kloppend is met de domain-naam van de organisatie op het internet.

Maak ik nu een nieuwe gebruiker aan met daarbij aangevend dat er een mailbox aangemaakt moet worden dan krijgt hij na een tijdje wel netjes een email-adres, maar ga ik kijken binnen ESM of daadwerkelijk de mailbox aangemaakt wordt dan is dat niet het geval.

• RUS (Recipient Update Services) lijkt helemaal te werken aangezien het emailadres automatisch aangemaakt wordt.
• Bij de gebruiker komt ook de juiste server te staan waar de mailbox op zou moeten staan.

Op sommige websites staat dat de gebruiker eerst eenmaal ingelogd moet zijn wil de mailbox aangemaakt worden. Ook dit gedaan, maar geen resultaat. Ik kan binnen Outlook ook geen mailbox koppelen. Krijg de melding: "Naam onbekend, onjuiste bladwijzer". Ook met OWA kom ik er niet bij.
Tussen het aanmaken van de gebruiker en nu zit ondertussen al meer dan anderhalve dag, dus ongeduldigheid kan niet echt het probleem zijn.

Ik was al tegen de volgende info aangelopen:
http://www.experts-exchan...ge_Server/Q_21978437.html
Met een herstart opgelost. Bij mij niet het geval..

http://www.experts-exchan...ge_Server/Q_21977454.html
Bij deze loopt RUS gewoon niet aangezien emailadres ook al niet ingevuld werd. Dat probleem heb ik niet.

Verder staan er nog zaken zoals herstart een DC, maar op dit moment gaat me dat niet lukken en ten tweede lijkt me dat wel een hele rigoreuze oplossing. Ik heb dat nog wel niet gedaan na Forestprep en Domainprep.

Iemand een idee?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Al eens geprobeerd om een mailtje te sturen naar de gebruiker? De mailbox wordt inderdaad fysiek pas aangemaakt op het moment dat de eerste mail hier naartoe verstuurd wordt, of bij de eerste keer koppelen binnen Outlook.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Masselink

Voor de dorst

Inderdaad....maak even contact met de mailbox....zou de truuk moeten doen.

Koffie en meer...

• WaSteiL
Question Mark schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:51:
Al eens geprobeerd om een mailtje te sturen naar de gebruiker? De mailbox wordt inderdaad fysiek pas aangemaakt op het moment dat de eerste mail hier naartoe verstuurd wordt, of bij de eerste keer koppelen binnen Outlook.
Dat gaat niet lukken en ik zal even uitleggen waarom.
We hebben nog een Exchange 5.5 Server draaien. Deze zou vervangen worden door de Exchange 2003 server in dezelfde Exchange organisatie. Daar liepen we alleen tegen een spook in het verleden aan in de vorm van een niet goed verwijderde Exchange 2000 server. Daar hebben we alles geprobeerd om die alsnog goed te verwijderen, maar dat is niet gelukt.

Daarom ben ik nu bezig met een nieuwe Exchange organisatie op een nieuwe server. Later ga ik m.b.v. Exmerge alle gebruikers overzetten van de oude Exchange 5.5 naar 2003. Probleem is alleen dat ik die nieuwe organisatie nog niet kan mailen. Ik heb alleen nog systeemmailboxen op die server. Ik kan daarom vanuit buiten deze Exchange organisatie niet mailen. Dat moet ik doen vanuit binnen die omgeving, maar zonder mailbox gaat me dat niet lukken.

• WaSteiL
Masselink schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:56:
Inderdaad....maak even contact met de mailbox....zou de truuk moeten doen.
Dat probeerde ik rechtstreeks met Outlook en met OWA, maar met beide kom ik er niet in. :{
En die mailbox mailen kan ik dus niet zomaar (zie uitleg posting van mij hierboven).

Toevallig tips hoe ik het adres wel rechtstreeks kan mailen? Toevallig door te telnetten direct naar de betreffende server?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan pas je het toch even aan dat je intern wel kan mailen naar dit systeem? Maildomain name verzinnen, mailadres van die user aanpassen naar dit mail-domain en MX-records opnemen in je DNS-zones voor dit maildomain. Recipient policy aanpassen en klaar...

Exmerge import kun je ook pas doen op het moment dat de mailbox fysiek bestaat.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• WaSteiL
Ik ben even gaan telnetten rechtstreeks naar de bereffende SMTP server en heb op die manier een mail gestuurd en de mailbox wordt aangemaakt. :D _/-\o_
Pagina: 1