Toon posts:

Proliant DL380 - windows installatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi, vandaag heb ik mijn 2 nieuwe proliants binnen, dus onmiddelijk van start
gegaan om deze on-line te krijgen ter vervanging van 2 oude Proliant 2500.

Nu alles gaat goed, smartstart 5.20 erop los gelaten, system config. laten lopen...
Ik heb er ook 2 PCI raid kaarten insteken per server, deze geven momenteel wel een fout weer
dat er geen schijven zijn aangesloten, wat klopt....maar met F1 ga je daar voorbij bij de opstart.

Alleen de interne bay, met 4 schijven waar nu 2 schijven van 18.2 gb inzitten, worden bij de
windows installatie niet erkend..( deze zitten op poort 1 van het moederbord.
Nogthans bij de startup worden deze wel gevonden, onder ID0 en ID1.

Nog wat gegevens over de servers : deze hebben allebij dus 2 scsi kaarten, een adaptec en een compaq. Het is een dual PIII933 syteem, Met elk 1gb memory PC133. Bij een sever heb ik zo'n 2unit
hd cage bijgeplaats en deze gaat naar de interne aansluiting van de compaq controller. De interne 4 drives gaan naar port1 op het moederbord.

Wat gaat hier toch mis ? momenteel ben ik nu Smartstart 7.51 aan het dl, in de hoop dit iets zal doen...maar ik vrees er al voor. Het volgende wat ik nu ga doen is de 2 scsi pci controllers eruit halen en enkel met de op het moederbord aanwezig poorten werken. bij wijze van test.
Uiteindelijk zou ik die controllers nodig hebben om mijn SCSI rack te gebruiken.

Iemand nog enige tips ? of hoe ga ik het best te werk ? thanks

Verwijderd

smartstart 5.20 nooit meer gebruiken. Die is uit de tijd dat er nog dino's op deze aarde rondliepen. (best logisch dat tie kaarten niet herkent die na de release van deze versie gemaakt zijn toch?)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dit ook voor de eerste reeks van de DL380, het is geen G2 of G3.

Straks mijn cd branden van smartstart 7.51, het kan idd wel zijn zoals je zegt..
De reeds aanwezige scsi controller heeft ook een kleinere externe aansluiting, daarmee dat
ik die adaptec bijgeplaatst heb.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Inderdaad Smart start 5.20 ondersteund die DL380 niet:
http://h18023.www1.hp.com.../us/SmartStartinfo52.html

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 21:48

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik dacht al P3 @933 ? > LoL het is een G1. Waar heb je die nieuw vandaan ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Hier staat welke smart start je minstens moet hebben
http://h18023.www1.hp.com...us/locate/20_1122.html#90

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ReLight schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:03:
Ik dacht al P3 @933 ? > LoL het is een G1. Waar heb je die nieuw vandaan ?
Uit Duitsland....via Ebay. Denk wel niet dat ze nieuw zijn....

En idd het zijn 2 dual PIII @933 Mhz systemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch 5.50 en niet 7.51 ???

Verwijderd

minstens... dus niet 5.20.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal 5.50 worden, ik vind alleen de 7.51 voor linux, Tenzij windows en linux op dezelfde cd kunnen staan ?

Verwijderd

ik zou de nieuwst mogelijk versie nemen. hoe je later tenminste ook niet nog eens driver upgrade etc gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
heb de cd nu, smartstart 5.50...alleen deze boot niet ??? Ik ga deze nog eens dl, en opnieuw proberen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 18:16 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SmartStart 5.50 is idd. de meest "recente" versie voor deze machines die zou gewoon bootable moeten zijn. Aangezien de servers niet nieuw zijn, kan het nog wel eens handig zijn om eerst een system erase uit te voeren. Ik heb wel eens vaker meegemaakt dat server moeilijk deden om te booten vanaf een SmartStart cd (helemaal de G1's).

Compaq/HP heeft op de site een system erase utility die je van flop kunt draaien (= bootable floppy).

* klik *

Draai eerst deze even op beide systemen, trek al je 'eigen' geplaatste hardware eruit en probeer te booten met de SmartStart cd.

Edit:
Ik hoop wel dat dit voor een hobby-project is, en dat je niet serieus van plan bent om hier produktie mee te gaan draaien. Indien wel, ga op E-Bay maar vast zoeken naar extra spare cooling-fans. Je zult ze nodig hebben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 13-09-2006 18:23 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Delete je met 'erase util' niet ook de volledige schijven ??

Spare fans heb ik nog voldoende hier ;-). en is idd voor thuis.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:03:
Ja en Nee, 't is niet zozeer de diskinhoud die je kwijt bent. 't is meer de Raid-config die gewist wordt. Effectief komt dit op hetzelfde neer.

Na een system erase zul je (middels de SmartStart cd) opnieuw je Raid config en partitionering moeten aanmaken. Bestaande data op de disken ben je dus kwijt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb die erase toegepast, en geprobeerd de smartcd te starten....

nog steeds wil die niet booten.... :-(

Wat wel goed boot is smart 5.20... Wat nu ? Is er een floppy die alsnog de cd kan laten booten ?
Verder is alle toegevoegde hardware eruit. Kan ik de server configuren met een scsi raid kaart terwijl er nog geen hd aanwezig op zijn.

Of is het beter, deze ( later ) opnieuw op te zetten ( config ) als deze er eenmaal is ?

Verwijderd

Topicstarter
ok, tot zover is het gelukt om smartstart 5.50 te starten, 7.51 lukt niet op deze servers.

Nu, krijg ik volgende errors :

1- runtime error R6003, Integer divide by 0 ???? ( ik lees hier over het bios-antivirus, hoe kan ik deze wijzigen ? )

2- spawn error : path or file not found for hwdisk-2.exe ( zal wel aan de cd liggen ?? )

3- spawn error : .... for win.com
Unrecoverable error occured running smartstart
Error code 13

en dan niets meer....pfff, weet iemand raad ?

Momenteel ga ik die cd eens opnieuw branden, misschien is er daar iets mis gelopen.

Aja, die erase disk ( zie link hierboven ) past niet op een floppy ???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 22:40 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien is de hardware niet zo nieuw als ze je op e-bay doen hebben willen geloven? Oftewel... Defect?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
allesinds heb ik 1 jaar garantie....

Weet iemand soms de manual for deze server, het gaat mij om die dip-switch.
Op de coverplaat staat alleen deze van nr2, en ik had graag geweten wat die nr1 doet..

Hier is een foto van de servers :
http://www.uploadarchief....ownload/proliantDL380.jpg

heeft iemand hier de manual van ?

Verder met die nieuwe cd smart gaat het al beter, alleen vind hij maar geen harde schijven...
Bij ontvangs stonden de 4hd cage op de pci raid controller...mischien is de mainbord scsi controller
wel stuk.
Hoewel bij het opstarten alles perfect gevonden word....

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Geinig, die server lijkt toch sprekend op een Proliant 1820R die wij heben hangen.
Met nog wat oudere gebruikte DL en ML servers.

Allemaal standaard Windows Server 2003 installaties erop, dus heb ik ook geen ervaring met de zogenoemde Smart Start cd's.

Wel weet ik dat ik bij een groot aantal van deze servers de firmware upgrade cd's heb moeten draaien op de desbetreffende servers om uiteindelijk een correct werkende windows installatie te kunnen starten en/of aan de praat te krijgen.

Als het goed is zou je deze kunnen runnen op de DL380 van alle generaties;
http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/24777.html

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wanneer krijg je die? Als je dit soort fouten constant krijgt met een goede CD dan denk ik al snel aan een hardware probleem :)

Maar waarom wil je per se met SmartStart aan de gang? Je kan toch ook gewoon een driver diskette maken en handmatig Windows installeren? :)

Verwijderd

Topicstarter
Windows ziet geen enkele schijf om de install verder te zetten...

Ik ga die firmware eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:28:
[...]

Wanneer krijg je die? Als je dit soort fouten constant krijgt met een goede CD dan denk ik al snel aan een hardware probleem :)

Maar waarom wil je per se met SmartStart aan de gang? Je kan toch ook gewoon een driver diskette maken en handmatig Windows installeren? :)
De fouten zijn tijdens de smartstart boot, Nu ik deze opnieuw heb krijg ik fout nog maar op 1 server...
Smartstart gebruik ik omdat de hardware gewijzigd is.

Windows boot ok, tot deze op het keuze scherm ' new install - repair ' als ik dan enter kies voor een
nieuwe install, geeft die aan geen schijven te zien....

Morgen ga ik verder met de tests, vandaag ben ik het een beetje beu....

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:37:
Aja, die erase disk ( zie link hierboven ) past niet op een floppy ???
Da's vreemd, zou gewoon moeten passen.
This SoftPaq creates one System Erase Utility diskette. This utility will enable the user to erase CMOS Factory Time/Date, CMOS checksum, EISA NVRAM (including environment variables), partitions on all hard drives, and the Compaq SMART and SMART-2 Array controller configuration.
Als je de disken gewoon aansluit op de interne Raid-controller. Worden dan zowel de Raid-controller als de disken wel gedetecteerd. Let er ook even in op dat je in het "Bios" (via de system partition utilities of via de SmartStart cd) even de juiste Raid-controller aan moet geven als Boot Device. Uit je verhaal begrijp ik dat je meerde hebt (de onboard Raid controller en bijgeplaatste PCI)

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zou om te beginnen de firmwares eens op recent niveau brengen, met name de system BIOS en de RAID firmware. Daatvoor zijn floppyimages te downloaden op de HP site. Probeer daarna nog eens een smartstart, wellicht gaat het dan allemaal wat beter. Overigens, als ik me goed herinner kun je vanaf de SmartStart cd's (ik heb maar tot 6.30 meegemaakt, daarna gelukkig alles over op Dell) vanuit het menu van SmartStart ergens de firmwares updaten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die firmware van de hierboven link, gedaan...deze ging goed.

Vraagje zo'n update gebeurd dat onder linux ? of heb ik de verkeerde vast ?

Interne Raid ? is dat niet alleen als je het bijgeplaatste chip kaartje gebruikt ?
Deze is niet aanwezig...alles word goed erkend, ook de tapestreamer.

Bij 1 server blijft die runtime error R6003 voorkomen als ik smartstart gebruik...ik krijg niet
eens de menu.

De andere server draaid deze wel goed, daar ben ik nu mee bezig... heb net alle nieuwe hardware
laten herkennen. ik heb ook alle pci controllers eruit gelaten. Nu ga ik sys partition eens draaien.

weet er iemand iets van die dip swichen ? deze staan in beide server hetzelfde, maar misschien verkeerd.. de pdf files die ik gelezen heb maken hier geen melding van....

Verwijderd

Topicstarter
Vraag : kan men de interne scsi controller, als een niet raid opzetten ?

De bedoeling is dat ik regelmatig eens van schijf moet kunnen wisselen...
( lukt dat bv met raid 0 ? )

Nog iets, bij die dips nr 2 wat wil 'rack mount' zeggen ?
heeft dat iets met de interne raid te zien ?

Die dips nr 2 vermoed ik dat heeft te zien met de cpu Mhz en de bus snelheid, ben ik juist hierin ?

Update: die rack mount heb ik nu op ' off ' gezet, veel veranderd er niet blijkbaar...alles is geconfigureerd, alleen kan ik win2k niet installeren...het scherm blijft hangen op ' starting windows2000 '. ( in dat blauw scherm ). Wat nu ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:03:

Spare fans heb ik nog voldoende hier ;-). en is idd voor thuis.
Orignele spare fans? Compaq machines willen nog wel eens moeijlijk doen als je niet compaq fans gebruikt (aansluitingen verschillen nog wel eens)

Overigens, misschien zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je de laatste bent die een bericht aan het topic heeft toegevoegd?

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 14-09-2006 19:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
idd, de edit ken ik goed genoeg, alleen gaat dit over een update. ( 3 uur verschil )

Allesinds lukt niets wat ik probeer, dus stuur ik ze terug ( onder garantie ).

ivm met de spare's onderdelen van alle merken genoeg.. ( compaq, ibm,enz... )
Ik heb zowat een kelder vol.

PS: in vergelijking met enkel jaren terug, volgen alle topics elkaar zo snel op, dat je al snel
ergens op pagina 3 zit. terwijl je laatste react nog geen 10 min oud is....Zo missen veel mensen
eventueel met de juiste ervaring je post.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:22 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:26:
De bedoeling is dat ik regelmatig eens van schijf moet kunnen wisselen...
( lukt dat bv met raid 0 ? )
RAID 0 is geen RAID als in dat het niet fout tolerant is. Daarom kan je niet online van schijven wisselen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:26:
Vraag : kan men de interne scsi controller, als een niet raid opzetten ?

Nog iets, bij die dips nr 2 wat wil 'rack mount' zeggen ?
heeft dat iets met de interne raid te zien ?
Je kunt, als de extra chip voor Raid functionaliteit niet geplaatst is, de disken alleen als losse disken gebruiken. Je hebt geen Raid functionaliteit dan. Wel zijn de disken nog hot-swappable.

Die dip-switch ken ik alleen van de ML serie servers. Deze zijn om te bouwen van Rack-mount (dus voor gebruik in een 19"rack), tot Tower model middels een "conversie-kit". Als je de server middels Insight Manager remote uitleest, bepaalt deze dip-switch of hij uitgelezen wordt als "rack-mount" of als Tower model.

Als ik overigens Google op error R6003, dan lijkt dit een Windows fout te zijn, met als oorzaak dat er geen disken gevonden worden. Wanneer krijg je deze error precies?

Verwijderd

Topicstarter
de error krijg ik al met de start van smartstart, op 1 server... die andere geeft de fout niet en start smart
zonder problemen.

Het is mij nog niet gelukt om windows te installeren, deze blijft hangen bij de setup. ( zie hierboven )

IVM die dips, dan toch best op Rack mounted zetten..

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE :

Het is gelukt om die runtime error weg te krijgen :9, naar mijn vermoeden zal windows
nu wel installen...( op server zonder raid controller ) Alleen moet ik de boot order tussen SCSI controller ( pci ) en interne
hd array kunnen wijzigen ( op de andere server ). dit heb ik via smart geprobeerd, ( daar zie ik controller : first en
intern : fourth ) zonder resultaat, via de F toetsen.

Nogthans zou ik die controller moeten hebben, bij minstens 1 server om de externe Compaq
raid array die ik heb te kunnen gebruiken.
Hoe doe ik dit nu ?

PS: nadat ik de nvram had gecleared draaide smart zonder problemen....en zonder foutmeldingen..
:) weer een stap verder. Ik had ook iets gelezen om F9 tijdens post, na een nvram clear te gebruiken,
weet iemand wat dit doet ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 03:26 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Om de boot order te wijzigen moet je ofwel in een ROM setup terecht komen of je moet een zogenaamde RCU (iirc staat dat voor Resource Config Utility ofzo) diskette downloaden - dat kan je normaal op hp.com vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
verdere update, ik kan nu de volledige server gebruiksklaar maken, alleen
weigert windows 2K nog steeds te installeren. Blijkbaar kan die nog altijd
geen hd vinden ???? ( hd word tijdens post goed erkend, deze staat nu op de interne poort 1.Geen
pci controllers zijn nog aanwezig )

ik weet zelf niet meer wat ik nog kan proberen, is er iemand uit de buurt van Mechelen
in Belgie die wat meer kent van proliants ????

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? mijn enige probleem is nu, hoe krijg ik windows op die schijf ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zal vermoedelijk gewoon storage drivers moeten laden tijdens Windows setup, dit doe je door een driver diskette te maken / downloaden bij hp.com en bij het booten van je Windows CD op "F6" te drukken :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:46:
[...]

De fouten zijn tijdens de smartstart boot, Nu ik deze opnieuw heb krijg ik fout nog maar op 1 server...
Smartstart gebruik ik omdat de hardware gewijzigd is.

Windows boot ok, tot deze op het keuze scherm ' new install - repair ' als ik dan enter kies voor een
nieuwe install, geeft die aan geen schijven te zien....

Morgen ga ik verder met de tests, vandaag ben ik het een beetje beu....
Heb je wel in het begin van de installatie op F6 gedrukt en je raid drivers geladen? Dan zou de installatie toch gewoon moeten lukken hoor.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:37:
Je zal vermoedelijk gewoon storage drivers moeten laden tijdens Windows setup, dit doe je door een driver diskette te maken / downloaden bij hp.com en bij het booten van je Windows CD op "F6" te drukken :)
Ook als ik de raid controller kaart eruit laat ? en de interne hd array op de interne port 1 steek..

bij de post worden alle schijven perfect gevonden, en het type nr word weergegeven samen met hun ID.
Windows 2000 bv boot goed, laad de cd op... tot wanneer het eerte menu. ' press return ' for new installation. daarna krijg ik de melding dat windows geen schijven op het systeem vind.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je boot met SmartStart en kiest voor een "assisted install" heb je geen extra drivers nodig, ook niet voor een RaidController. Tijdens de setup middels SmartStart worden op een gegeven moment alle drivers naar de HD gekopieerd.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 03:39:
[...]

Ook als ik de raid controller kaart eruit laat ? en de interne hd array op de interne port 1 steek..

bij de post worden alle schijven perfect gevonden, en het type nr word weergegeven samen met hun ID.
Windows 2000 bv boot goed, laad de cd op... tot wanneer het eerte menu. ' press return ' for new installation. daarna krijg ik de melding dat windows geen schijven op het systeem vind.
Nee dan werkt het niet, als je Windows op een SCSI schijf wilt installeren, laad je de SCSI driver.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:56:
[...]

Nee dan werkt het niet, als je Windows op een SCSI schijf wilt installeren, laad je de SCSI driver.
En hoe doe ik dat ? Smartstart doet al wat die moet doen, het is alleen die windows.

Dus als ik het goed heb, tijdens de setup van windows, voor dat die begint te laden.
De floppy van derde invoegen...? Is dit ook voor de interne scsi controller ?

Bij mijn oude Proliant 3000 en 2500 vond windows deze zonder problemen.
Waar vond ik die drivers ?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 03:39:
[...]
Als je dit voor je neus krijgt, installeer je dus niet met behulp van de SmartStart cd....

Boot nu eens met SmartStart en start de setup vanuit het menu. Je krijgt een wizard die enkele vragen stelt (welk OS, license-key, username, SNMP-settings, Raid-setup, etc). Vervolgens worden de drivers van de cd gekopieerd naar de HD, en wordt gevraagd om de Windows CD. De I386 map wordt vervolgens gekopieerd naar je HD, en als laatste start een unattended setup van Windows. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een unattend.txt die aangemaakt is aan de hand van de eerder gegeven antwoorden op de vragen van de wizard.

Ook staan in deze unattend.txt alle drivers (dus ook de Raid en SCS-driver) die je nodig bent...

Verwijderd

Topicstarter
het is mij gelukt, via de partition utility kan je
bijkomende support floppy's aanmaken voor Win2000. _/-\o_ _/-\o_
( 2 port internal SCSI controller )

vereist 1 floppy tijdens de windows boot installer ( F6 ).

Nu morgen ga ik mijn 2de server proberen, met pci raid controller.
ik hou jullie op de hoogte... :P

Alvast bedankt aan iedereen, met de tips. Dit gaf mij ook meer inzicht in
deze systemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, de smart cd ging niet, maar via floppy geen probleem...

Al heb ik de indruk dat windows een heel stuk trager boot, dan op mijn andere server.
Dit vooral bij het Win2K introductie scherm ( na het zwart scherm met de balk onderaan )
daar doet die blauwe balk het wel erg traag..

Kan dit zijn door de complexe hardware ? de setup is iets anders dan de andere server,
bij deze zit er 1 raid controller pci in. Deze zit op de 4 hd array.
Zelf heb ik er ook een 2 hd array bijgeplaats en deze zitten op de interne scsi controller ( geen raid )
port 1.

Kan dit de oorzaak zijn ?
Pagina: 1