Excel: Vorige pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 1.979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Topicstarter
Via de manier op deze site, probeer die namen in te stellen.

Als ik dit in een Engelse versie van Excel 2003 invoer werkt dat gewoon. Als ik dit opsla en weer open in een Nederlandse versie Excel 2003, komt excel met foutmeldingen.

GET.WORKBOOK wordt netjes vertaald naar WERKMAP.LEZEN en GET.CEL wordt CEL.LEZEN, maar voor de rest kan excel er niets mee.

Is het mogelijk om WERKMAP.LEZEN en CEL.LEZEN in te laden in mijn Excel, zodat hij ermee overweg kan, en wat is de oplossing om ervoor te zorgen dat het ook bij anderen werkt?

Ik ben er al wel achter dat het macrofunctie's zijn van Excel 4, zie deze site. Of zijn deze functies "aflopende" en worden ze iig niet meer in de NL versie toegepast?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

voeg deze namen toe via vba, dan heb je geen problemen met de vertaling, want ze werken wel degelijk nog in alle versies vanaf excel 4.
Visual Basic:
1
2
3
4
Sub NamenToevoegenaanActiefWerkblad()
  ActiveSheet.Names.Add _
      "AllSheets", "=GET.WORKBOOK(1+0*now())"
End Sub
in het nederlands wordt dit : =WERKMAP.LEZEN(1+0*NU())

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:41:
in het nederlands wordt dit : =WERKMAP.LEZEN(1+0*NU())
Dat doet hij nu ook, het wordt gewoon naar het nederlands "vertaald", alleen Excel kan er niks mee.

Misschien ter verduidelijking: Wat ik gedaan heb dus, in chronologische volgorde
  1. Bestand in EN-versie van Excel gemaakt. Hier werkt het.
  2. Opgeslagen en daarna geopend in NL-versie. Hier werkt het niet. Vertalen van de formules/functies zijn wel uitgevoerd, alleen weet Excel niet wat hij ermee moet.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

probeer de vba procedure eens uit in de nederlandstalige versie van excel. werkt bij mij zonder problemen.

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Topicstarter
Werkt bij niet, maar ik zal het bestand eens even naar mij thuis mailen en straks eens kijken of het daar werkt.

-Edit-
Beetje late reactie vanaf mijn kant, maar dat werkte dus ook niet. Misschien dat iemand anders met een NL-versie kan kijken of het werkt wat in bovenstaande beschreven staat, mocht _heretic_ dat niet hebben gedaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Lolhozer op 14-09-2006 08:02 ]

Waarom? Omdat het kan!!