Toon posts:

Maxtor maxline III recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een groot probleem. Mijn hdd van 250 gb is kapot aan het gaan. Windows start er niet meer mee op, en als ik hem onder een andere hdd in windows hang blijft hij tikken. De oude hdd is opgedeelt in 3 partities (25 gb, 115 & 110 ). Ik denk dat alleen de 1e partietie bad errors heeft waardoor de harddisk gaat tikken (hier staat windows op geinstalleerd).

Ik heb nu bij maxtor een nieuwe hdd aangevraagd (thuis gestuurd gekregen, dezelfde sataII harddisk dus). Mijn idee was om partities van de kapotte naar de nieuwe te sturen zodat mijn belangrijkste data terug kon halen.

Helaas werkt het niet met maxtors eigen software (omdat het sata schrijven zijn). Ook heb ik een aantal programmas geprobeerd (met name van de ultimate boot cd 3.4). Dit werkte helaas allemaal niet echt (en was ook niet erg gebruiksvriendelijk). Wel heb ik alle mappen van de partities kunnen zien en de bestanden. Ik kan er dus nog wel inkomen.

Toch zie ik heel veel programmas voorbij komen die alleen werken op windows zelf. Helaas kan ik windows niet opstarten als de kappote hdd erin hang (door het tikken blijft windows hangen).

Heeft iemand misschien een kleine tip voor me wat ik nu het besta ken doen (welk prgramma ik het beste kan gebruiken).

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ghost of Drive image oid?

Moet je wel instellen dat hij diskerrors negeert, anders loopt de software daar ook op vast.

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen programma waar je per bestand kan selecteren?

Ghost dan neemt hij waarschijnlijk de hele partie over? als daar ook fouten op zitten is hele partitie niet meer goed. Of is dat tegenwoordig anders?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Partitie 1 met windows: kun je die niet overslaan? Dan kun je gewoon een nieuwe windows installeren en 2 datapartities kopiëren. Hiren's bootcd (nu 8.4) is misschien ook nog wat.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft niets met Windows zelf te maken en dus is je topic beter op z'n plek in Opslagmedia & I/O Controllers :)

Windows Clients >> Opslagmedia & I/O Controllers

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoek eens naar BartPE, dat is een ISO image welke, wanneer je deze op een CD brand, Windows XP start en ondersteuning bied voor o.a. USB, netwerk etc. Ook zit er volgens mij standaard het tooltje GetDataBack hierin opgenomen. Een super tooltje om data terug te krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1