Ik heb een heel vaag probleem, als ik muziek luister (ong 10. minuten) onstaat er een enorme ruis na die 10 minuten en die gaat pas weg als ik reboot, ik heb al 2 verschillende audio drivers gebruikt, ik heb zon geluidskaart van 5.95
of 12 euro ofzo.. i.e.g goekoop wel 5.1 maar ik heb geen idee welk merk ik denk Trust of Creative, ligt het aan de drivers of?
Verwijderd
Ik denk niet dat het aan de drivers ligt
omdat je anders van in het begin wel geruis zou hebben en dat je dan ook niet altijd geruis zou hebben maar af en toe.
Maar het zou altijd kunnen.
Maar het zou altijd kunnen.
Je installeert drivers, maar weet het merk van de geluidskaart niet? Lijkt me lastig 
Zou even uitzoeken welk merk+type je hebt en daar drivers voor scoren.
Zou even uitzoeken welk merk+type je hebt en daar drivers voor scoren.
Bedankt ik heb even gezocht en dit gevonden: cmi8783/pci dit is m'n geluidskaart en hij is van het merk: Yamaha.. alleen ik kan er nog geen drivers voor vinden alleen voor Windows 98 (Ik heb xp)
erg onduidelijk verhaal dat je hier neerzet. Ik denk echter meer aan aarding. Is je pc geaard? Ondanks dat een speakersetje normaalgezien niet geaard is, en er dus geen potentiaalverschillen zijn, denk ik toch daaraan. Probeer indien mogelijk je pc aan te sluiten op een geaard stopcontact, evt met wat (geaarde) verlengsnoertjes
Een yamaha geluidskaart van 5.95 euro zou het hele verhaal denk ik al genoeg moeten verklaren:) Heb je geen onboard geluidskaart die ej kunt proberen?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Pagina: 1