Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stroom van 3dkaart 'aftappen'

Pagina: 1
Acties:

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
ik heb een 7800GT met een acceleroX1 koeler erop
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/web%20site/gallery/CM%20stacker/P10100982.JPG
nu zou ik graag 2 ledjes aansluiten
kan ik dit zonder gevaar aftappen van de 3dkaart (van de kabels die naar de koeler gaan)
of is dit sterk af te raden ?

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Waarom niet gewoon van een molex connector van je voeding :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak is het zo dat die connectoren maar een beperkt amperage kunnen leveren, dus als je er teveel aan gaat hangen kan het zijn dat je kaart doorbrandt. Persoonlijk zou ik het gewoon van een losse molex aftappen of evt van de PCI-E connector.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Terw_Dan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:20:
Vaak is het zo dat die connectoren maar een beperkt amperage kunnen leveren, dus als je er teveel aan gaat hangen kan het zijn dat je kaart doorbrandt. Persoonlijk zou ik het gewoon van een losse molex aftappen of evt van de PCI-E connector.
Mja, in principe heb je gelijk, maar die 20mA van een LEDje maakt natuurlijk geen ruk uit..

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
die aansturing van de koeler moet dat makkelijk kunnen leveren, houd er wel rekening mee dat je een weerstandje in serie zet met de leds, anders branden ze door.. ook kan het zo zijn dat de koeler geregeld is, waardoor er geen constant voltage op die pinnen staat. houd dan bij het bepalen van de grootte van de weerstand rekening met de hoogst mogelijke spanning. (weerstand per led: spanning/stroom = weerstand, spanning over led =+/- 0,7 V, stroom is 10 mA dus de waarde van de weerstand wordt: (max spanning - 0,7)/0,001 )

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Heeft die kaart niet PWM sturing voor zijn koeler?

Ik hoop dan voor je dat de MOSFETs (?) sterk genoeg zijn.

U vraagt, wij antwoorden.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je kan het anders ook nog aftappen van je PCI-e voedingskabel.

[ Voor 13% gewijzigd door Rhannie op 13-09-2006 15:42 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
aftappen van een molex wou ik vermijden omdat ik anders teveel kabels zou hebben.
maar als ik het van de pci connector aftap moet dat nog tedoen zijn.
en dan ben ik ook zeker dat ik de kaart niet naar de eewige jachtvelden help

bedankt voor de antwoorden
Pagina: 1