Syncmaster 720n + Nvidia 6200, strepen op de (Linux)desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 17:29
Sinds kort mijn oude CRT de deur uitgedaan een een 17" TFT gekocht. Prima scherm, geeft goed beeld op mijn ATI X700 mobility op mijn laptop als 2de scherm onder windows XP. Niets aan het handje.

Maar, daar is de monitor niet voor bedoeld hij moet op mijn desktop komen. Op mijn desktop heb ik een XFX nvidia 6200 TC. Met hetzelfde Samsung scherm. Bij Kubuntu 6.06 krijg ik in de achtergrond allemaal horizontale strepen. Bij een geheel witte of geheel zwart achtergrond zie ik niets. Ik heb via EasyUbuntu de nvidia drivers geinstalleerd en na een herinstallatie zonder easyubuntu maar gewoon via apt.
Maar, nog steeds horizontale strepen door mijn beeld. Ze zitten er wel, maar niet heel duidelijk.
Het vreemde vind ik wel is dat ik in de display properties maar 1 refreshrate kan instellen en dat is 75Hz , een TFT had toch een vaste refreshrate van 60Hz? Verder staat de resolutie wel netje op 1280x1024.

Ik weet nu niet of de VGA uitgang van de kaart brak is, de kabel brak is, of dat de drivers fout zijn?
De kabel kan het bijna niet zijn want op mijn laptop zie ik niets, dan is het gewoon netjes strak beeld.

Ik zal als ik thuis ben is proberen om een screenshot te maken, kijken of ze daar ook op staan.

Edit:
Screenshot geeft de strepen niet, dus het zit in de aansluiting of het scherm
Met een andere TFT geprobeerd maar ook hij geeft de strepen, het ligt dus aan de aansluiting op de videokaart.

[ Voor 7% gewijzigd door GoblinGamer op 14-09-2006 11:04 ]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices