Notebook crasht na invoeren Flash Drive/USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb dit probleem al enige tijd (nadat ik mijn notebook geformateerd heb). Zodra ik een USB stick invoer start mijn notebook spontaan opnieuw op. Ik heb verschillende USB sticks geprobeerd en het gebeurt bij allen.

Weet iemand wat de oorzaak mogelijk hiervan zou kunnen zijn? Ik neem aan dat het iets softwarematigs is, maar wat?

Bij voorbaat dank.

Edit:
Het gaat trouwens om een Kingston DataTraveler Elite in combinatie met Windows XP Pro.
Als ik mijn USB stick erin laat zitten en opnieuw opstart start hij automatisch opnieuw op nadat ik mijn Windows wachtwoord ingevoerd heb.

Verder herkent hij de USB stick wel, maar vrijwel direct na het herkennen reboot hij.

[ Voor 31% gewijzigd door Empulse op 13-09-2006 13:14 ]

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Probleem opgelost, eerst alle USB Hubs en de controllers in de Device manager verwijderd, gereboot en het werkt!

Nog een laatste vraag, is het noodzakelijk om telkens eerst softwarematig je Flash Drive te verwijderen alvorens hem werkelijk uit je systeem te halen?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Ja, het is beter voor de levensduur van je USB stcik om hem eerst software matig te verwijderen, en daarna pas fysiek te verwijderen.