Socket 939 AGP & PCIe slot

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 166379

Topicstarter
Hoi,
lees al langer op t.net, maar heb nu zelf toch ook eens een vraag. Ik zoek een moederbord met socket 939 welk een AGP slot en een PCIe slot ondersteunt. Ik heb 2 moederborden gevonden die dit ondersteunen, beide Asrock moederborden. Omdat ik nogal slechte ervaringen heb met asrock moederborden ben ik op zoek gegaan naar een moederbord van een ander merk (Asus, MSI, Gigabyte....). Weet er iemand of een "goed" merk zo'n moederbord heeft? Ik heb er geen kunnen vinden.

Moederborden van asrock:
939Dual Sata2 => http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm
939Dual VSTA => http://www.asrock.com/product/939Dual-VSTA.htm

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
heb zelf daar in feb dit jaar ook naar lopen zoeken aangezien mijn mobo dood ging maar ik nog wel een 6800 GT vid had die agp was. maar kon toen al niks fatsoenlijks vinden en nu zijn we alweer zoveel maanden verder. waarscheinlijk zit jij met hetzelfde probleem als ik toen ?

ik heb ervoor gekozen een compleet nieuw systeem te kopen met een nieuwe vid. mijn oude nog voor 180 euro kunnen verkopen toen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Anoniem: 33599

Ik ben zelf heel erg tevreden met de DualSata2. Dit bord doet qua performance zeker niet onder voor de topmerken (eerder andersom). Maar de features op dit bord zijn natuurlijk door de prijs een stukje minder, zoals geen gigabit netwerk verbinding.
Verder vind ik een 939 upgrade zeker aan te raden, gezien de performance niet (veel) onderdoet voor AM2, en amd toch weer bezig is met op niet al te lange termijn een nieuwe socket te releasen/. Maargoed dat is een keuze die je zelf moet maken, meningen verschillen hierover. Het hangt er ook vanaf hoe snel je upgrade misschien

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 13-09-2006 12:52 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Het zijn alle twee bijna het zelfde(dual-vsta is de opvolger van het dual-sata2 mobo) en zijn prima mobo's, ik en velen hebben er al meer dat een jaar plezier van. En er is geen verschil qua prestatie tegenover nforce4 of ander mobo's, agp en pci-e zijn gewoon native. Heerlijk mobo, asrock d:)b

hier wat meer info

@sbronsge
Voor thuis gebruik is 1Gb lan nog helemaal niet door gebroken en bijna niemand heeft een 1000Mb router/switch dus de 1Gb lan mist (bijna) niemand.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 13-09-2006 12:57 ]

-Andere hobby- -

Topicstarter
Ik heb zelf mijn 3200+ venice geupgrade naar een 4600+, daarom krijgt mijn zus nu mijn oude CPU, dus heeft ze een nieuw mobo nodig. In haar pc zit een oude 6800 (ja, ook een oude van mij :9 ) op AGP, maar hier moet ook een PCIe kaartje op kunne (liefst), daarom dat ik op zoek was naar een mobo dat beide ondersteunt.
Ondertussen zoek ik zelf ook nog verder.

PS, bedankt al voor de snelle reacties ;)

dat is misschien wel waar... doet er niet vanaf dat het bord minder features heeft als een wat duurder bord van bijvoorbeeld asus. misschien is een beter voorbeeld dat er geen FireWire ondersteuning is.
Zelf mis ik die features ook niet, daarom dat ik zeer tevreden ben over dit goedkope en goede overclockers bord.

edit: op lanparties vond ik die gigabit verbinding toch "jammer", maargoed ...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 13-09-2006 13:03 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 33599 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:56:
dat is misschien wel waar... doet er niet vanaf dat het bord minder features heeft als een wat duurder bord van bijvoorbeeld asus. misschien is een beter voorbeeld dat er geen FireWire ondersteuning is.
Zelf mis ik die features ook niet, daarom dat ik zeer tevreden ben over dit goedkope en goede overclockers bord.

edit: op lanparties vond ik die gigabit verbinding toch "jammer", maargoed ...
Een los 1Gb kaartje kost nog geen 10 euro dus als je het toch mist en graag wilt hebben koop je toch een extra kaartje die je ook nog mee kan nemen naar je volgende pc. ;)

-Andere hobby- -

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:43
Ook hier een tevreden gebruiker van het bord, in mijn klas zijn er 4 anderen die het bord ook hebben. Mogelijk heb ik er nu wel problemen mee, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen aangezien het probleem wat ik heb ook bij het CPU of het RAM kan liggen.

Goed bordje hoor! SATA2, SATA1 (2x), IDE, het belangrijkste is gewoon aan boord.. :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Topicstarter
ok, door de positieve reacties en toch positieve reviews op internet die ik heb gezocht dan straks toch maar eens het bordje bestellen, kost me maar 55 euro, dus kan nog steeds een ander kopen moest het bordje toch niet voldoen. bedankt allemaal vor de nuttige reacties. d:)b

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

939Dual FTW :9
venice @ 2,5/2gb corsair @ DDR 460 3-3-3-7 1T/x850XT PE 573/612 (pci-e)
no problemo, nooit, ever (met bios 1.8 en hoger)

Alleen nog maar asrock hier, prijs/prestatie is gewoon te mooi! Tenzij je voltages ver moet veranderen ;)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

thanks die zal ik onthouden, maar toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die meerdere nadelen zien. Ik ken zelf een persoon die het bord niet genomen heeft omdat:

-geen firewire
-maar 1 sata2 aansluiting ipv 2 of 4 (hij heeft 2 hdds met ieder sata2)
-geen gigabit
....

@barca, zeker doen! Veel mensen zijn enthousiast, en mocht je nu echt 1 van diegenen zijn waar het bord defect is , dan is omruilen niet zon probleem denk ik (50 eurotjes)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 13-09-2006 13:22 ]

• TRISWA
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06-2008
Ik heb een tijdje een ecs bord gebruikt die dit ondersteund met een pci-e kaart 7800gtx
omdat mijn asus a8n32 naar de rma was,
dit is een best goed stabiel bord met 2 sata poorten,

http://www.ecs.com.tw/ECS...lID=510&MenuID=90&LanID=0

ik heb eem over dus pm maar bij interesse

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TRISWA schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:27:
Ik heb een tijdje een ecs bord gebruikt die dit ondersteund met een pci-e kaart 7800gtx
omdat mijn asus a8n32 naar de rma was,
dit is een best goed stabiel bord met 2 sata poorten,

http://www.ecs.com.tw/ECS...lID=510&MenuID=90&LanID=0

ik heb eem over dus pm maar bij interesse
Let op dat dat een totaal ander bord is - met Via KT890 chipset waarbij de AGP van 1x PCIe afgeleid is ipv native vanaf HT in de 939Dual - dus AGP performance is om te janken, terwijl het met de 939Dual prima in orde is :o

Enneh verder is het hier geen contactforum. Gebruik zelf off-forum middelen om de ander te contacteren of werk gewoon via V&A...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176315

yep ik vind de asrock planken wel goed, had eerst een dual sata2 bord alleen die heb ik zelf kortlaten sluiten omdat die men kaste raakte 8)7 toen (na 3-4 weken sparen DOH) een dual vsta bord gekocht en helemaal geen problemen mee gehad :D, wel moeje opletten met geheugen die zet ie auto op pc2700 snelheiden als je 3200 hebt, maar dat kun je zo hoger zetten, wel jmmr dat er geen asrock sticker bij zit :+
Pagina: 1