Mijn ouder bezitten een (erg klein) vakantie huisje in het bos.
Op dit moment staat er een klein tv'tje met een buiten antenne, hierop ontvangen zijn Ned1,2,3 en een lokale zender.
Nu heb ik begrepen dat 27 november de stekker uit het oude systeem gaat.
Wat kunnen ze doen om toch de publieke zender te ontvangen?
Digitenne/KPN
Digtenne zou volgens een besluit de publieke zenders ongecodeerd moeten uitzenden: hier
Hun ontvangst gebied is helaas erg klein:

KPN heeft helaas ook geen dekking volgens de postcode check
Schotel
Duur in aanschaf, ontvangst misschien erg slecht ivm bomen.
Wat zou voor hun de beste oplossing zijn?
Een CAI leverancier levert helaas geen coax midden in het bos
Edit:
Op dit moment staat er een klein tv'tje met een buiten antenne, hierop ontvangen zijn Ned1,2,3 en een lokale zender.
Nu heb ik begrepen dat 27 november de stekker uit het oude systeem gaat.
Wat kunnen ze doen om toch de publieke zender te ontvangen?
Digitenne/KPN
Digtenne zou volgens een besluit de publieke zenders ongecodeerd moeten uitzenden: hier
Hun ontvangst gebied is helaas erg klein:

KPN heeft helaas ook geen dekking volgens de postcode check
Schotel
Duur in aanschaf, ontvangst misschien erg slecht ivm bomen.
Wat zou voor hun de beste oplossing zijn?
Een CAI leverancier levert helaas geen coax midden in het bos
Edit:
Nederland krijgt de beschikking over zes landelijk dekkende DVB-T multiplexen en een zevende die een bereik van ongeveer 80% heeft. Dat kon minister Brinkhorst van Economische Zaken meedelen over de resultaten van de Regional Radio Conferentie in Genève. Op dit moment gebruikt Digitenne vijf multiplexen die alleen in het Westen en midden van de land te ontvangen zijn. Op 17 juni 2007 komen de frequenties ter beschikking, maar die moeten wel internationaal gecoordineerd worden. Dit betekent wellicht dat een aantal pas later gebruikt kan worden. Volgens Brinkhorst zijn echter wel zodanige internationale afspraken gemaakt waardoor DVB-T landelijk beschikbaar is als op 30 oktober de bestaande analoge tv-zenders worden afgeschakeld.
[ Voor 45% gewijzigd door arjants op 13-09-2006 11:37 . Reden: quote toegevoegd ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)