Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA]Palm Zire 31 met Sandisk 2 GB SD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een PalmOne Zire 31. Nu zou ik deze pda ook graag gebruiken als MP3 speler. Helaas wordt mijn 2GB (FAT32) SD kaartje van Sandisk niet herkent. Een andere SD kaart werkt wel, dus de PDA is in ieder geval goed. Op de site van Sandisk is natuurlijk niets te vinden en ook de kb van Palm levert niet veel op. Heeft er iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de SD kaart herkent wordt?

Alvast bedankt.

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan zoek je niet goed. :)

KB Palm

Je moet de FAT32 van de Lifedrive installeren. Die is via een omweg te vinden via de Palmclub of 1src.

[ Voor 32% gewijzigd door Stereotomy op 13-09-2006 17:04 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver op de link geprobeerd en de complete post door gelezen. Na een paar reset loops, harde resets en een hoop gekloot ben ik niets opgeschoten. Het probleem is ook niet zo zeer dat mijn PDA geen FAT32 kan lezen (dat is van latere zorg), maar dat de SD kaart helemaal niet gezien wordt. Wanneer ik de kaart in het slot stop gebeurt er gewoon helemaal niets. Zowel als FAT en als FAT32. Is de Zire 31 misschien niet geschikt voor grote SD geheugens?

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:03:
Dan zoek je niet goed. :)

KB Palm

Je moet de FAT32 van de Lifedrive installeren. Die is via een omweg te vinden via de Palmclub of 1src.
Helaas, dat had ik al geprobeerd. Ik kwam wel het volgende verontrustende stukje tegen

Upon further investigation, I found that the difference is that PPC supports 32-bit File Allocation Table entries, or FAT32, and Palm OS 5 only supports FAT16. Why should you care? Because each scheme has an upper limit for the size of card that it will support. According to PalmOne, Palm OS 5 will only handle expansion cards up to 2GB in capacity. The FAT32 limit theoretically extends that to 32GB depending on sector sizes supported. As 4GB cards come available, many Palm models will start to be left behind, though there is hope for the future as palmOne did add FAT32 support for the their new LifeDrive. 2GB cards have already reached the market, but only Palm devices newer than the Tungsten T, T2, and Zire 31 will even recognize them (such as the Tungsten T3, Tungsten T5, Tungsten E2 and LifeDrive). Even most of these newer devices currently will only recognize 2GB of a 4GB card’s capacity.

Wellicht zie ik wat over het hoofd. Op een pagina die ik tegen kwam sprak iemand over het copieeren naar de rom van de nieuwe driver. Dat heb ik nog niet gedaan en weet nog niet hoe dat moet. Iemand suggesties?

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

itarix

404 soul not found

ik heb dat ook een keer geprobeerd op de zire 31 maar het is me nooit gelukt.
ik vrees dat je gewoon een 1gb kaartje moet gebruiken in je palm zire 31.
ik raad je aan om pocket tunes + ogg vobis codec te gebruiken en al je bestanden naar 64kb/s ogg vobis of 90kb/s ogg vobis te converten op die manier kun je toch nog veel muziek op je pda zetten. en het verschil tussen 320kb/s mp3 hoor je nauwlijks :9

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik heb maar een 1GB SD kaartje aangeschaft. Deze werd direct herkent en ik ben nu bezig mijn 320 Kb MP3tjes te converteren naar 100 Kb ogg's. Ik vind het toch raar dat een 1 GB kaart je wel herkent wordt, maar een 2 GB kaartje niet. Maar goed, het werkt nu.
Pagina: 1