Toon posts:

Asus P5W DH deluxe (blijft hangen op splash screen)

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit hier nu op me stage en ik heb een pc moeten bouwen..
De volgende hardware zit erin:

-P5W DH deluxe
-Intel core 2 duo E6700
-Corsair 2048mb 2k ddr2 128mc64 Pc6400
-Tagan TG-480 u15
- Sapphire ATIX1900XTX en X1900 crossfire pci-e

Nu boot ik de pc op en blijft hij hangen op het ASUS bios logo.
Hij komt niet verder. en als ik op Delete druk dan komt hij ook niet in de bios setup.

Ik heb al geprobeerd:

-Ander toetsenbord
-Ander cheap ass pci-e kaartje
-Ander geheugen

Alleen de problemen blijven.
Weet iemand wat dingen die ik nog kan proberen?

Bedankt!

Verwijderd

als ut goed is pakt de p5w de c2d pas vanaf een bepaald bios

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Bios checken inderdaad, ikzelf draai 1305. Zie tevens tips op dit forum om bios instellingen aan te passen (tik Asus P5W DH Deluxe in in search kader). O.a. Qfan uitzetten in je bios, SPD Timings aanzetten etc.

Wel heb ik zelf nog steeds af en toe problemen met mijn P5W DH Deluxe...het overbekende bootprobleem (bij aanzetten 2 minuten 200% fans blowen en geen beeld)...maar volgens mij is dat een kwestie van de juiste geheugen instellingen...

Mathijs

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook de bios versie checken aan het Rev nr van het moederbord?
Want ik kan tijdens het opstarten niet de bios versie zien.. en ook niet in de bios komen.
Het rev nr is: 1.02G

Edit

En om de bios te flashen moet ik zeker eerst even een single core zien te regelen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 11:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:39:
Want ik kan tijdens het opstarten niet de bios versie zien.. en ook niet in de bios komen.

Edit

En om de bios te flashen moet ik zeker eerst even een single core zien te regelen?
Ik had op asus website dat je dan een ondersteunend processor moet zien te regelen voor dit moederbord om het te flashen. Ik ga deze moederbord ook kopen en als ik hem moet flashen dan heb ik dus alleen me ouwe processor Pentium 4 (Prescot) kan ik die er in doen en dan flashen??? En ik wou nog geen DDR2 kopen (geld problemen) ik heb DDR geheugen nog zouden die hier ook op kunnen?? het zijn DDR 400mhz !

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:56:
[...]

Ik had op asus website dat je dan een ondersteunend processor moet zien te regelen voor dit moederbord om het te flashen. Ik ga deze moederbord ook kopen en als ik hem moet flashen dan heb ik dus alleen me ouwe processor Pentium 4 (Prescot) kan ik die er in doen en dan flashen??? En ik wou nog geen DDR2 kopen (geld problemen) ik heb DDR geheugen nog zouden die hier ook op kunnen?? het zijn DDR 400mhz !
met de prescot kun je flashen maar ddr werkt hier ECHT niet op.
bios versie staat op de sticker op de bios chip.
Verder, al eens geprobeer heel lang te wachten, als ik overklok en het gaat fout heb ik met mijn e6700 hetzelfde probleem, hij hangt dan bijna 10min in het post screen tussen herkennen van de ide devices en herkennen sata devices.
Soms helpt ctrl-alt-del dan komt ie er de volgende keer wel goed doorheen, maar soms helpt niks en heb ik geduld nodig.
Het is een bios setting die niet goed staat, want als ik m'n eigen bios settings weer ingesteld heb (hij staat na een verkeerde overklok op default) is het weer over.

Verwijderd

Topicstarter
Als die oude pentium 4 dezelfde socked heeft dan zal dat wel lukken, maar volgens mij is dat een andere socked.
en ik geloof dat DDR geheugen er NIET inpast.
Alleen ddr2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 12:06 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:39:

Edit

Onderaan op het mobo zit naast een PCI slot de BIOS. Daar staat op welke versie het is. Moet iets zijn zoals 0701 of 0901.

Verwijderd

thnx man. Dus dat word laten flashen bij het winkel dat ik koop en ddr2 kopen....Nog enig idee waar ik goedkope DDR2 kan halen? O-)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:08:
[...]

Onderaan op het mobo zit naast een PCI slot de BIOS. Daar staat op welke versie het is. Moet iets zijn zoals 0701 of 0901.
Thnx! er staat 0701
Weet u toevallig of dit een versie waar de duo core al ondersteund wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:16:
[...]

Thnx! er staat 0701
Weet u toevallig of dit een versie waar de duo core al ondersteund wordt?
ja, 701 is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even zelf gezocht.
P5W DH Deluxe Vanaf bios 1101

Komt van de asus site af.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:28:

Dat klopt niet helemaal. Ik draai met de BIOS 0901 zonder enige problemen met een E6600.

Opzich moet ie met 0701 wel werken, hij zal alleen de CPU niet goed herkennen. Als je even de BIOS reset is er een kans dat ie werkt. Anders zal je ff moeten flashen naar een nieuwere versie met een andere CPU.

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:28:

Die info zetten ze er bij elke nieuwe BIOS-versie bij :z Vanaf 0605 zou het in principe al correct moeten werken. Heb je al eens op tab proberen te duwen tijdens het splashscreen, dan kun je teninste zien wat er gebeurd.
Nog iets wat ik niet zou vergeten is even het CMOS te clearen. Zit een jumper voor op.

Tesla Model Y RWD (2024)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

De BIOS 701 moet al voldoende zijn. Heb je al eens geprobeert te booten met een van je x1900 kaarten? MIsschien dat de voeding de power toch niet snel genoeg kan leveren. Op paper zou het genoeg moeten zijn, maar het is snel genoeg getest.

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff single core Celeron erin gedaan...
Proberen op te starten. Weer blijft hij hangen op het zelfde scherm.

Cmos clear heb ik ookal gedaan met jumpertje..
Werkt ook niet.

Wat zou dit toch kunnen zijn joh }:O

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:40:
De BIOS 701 moet al voldoende zijn. Heb je al eens geprobeert te booten met een van je x1900 kaarten? MIsschien dat de voeding de power toch niet snel genoeg kan leveren. Op paper zou het genoeg moeten zijn, maar het is snel genoeg getest.
Ik heb er nu een heel erg low budget ATI kaartje erin zitten.
Dus dat kan het ook niet zijn helaas :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:44:
[...]

Ik heb er nu een heel erg low budget ATI kaartje erin zitten.
Dus dat kan het ook niet zijn helaas :O
zie boven, wat gebeurd er als je 10minuten wacht?
Wel effe op del duwen ondertussen anders is het voor niks...

Verwijderd

Topicstarter
Zal nu met die celeron nog eens even proberen.
Met die dual core gebeurde er vrij weinig.

Zo heb ik even pauze en dan daarna ga ik een nieuw moederbord inbouwen.
(voordeel als je bij een pczaak stage loopt :P)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
hier lopen tal van andere topics over. Ik zelf had het probleem ook, was het niet dat ik totaal geen beeld kreeg. Bij mij werkte het om mijn reepjes geheugen van slot te verwisselen (a naar b, b naar a).
Ik zelf draai nu nog steeds 0701, zonder problemen
(p5w hd deluxe, e6400, 2x 1gig corsair pc6400c4pro)

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Idd het geheugen zorgt voor veel problemen. Als het je lukt om in uw bios instellingen te geraken verhoog dan de volt waarde van geheugen naar 2.1V

Verwijderd

Topicstarter
Pc 30 min laten staan op splash screen en delete gedrukt... geen effect...

Geheugen heb ik al getest zoals eerder gezegt (zelfs van ander merk geheugen gepakt) ook geen effect.

Ik ga nu dus een nieuw moederbord inbouwen..
Ik laat weten of dit het probleem heeft opgelost!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:48:
Pc 30 min laten staan op splash screen en delete gedrukt... geen effect...

Geheugen heb ik al getest zoals eerder gezegt (zelfs van ander merk geheugen gepakt) ook geen effect.

Ik ga nu dus een nieuw moederbord inbouwen..
Ik laat weten of dit het probleem heeft opgelost!
klinkt inderdaad als een gaar mobo

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm klote net presies zelfde maar dan nieuw moederbord ingebouwd.
en WEER presies het zelfde probleem...

Wat zou het kunnen zijn joh :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:35:
Hmmm klote net presies zelfde maar dan nieuw moederbord ingebouwd.
en WEER presies het zelfde probleem...

Wat zou het kunnen zijn joh :O
Alles lostrekken.
Enkel cdrom, 1 bankje geheugen, cpu, geen usb of hds of wat dan ook, dan booten.
En vervolgens rustig 1 voor 1 aansluiten.

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

crazyheinz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:15:
Idd het geheugen zorgt voor veel problemen. Als het je lukt om in uw bios instellingen te geraken verhoog dan de volt waarde van geheugen naar 2.1V
Ja leuk, moet je vooral iedereen met z'n geheugen laten doen. :P Alleen dat crap OCZ geheugen heeft het nodig om op hun specificatie te kunnen lopen. Al het andere DDR2 wat ik tot nu toe ben tegengekomen heeft in de SPD netjes waardes staan die op 1.8V werken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:11:
[...]

Ja leuk, moet je vooral iedereen met z'n geheugen laten doen. :P Alleen dat crap OCZ geheugen heeft het nodig om op hun specificatie te kunnen lopen. Al het andere DDR2 wat ik tot nu toe ben tegengekomen heeft in de SPD netjes waardes staan die op 1.8V werken. :)
OCZ heeft het nodig omdat ze daar "vergeten" zijn een normale spd in te vullen voor 1.8V
Daarom is er ook zoveel ellende met dat geheugen.
Ik heb corsair 6400C4 wat op 1.8V 5-5-5-21 loopt en op 2.1 loopt het 4-4-4-12.
Er is meer geheugen wat een aparte spd heeft voor 1.8 maar wel strakker loopt met meer volt (volgens spec van de leverancier)

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
--MeAngry-- schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:11:
[...]

Ik had er kingston geheugen in gestoken en mijn bios bleef heel lang hangen. Soms kwam hij zelfs niet verder dan de bios. Voltwaarde naar 2.1 gebracht en start stukken sneller op, als is het wel nog altijd traag als je het vergelijkt met mijn AMD XP3000+.
BTW vandaag of morgen komt mijn OCZ geheugen toe. Moet ik die ook op 2.1 zetten? En hoe zit het eigenlijk met die timings? Moet ik daar ook aan prutsen?

[ Voor 3% gewijzigd door crazyheinz op 14-09-2006 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles losgekoppelt.
Toen deed hij het weer :S
Dus ik 1 voor 1 weer alles aangesloten.. en hij bleef werken!
Wel raar eigenlijk maarja hij werkt..

misschien is de voeding iets te zwak ofzo..
Is een Tagan 480 watt..
Maar die 2 crossfire kaarten vragen veel.

Dus zo ff 3dmark draaien en kijken of hij stabiel blijft.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 23:45

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:10:
Heb alles losgekoppelt.
Toen deed hij het weer :S
Dus ik 1 voor 1 weer alles aangesloten.. en hij bleef werken!
Wel raar eigenlijk maarja hij werkt..

misschien is de voeding iets te zwak ofzo..
Is een Tagan 480 watt..
Maar die 2 crossfire kaarten vragen veel.

Dus zo ff 3dmark draaien en kijken of hij stabiel blijft.
mja ik vraag me af waarom je een 480watt voeding hiervoor pakt? op de doos van zo'n 1900xt/xtx staat dat je voor een enkele eigenlijk al minimaal 450watt hebben...

ik zou zelf een 6-700watt pakken.

niks

• PilatuS
  • Niet online
Wat op de doos van die kaarten staat klopt ook niet helemaal hoor. Je hebt veel minder nodig, het staat er alleen op zodat ze zeker weten dat het gaat werken.

Mijn eigen systeem zit zo rond de 360W. Ik draai met een Zalman 460W voeding zonder problemen. Dat met een X1900XT die harder loopt dan een XTX.

Voor 2 X1900XT kaarten moet 500W echt wel voldoende zijn. Een 600W voeding plakken dat kan nog wel maar 700W is echt zware overkill.

Verwijderd

Ik heb een overclockte E6600, 4 hade schijven, een hoop fans, 2 DVD stations en een 1900XTX en ik kom niet boven 250 watt ;-)

Dus met 550W heb je meer dan genoeg voor crossfire.en attributen

Verwijderd

Ik zou de kabels is vervangen, bv die IDE kabel. Ook uitkijken dat je het mobo niet te hard vast hebt geschroeft. Want dikwijls zijn er toch mensen die dit doen en wat gebeurt er mobo onstabiel.

verder zoeken is de boodschap

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 04:03
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:33:
Ik heb een overclockte E6600, 4 hade schijven, een hoop fans, 2 DVD stations en een 1900XTX en ik kom niet boven 250 watt ;-)

Dus met 550W heb je meer dan genoeg voor crossfire.en attributen
wedden dat jij met n 350W voeding niet eens kan booten? 250W idle denk ik dan toch.... heb 4 hdd's, oc'de X2 3800, 2x 7900GT... heb de 500W in mn kast toch ECHT nodig... 450W was niet stabiel @ load...
Pagina: 1