Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer probeert automatisch bestand te downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers ik heb het volgende vage probleem:

Op willekeurige momenten worden de volgende stappen automatisch uitgevoerd, namelijk start, uitvoeren, website waar het op staat is niet belangrijkoagain.exe, en probeert de computer dus dat bestand te downloaden. Dit gebeurt heel snel en doet de computer dus automatisch, bijvoorbeeld als ik gewoon aan het msn'en ben. Door de vele beveiligingsmeldingen (waar hij niet automatisch op 'okee' kan klikken) kan het bestand niet uitgevoerd worden.

Mijn vraag is nu: hoe los ik dit op? Ik heb Windows XP Home SP2 nieuwste versie, AVG antivirus nieuwste versie en Windows Firewall en -Defender. Met AVG en windows defender vond ik geen problemen, ook niet met Trendmicro Housecall.

Ik heb geen idee of dit een virus, script of trojan ofzo kan zijn. Ter informatie: ik heb de site
w32-gen.us nog nooit bezocht voordat ik deze melding kreeg. Als deze link hier niet mag staan hoor ik het wel.

Met Google en GoT zoeken op de naam v/d site of ongain (.exe) leverde niks op . . .

Edit: spaties om de URL onbruikbaar te maken

[ Voor 5% gewijzigd door pasta op 13-09-2006 13:00 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Start eens op in Veilige Modus en voer HijackThis eens uit. Kijk ook eens voor rare extensies/programma's in MSCONFIG.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Het bestand waar je naar linkt downloadt een ander bestand.
Dat bestand is de echte malware, een backdoor trojan.

downloader = Trojan-Downloader.Win32.Agent.awq
backdoor = Backdoor.Win32.SdBot.awb (Beide KAV detecties)

Draai anders eens de KAV online scanner. Let op: kan geen bestanden verwijderen, daarvoor zul je de trial moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik denk dat 1 van beide wel werkt. Ik zal ze vanavond uitvoeren, want nu moet ik naar school. Ik laat weten of het is gelukt.

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Draai je toevalling RealVNC (een oude versie dan)? Dat "start, uitvoeren, URL verschijnen" kwam me bekend voor in combinatie met RealVNC. Zie dit topic.

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad RealVNC (versie 4.11). Ik heb net de nieuwste versie geinstalleerd (4.12) waar dit probleem is opgelost.

Voor de zekerheid voer ik ook de dingen uit zoals die in de andere posts staan, die kunnen zeker geen kwaad.

Bedankt voor de reacties, in mijn geval was (real) VNC dus het probleem.
Pagina: 1