Toon posts:

SBS 2000 comptabiliteit met nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In afwachting tot ik Win 2003 server heb zou ik op volgend systeem Windows 2000 Small Business Server willen draaien.

Krijg ik alle hardware wel in gang met dees besturingsysteem? Vooral omdat het een dual-core is enzo heb ik wel een beetje schrik hiervoor. Kzou trouwens graag RAID-1 (mirroring) willen gebruiken met twee WD van 160 GB.

INTEL 945 SOCKET 775 BOXED MET KOELER

ANTEC NSK6500 ZWART EN ZILVER BEHUIZING 430 WATT

CORSAIR TWINX 2048MB PC4000 (2X1024MB)

NEC AD-7173A 18X WIT DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY

MSI NX7600GS-T2D256EHL PASSIVE 256MB PCI-EXPRESS 7600 GS

ASUS P5B P965 SOCKET 775

2 x WESTERN DIGITAL 160GB-YS 16MB SATA300 7200RPM 24X7

Edit: ja ik weet dat ik compatibiliteit verkeerd heb geschreven in de thread title :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat verwacht je precies voor problemen eigenlijk? Vermoedelijk ga je de grootse issues krijgen met het aansturen van je harddisks in sata omdat je dan 2000 drivers nodig hebt, zolang die er zijn voorziei k niet heel veel problemen normaal gezien? :)

Ik snap verder de keuze voor zo'n zware (of ben ik zo oud aan het worden? :P ) videokaart niet voor een server :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel het is ni zeker dat die pc altijd server blijft, en voor de prijs dat die grafische kaart kost (130 EUR ofzo) steek ik er liever iets dergelijks in zodat er bij wijze van spreken nog een game kan op gedraaid worden in de toekomst.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
(Je zou er "in de toekomst" ook voor 130 euro een veel sneller kaartje in kunnen stoppen.) Maar goed. Zorg ervoor dat je de registry hack ook uitvoert om grote schijven (>128 GB) aan te kunnen sturen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:19:
(Je zou er "in de toekomst" ook voor 130 euro een veel sneller kaartje in kunnen stoppen.) Maar goed. Zorg ervoor dat je de registry hack ook uitvoert om grote schijven (>128 GB) aan te kunnen sturen.
Yep bedankt, dat was voorzien. Nu ben ik mss toch van plan in plaats van de Intel 945 toch voor de nieuwe Core2duo E6300 te gaan aangezien dit toch een koelere en zuinigere cpu is.

Nu heb ik natuurlijk wel een beetje schrik of die wel compatibel is met windows SBS 2000.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even op de Hardware Compatibility List van Microsoft.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Mja, op die lijst staan niet echt processors op, wel volledige systemen (van IBM enzo). Daar zie ik veel Dual cores tussenstaan maar geen enkele nieuwe Core2duo ...

Best wel lastig om te weten te komen, overal zeer weinig concrete dingen over te vinden. Heb ook van iemand gehoord dat dit mogelijk zou zijn met een nieuwe kernel, maar hoe gaat dat dan juist in zijn werk?
Pagina: 1