(Weer) Problemen met 7600GT

Pagina: 1
Acties:

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35

majoh

Human-in-the-Loop

Topicstarter
Had paar weken mn nieuwe 7600GT RMA gedaan, want allemaal artifacts, zelfs voor de bios zeg maar. Dus die was echt naar de klote. Netjes een nieuwe gekregen, Prey enzo zitten spelen, alles ging goed.

Nu komt het, op het moment dat ik FEAR combat ging spelen begonnen daar weer fouten op te treden, artifacts enzo. En als ik dan doorspeel loopt PC vast. Bij herstart zie ik de volgende melding:

Error message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

Al vaker voorbij zien komen hier en verder op internet, vaak duidend op iets defect in de PC. Maar dat kan voeding, moederbord, videokaart, vanalles dus zijn.

Nu heb ik verschillende test gedraait, memtest, cpu hot tester en nog wat andere dingetjes, die geven allemaal geen fouten aan. Dus ik loop daar een beetje vast.

Tevens vind ik het heel raar dat ik geen problemen heb in Quake4 en Prey, daar draait alles vol open gewoon goed. Nu weet ik dat dat OpenGL spellen zijn, maar toch vreemd dat daar geen problemen zijn en in DirectX spellen wel. Maar daar kan ik weinig van vinden op internet.

Slimme mensen die mij verder kunnen helpen? Of moet ik m maar weer terug sturen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

Outerspace

Admin General Chat
Weet je zeker dat je het alleen hebt met DirectX spellen hebt? Anders moet je even dxdiag opstarten en kijken als daar foutmeldingen staan weergegeven, net zoals kijken in het logboek (eventvwr)

Wauw, een sig!

• majoh

majoh

Human-in-the-Loop

Topicstarter
Weet t niet heel zeker, maar iig bij Quake4 en Prey niet.

Heb ook dxdiag al doorgenomen, en daar geen problemen. En in de eventviewer dezelfde fout als ik in de startpost geef...

[ Voor 22% gewijzigd door majoh op 13-09-2006 11:45 ]

• majoh

majoh

Human-in-the-Loop

Topicstarter
Ik weet dat een zeer specifiek probleem is maar is er niemand die me opweg kan helpen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FEAR heeft wel meer problemen, had ook allemaal artifacts (fear combat), heb gfx reload na mapchange aangedaan en Nvidia driver ge-update. Nu is het een stuk beter. Echter geeft dat spel nog wel eens een hardware-reboot, terwijl mijn pc verder superstabiel is, NERGENS problemen mee, alleen met fear.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wat voor geluidskaart gebruik je?

• Ultraman
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al iets gedaan met de "Resolution" die de Microsoft site je geeft?
Want ik heb je nog nergens met drivers zien spelen, en dat terwijl dat juist precies de foutmelding is. Een andere driver proberen is eigenlijk wel het minste wat je zou moeten proberen.
Welke drivers draai je nu? Wat zijn je systeemspecs voor de rest? Heb je ook aan chipsetdrivers gedacht? F.E.A.R. al gepatched? Hoewel die game hier met patch bij mij ineens brak werd geloof ik
Wat doen andere Direct3D games?

Ga zelf eens wat meer onderzoek doen naar je probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 14-09-2006 10:18 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• majoh

majoh

Human-in-the-Loop

Topicstarter
FEAR heeft wel meer problemen, had ook allemaal artifacts (fear combat), heb gfx reload na mapchange aangedaan en Nvidia driver ge-update. Nu is het een stuk beter. Echter geeft dat spel nog wel eens een hardware-reboot, terwijl mijn pc verder superstabiel is, NERGENS problemen mee, alleen met fear.
Ik heb het dus ook bij bijvoorbeeld Trackmania en andere DirectX spellen.
wat voor geluidskaart gebruik je?
Onboard (Asus M2N-E moederbord)
cybersteef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:15:
Heb je al iets gedaan met de "Resolution" die de Microsoft site je geeft?
Want ik heb je nog nergens met drivers zien spelen, en dat terwijl dat juist precies de foutmelding is. Een andere driver proberen is eigenlijk wel het minste wat je zou moeten proberen.
Welke drivers draai je nu? Wat zijn je systeemspecs voor de rest? Heb je ook aan chipsetdrivers gedacht? F.E.A.R. al gepatched? Hoewel die game hier met patch bij mij ineens brak werd geloof ik
Wat doen andere Direct3D games?

Ga zelf eens wat meer onderzoek doen naar je probleem.
Ik ben misschien niet helemaal volledig geweest in de startpost. Heb al verschillende drivers geprobeerd, van beta tot de laatste drie officiele van NVidia. Daarvoor wordt de 7600GT niet echt ondersteund volgens mij.

Het is zoals ik al zei FEAR Combat (de gratis multiplayer), en volgens mij is daar maar 1 versie van (1.07 geloof ik)

En andere Direct3D games doen dus hetzelfde.

Mijn specs staan hier. Drivers van chipset ook al verschillende geprobeerd. Geen verschil...

• Ultraman
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ok, op dat soort dingen doelde ik dus. Gebeurt het ook bij verschillende resoluties en detail-settings/AA/AF settings? Mogelijk dat dat verschil maakt.
Je zou ook nog kunnen proberen DirectX opnieuw te installeren. Daarvan kun je de setup van het web trekken op http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• majoh

majoh

Human-in-the-Loop

Topicstarter
cybersteef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:14:
Ok, op dat soort dingen doelde ik dus. Gebeurt het ook bij verschillende resoluties en detail-settings/AA/AF settings? Mogelijk dat dat verschil maakt.
Je zou ook nog kunnen proberen DirectX opnieuw te installeren. Daarvan kun je de setup van het web trekken op http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx
Yup, op verschillende resoluties, en detail settings. Maar ja, het vreemde is dat in Prey en Quake4 gewoon zo hoog mogelijk goed is. Zelf als mn kaart het moeilijk krijgt om een redelijke framerate te produceren, geen fouten in beeld.

Misschien DirectX opnieuw installeren wel een optie. Doet ie dan wel al het oude overschrijven?

• majoh

majoh

Human-in-the-Loop

Topicstarter
Clean install van Windows gedaan. Gelijk bij 3dMark06, Fear en Trackmania van die arifacts enzo door mijn beeld. Drivers lijkt het dus niet te zijn. Vreemd vind ik nog steeds dat Quake4 en Prey goed draaien. Wat ik ook vreemd vind is dat als ik alleen DirectX8 Shaders toe sta er weinig tot geen fouten te zien zijn in het beeld. Is dat soms een apart chipje ofzo wat nu naar de klote is?

Maar ja, de rest van PC werkt goed met een cheap ATI kaartje (x300), dus lijkt me dat de 7600GT weer naar de klote is. Dus maar weer RMA aanvragen :/
Pagina: 1