Toon posts:

Hoe kan ik balans krijgen in de volumes van mijn speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb Creative Inspire 7.1 boxen van ongeveer 2-2,5 jaar terug.( zeg maar de eerste van de 7.1 series )
Ik heb al tijden het probleem dat mijn rear speakers altijd veel zachter mijn muziek de kamer inpompen als de front speakers. Dit probleem had ik bv niet met mijn vorige speaker set 5.1 van Cambridge soundworks. Hier waren voor en achter nagenoeg gelijk van volume.

Het probleem kan volgens mij niet in Windows of in de Creative sofware (Soundblaster XtremeMusic ) opgelost worden omdat een schuifregelaar voor balans achter voor ontbreekt.

Is dit normaal en bij elke 7.1 speakerset zo of doe ik iets verkeerd?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn 5.1 setje. Dit heb ik gedeeltelijk opgelost door het volume in het Volumeregelings paneel voor de front te verlagen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dus zo'n schuifje nergers vinden om de front of rear te verlagen/verhogen wie kan me helpen waar dit in Windows of de Creative software zit want ik heb me echt rot gezocht

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Audio & Video graag in het daarvoor bestemde subforum :o
2) Als je even stilstaat bij hoe het verschuiven van volume tussen voor en achter heet (dus niet Balance) vind je waarschijnlijk een stuk meer...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.