pcAnywhere verbindings problemen

Pagina: 1
Acties:

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste,

Vanaf m'n gewone vaste PC wil ik met een extern modem bellen naar een notebook. Waardoor ik met pcAnywhere de PC over kan nemen. Deze verbinding MOET via de telefoonlijn omdat de notebook uiteindelijk ergens anders komt te staan waar enkel telefoon aanwezig is.

Momenteel test is de verbinding binnen het bedrijf, hier lopen alle gesprekken via een centrale en kunnen we dus intern bellen. Als ik op m'n telefoon intern gebeld wordt gaat m'n telefoon 1x lang over (zoals normaal zeg maar). Wanneer ik vanuit buiten het bedrijf gebeld wordt gaat de telefoon 2x kort over. Dit regelt de centrale.

Het modem van de notebook heeft met de 2x korte beltoon een probleem en weigert op te nemen. Bij 1x een lange toon pakt de modem in de notebook wel op en kan ik de notebook overnemen.
Gisteren had ik het hele verhaal aan de praat doordat ik in de "Advanced Port Settings" de buffers "Receive en Transmit" laag heb gezet. Er staat ook bij, "Select lower settings to correct connection problems. Select hiegher settings for faster perormance".
Ik was gisteren dus er blij dat het probleem opgelost was, maar vanochtend werkte het om 1 of andere reden niet meer. Heb al met deze buffers gespeeld maar maakt geen verschil. Het modem in de notebook pakt enkel op wanneer er 1 lange beltoon is.

Zijn hiervoor instellingen die ik over m'n hoofd heb gezien...? Wie o wie kan me helpen.

• Timo002
  • Niet online
Ter info:

Als ik bel naar de notebook via een buitenlijn dan ziet de notebook wel een inkomend gesprek. pcAnywhere geeft aan:

* Incomming Call
daarna
* Idle
dit verandert vrijwel direct naar
* Time out looking for connections

• Timo002
  • Niet online
Problem solved.

Maak nu gebruik van een extern USB modem. Deze heeft geen last van het door mij genoemde probleem!