Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Op zoek naar screensaver die TV ruis weergeeft*

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 16:39
Enige tijd geleden zag ik bij een tv programma een screensaver voorbij komen wat erg leek op een TV met slecht signaal.
Volgens mij was dit een screensaver welke onder [insert distro hier] linux werkte, echter heb ik hier tot nog toe niets over kunnen vinden op internet.

Is er iemand bekend met deze screensaver ? (naam enzo), en is hier een windows variant op? of is deze te porten ?

Google heeft me niks opgeleverd, misschien dat hier iemand een idee heeft.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• theezeefje
dat was de enige die ik ook had gevonden, maar das hem niet.
Dit zijn alleen wat mieren die rondlopen :D

ik heb inmiddels een klein plaatje ervan kunnen vinden :D
Afbeeldingslocatie: http://www.jwz.org/xscreensaver/screenshots/xanalogtv.jpg

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
update:

Het is inderdaad een screensaver voor Linux, en heet XAnalogTV.
Nou is het de vraag of deze zijn te porten naar windows.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die screensaver zit inderdaad standaard bij Xscreensaver inbegrepen in veel distro's. Best een leuke. Maar zonder meer een Xscreensaver bestand omzetten naar een Windows screensaver gaat niet lukken omdat Windows SCR bestanden eigenlijk niets meer zijn dan standaard executables. En tjah, als er iets bekend is over Windows VS Linux is het wel dat ze elkaars programma's niet (al te best) draaien. :P
Je zult dus een alternatief moeten zoeken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

Hier hebben ze het er ook al over:
http://www.vjforums.com/showthread.php?t=9297

Maar ze zijn er zo te lezen op de Xscreensaver site redelijk zeker van dat ze geen port gaan maken:

Attention Windows users: There is no Windows version of xscreensaver, and there never will be. Please stop asking. That goes double for the ``xmatrix'' mode. No. The answer is no. I don't use any Microsoft products and neither should you.
:P 8)7

edit: dat was toen, in 2004, nu, in 2006 denken ze er nog steeds niet om.
Windows users:

There is no Windows version of xscreensaver, and there never will be. Please stop asking. Microsoft killed my company, and I hold a personal grudge. I don't use any Microsoft products and neither should you.
edit2:

woei, kijk eens hier!! http://tron.lir.dk/software/
"WinXScreenSaver"

[ Voor 32% gewijzigd door DeMoN op 13-09-2006 11:27 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• theezeefje
Supercool, alleen XAnalogTV zit er net niet in :D

heb de maker van dit stukje software een mailtje verzonden, hopelijk kan ie er iets mee :D

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

theezeefje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:27:
Supercool, alleen XAnalogTV zit er net niet in :D

heb de maker van dit stukje software een mailtje verzonden, hopelijk kan ie er iets mee :D
Ok, hou ons op de hoogte want ik zou die screensaver ook wel willen installeren op mijn werk (thuis heb ik namelijk al linux draaien met deze screensaver! :9 )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een screensaver? Dat is toch iets wat je alleen kan zien als je niet bij je computer bent? >:)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Ge4s
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 04:29
Na aanleiding van mijn zoek opdracht kwam ik op tweakers dit draadje tegen. Maar niemand had nog een goed alternatief aangeboden om een statisch ruis scherm (bekend van de televisie) als screensaver op Windows te installeren.

Deze heb ik inmiddels gevonden: StaticTV Bron: Website
Afbeeldingslocatie: http://www.isotope244.com/i/tn_200x150/statictv.gif
Pagina: 1