[Audigy Player] Opeens 2.1

Pagina: 1
Acties:

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:14
Gisteravond viel het mij opeens op, dat nog slechts 2 van de 5 boksen geluid geven.

Als ik in Configuratiescherm bij de Audioconsole die test laat doen (die wel gewoon op 5.1,analoog staat ingesteld), dan hoor ik alleen de speakers linksvoor & rechtsvoor.
Als ik het volume heel erg omhoogdraai dan hoor ik ook nog heel zacht op de achtergrond midden, linksachter en rechtsachter, maar dit heeft denk ik te maken met t analoog aansluiten.

De speakers zelf zijn niet kapot, want als ik voor & achter omdraai, dan heb ik wel geluid uit mijn achterboksen.

Ik had reeds de laatste drivers draaien (via de software update van creative). En aangezien ik verder niets wist, heb ik heel Windows opnieuw geinstalleerd.

En warempel, ik heb het probleem weer. Zowel met de drivers die op cd staan, alswel met de laatste update. Zou het kunnen zijn dat mijn kaart gewoon gestorven is?

De audioconsole staat gewoon op 5.1, net zoals de instelling in Windows zelf. Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt, of is een nieuwe kaart gewoon de oplossing?

AMD Athlon XP 2800+
Asus A7N8X-E Deluxe 1013 bios
1GB
160Gb Seagate
7800GS AGP
Creative Audigy Player (zowel laatste drivers alswel cd drivers)
Logitech Z5300 analoog aangesloten (kan enkel analoog)

• SyS_ErroR
Ik kreeg van een vriend van mij de tip, dat het misschien mijn southbridge kon zijn die te warm werd. Heb de hele nacht mijn pc uitlaten staan, en direct na de coldboot de test gedraaid -> zelfde probleem.

Ik ga nu kijken wat het verschil is als k een ander 5.1 set aan deze pc hang, en hoe de kaart presteert in een andere computer.

Heeft iemand anders nog een idee?

• SyS_ErroR
Grmbl.. Zelfs na het verwijderen & deinstalleren van mijn Audigy (en dus gebruikmakend van onboard soundstorm), had k nog maar 2.1..

Ook het gebruik van een ander 5.1 set hielp niet.

Uiteindelijk iets anders geprobeerd; na de deinstallatie van mijn Logitech Quickcam Pro 5000 (gloednieuw) had ik opeens weer 5.1.. Maar ik wil allebei, ben nu de nieuwste drivers aan het leechen.. kijken of dat helpt.. anders -> retour met de cam..

• SyS_ErroR
retour dus.... MyCom, jullie krijgen een webcam terug..

Toch vreemd dat een Webcam van 70 (!!!) Euro ervoor zorgt dat je surround het niet meer doet... dat valt niet goed te praten -> retour

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wel fijn dat je nog achterlaat hoe de vorderingen zijn en waar het probleem nu zat, want hier was echt niemand op gekomen. :P

Tesla Model Y RWD (2024)