Toon posts:

Problemen bij verticaal centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej mensen,
Ben al een paar dagen bezig met het zoeken van een oplossing voor m'n probleem en ik hoop dat iemand me er hier mee kan helpen.

Om te beginnen. Dit is de website: http://www.uthokoldenzaal.nl/logintest/testwebsite/

Het probleem is dat ik mijn website niet goed verticaal gecentreerd krijg. Ik heb het idee dat het komt door ongewenste "lege blokken". Als ik bijvoorbeeld alles selecteer zie je dit:
www.uthokoldenzaal.nl/logintest/testwebsite/voorbeeld1.jpg
Vooral bij het bezoeken van de site met een lagere resolutie is het een drama. Zie dit voorbeeld:
www.uthokoldenzaal.nl/logintest/testwebsite/voorbeeld2.jpg
Dus een heel stuk onnodig wit boven de pagina en een schuifbalk. Geen idee waar dit vandaan komt.
Het enigste wat ik wil is een pagina die netjes in het midden van het scherm komt te staan.

Ik ben er trots op dat ik het als beginnende webmaster zo ver heb gekregen maar nu zit ik toch echt even vast. Ik hoop dat iemand me hier kan en wil helpen. Ik hoop dat dit kan in niet al te technisch taalgebruik omdat mijn kennis van css nog beperkt is.
Alvast heel erg bedankt!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je centreert geheel niet verticaal. Je zegt gewoon dat je #kopje 230 pixels naar beneden staat. Dus 230 pixels witruimte boven je plaatje.

Verticaal centreren wil je nu verder absoluut niet als je al een opmerking maakt over lagere resoluties. Dan krijg je sowiso problemen met lage resoluties.

Er bestaan trouwens meer brwosers dan Internet explorer. En IE is de enige die je achtergron plaatje op jouw manier van 230 pixels naar beneden drukt ook daadwerkelijk daar neer zet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door disjfa op 13-09-2006 00:24 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. heb beetje geprobeerd maar wordt nog niet echt wat.
En die pagina is volgens mij ook niet helemaal geweldig. Als het scherm namelijk minder breed is dan de content dan verdwijnt er links een deel.
Maargoed.. in ieder geval bedankt voor de reacties.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02

Onbekend

...

Als je links en rechts dat goed wil hebben, dan zet je de margin anders. Ook de left op 0 zetten.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
margin-right: auto;
margin-left: auto; 
left: 0px;

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Je vertelt er niet bij wat je verder hebt geprobeerd...

Verder ben ik het 100% eens met disjfa; kijk (of gebruik) ook eens met een alternatieve browser. Met Firefox is bijvoorbeeld het bovenste deel van de tekst in #scrollvak niet te selecteren en werkt ook de scrollbar daarnaast niet omdat er een div overheen valt.

Laat de hoogte van het wegvallende deel nou net zo hoog zijn als de hoogte van wat tussen je achtergrondafbeelding en de bovenkant van de pagina zou moeten zitten...

Wat betreft het centreren van je content.. ik denk dat je veel kan opsteken van de volgende site (zie layouts): CssPlay.co.uk.

Op die site kun je ook methodes vinden om de knoppen aan de bovenkant mee te vervangen door het betere css-werk ;)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ook onbekend schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:05:
Als je links en rechts dat goed wil hebben, dan zet je de margin anders. Ook de left op 0 zetten.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
margin-right: auto;
margin-left: auto; 
left: 0px;
Lijkt me onzin dat left er bij moet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#container {
  margin: 0 auto;
}

Dit werkt bijvoorbeeld in alle moderne browsers :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02

Onbekend

...

@Rowanov:
In het voorbeeld van de site staat er dat left op de helft van de grootte van de div gemaakt moet worden. Daarom had ik er uitdrukkelijk erbij gezet dat left op 0 moet staan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Het element is niet gepositioneerd (absolute of fixed), dus is het zinloos om uberhaupt een left aan te geven :)
Pagina: 1