spin in stukjes op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo

ik heb vanochtend een raar verschijnsel vernomen toen ik counterstrike aan het spelen was
ik hoorde een raar geluidje onder het gamen en ik dacht : het zal wel ..bleek dus dat er een of anderespin in mijn ventilator is gevlogen of gekropen
de ventilator zit aan de zijkant van de kast naast de window.recht tegenover mijn moederbord waar de Dimmetjes in zitten
Nu zit mijn moederbord dus onder piepkleine stukjes spin..maar omdat mijn moederbord zwart is kan ik lang niet alles vinden naar mijn gevoel
Ik heb 2 pootjes gevonden
en verder hele kleine stukjes en 1 groot stuk..

Kan het zijn dat door het vocht van de spin kortsluiting kan voorkomen
Iemand een idee hoe ik alles weg kan krijgen want sommige stukjes zitten als het ware vast gekoekt aan het moederbord , afschrapen doe ik niet omdat dan wel wat kan beschadigen

Ik heb het niet meteen kunnen weghalen want toen ik erachter kwam was het half 12 en om 12 uur moest ik op mijn werk aanwezig zijn

Specs:
A64 4000+ san diego
Msi K8n Neo 4 - F moederbord
X800XT BBA
Corsair XMS 2 Gb

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste gedachte: dit hoort in de HK! :+

Maar even serieus. Ik denk niet dat de stukjes spin een probleem gaan geven hoor. Het enige wat ze nog gaan doen is wat uitdrogen en dan kan je ze er misschien heel goed afhalen. En anders voorzichtig met je nagel krabben ofzo, daar kan je weinig mis mee doen.

• glangeveld
Sorry wat is HK

en over die spin : ik ben er niet zeker van en ik wil het graag zeker weten
afkrabben heb ik geprobeerd maar die stukjes zitten echt heel vast

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De HK is de afkorting voor "de huiskamer" en is een apart stuk van het forum waarvoor je de toegang moet verdienen met behulpzame posts op GoT.

Uit de HK FAQ:
De Tweakers Huiskamer is een plek waar je je kunt ontspannen en vermaken op Gathering of Tweakers. Het is bedoeld als een leuk extraatje naast de andere fora. Het is echter ook een forum waar serieus gepraat kan worden. Waar mensen het over persoonlijke zaken zoals liefdesproblemen kunnen hebben. Hoewel het hier dus best gezellig kan zijn tussen alle vermakelijke topics, zit er ook een serieuze kant aan en het is dus geen onzinforum.
Maar nu weer ontopic:

Ik ben echt bijna zeker dat het geen problemen gaat veroorzaken. Dat kleine beetje vocht in de spin zal heus geen kortsluiting veroorzaken. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou even voorzichtig met de stofzuiger erlangs gaan en het daarbij laten. Overige restjes verdwijnen vanzelf wel ;)

PS. sommige mensen zeggen dat de stofzuiger statische energie veroorzaakt in je computer, dus op eigen risico. Ik doe het zelf wel vaak met de stofzuiger.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
Tenzij het een gigantisch grote spin was zal het qua vochthoeveelheid wel meevallen. En na een paar uur is dat vocht ook wel verdampt.

The devil is in the details.

• glangeveld
tja mischien denken jullie : dat kan nooit , maar het is niet de 1e keer want ik heb er al wel vaker vliegen en die zooi in gehad , er zitten namelijk geen guards voor de fans dus
Ik heb toch liever een moederbord waar niet allemaal stukjes spinnenlijk op zitten

Mn 1e geheugenbalkje is al kapot :s , als ik het van de geheugen balk afhaal..kan ik het dan voor RMA opsturen ? de dimm is 2 maand oud

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zonder al te diep op de fysiologie van spinnen in te willen gaan (semi-hydraulisch skelet met slechts 1 spier (flexor) per gewricht ipv 2 (flexor+extensor) zoals bij ons of insecten enzo) kan ik rustig melden dat het eerste wat een spin doet als hij dood is, is opdrogen, des te meer als hij in kleine stukjes verdeeld is, dus met relatief erg groot oppervlak.

Dat er nog wat vocht in zat wordt aangetoond doordat de stukjes vastgeplakt zijn. Maar als ze ooit kortsluiting zouden gaan veroorzaken hadden ze dat al gedaan toen ze nat waren. Geen reden tot zorgen dus, enige tip zou zijn om grilles voor de intake(s) van je PC te plaatsen als achtpotig ongedierte veel voorkomt waar het staat :z

Oslik blyat! Oslik!

• glangeveld
ja 1 van mijn corsair Dual Channel 2 Gb heeft net zn laatste uur gehad..er zat wel heeeeeeeeel iets op maarja wat kan ik ermee doen ? het was namelijk 110 per reepje en ik heb het net 2 maanden
ongeveer

@ Dion-b de spin is gecrushed toen ik css aan het spelen was...en dan is mijn pc rond de 40 graden
ik heb daarnaa 15 minuten verder gespeeld zonder dat er iets gebeurde
Net ongeveer 10 uur na het ongeval is mijn geheugenbalkje gestorven

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geitema schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:48:
[...]

Mn 1e geheugenbalkje is al kapot :s , als ik het van de geheugen balk afhaal..kan ik het dan voor RMA opsturen ? de dimm is 2 maand oud
Als je daadwerkelijk denkt dat de DIMM door de spin om zeep geholpen is, mag je *absoluut* geen RMA aanvragen. RMA is tegen fabricagedefecten, niet WA voor spinnen...

Als je toch RMA aanvraagt ben je in feite bezig met garantiefraude, iets wat wij hier op GoT absoluut niet willen zien :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:48:
Dat er nog wat vocht in zat wordt aangetoond doordat de stukjes vastgeplakt zijn. Maar als ze ooit kortsluiting zouden gaan veroorzaken hadden ze dat al gedaan toen ze nat waren. Geen reden tot zorgen dus, enige tip zou zijn om grilles voor de intake(s) van je PC te plaatsen als achtpotig ongedierte veel voorkomt waar het staat :z
Waterschade aan mobile telefoons is het grootste probleem na een aantal weken.

Nu zal die spin er niet voor zorgen.. gewoon even ter info :)

Heb je wel een kaarsje voor hem gebrand ? Ik bedoel natuulijk je kast verder gepimt ?? :+

MOORDENAAR !! :9

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Die spin is echt goed terechtgekomen. Hij zit nu op het World Wide Web.

Ik zou overwegen een fanfilter te kopen want wie weet wat zo'n fan allemaal binnenzuigt. Dat brengt me op een alternatief, draai de fan tijdelijk om. Mogelijk wordt de spin er dan uitgezogen.

ARME AOW’er

• glangeveld
ja ik ben er dus ook achter gekomen dat niet alleen je vingers eraf kunnen gehakt worden maar dat ie ook als gehakt molen werkt bij insecten :P

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
geitema schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:55:
ja 1 van mijn corsair Dual Channel 2 Gb heeft net zn laatste uur gehad..er zat wel heeeeeeeeel iets op maarja wat kan ik ermee doen ? het was namelijk 110 per reepje en ik heb het net 2 maanden
ongeveer

@ Dion-b de spin is gecrushed toen ik css aan het spelen was...en dan is mijn pc rond de 40 graden
ik heb daarnaa 15 minuten verder gespeeld zonder dat er iets gebeurde
Net ongeveer 10 uur na het ongeval is mijn geheugenbalkje gestorven
Je reepje is niet kapot door de spin, gewoon RMA aanvragen :>
Modbreak:Onderbouw dat even technisch, zoals het hier staat klinkt het verdacht als aanzetten tot fraude, wat absoluut niet op GoT gewenst is en een Officiele Waarschuwing of meer kan opleveren :/

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 13-09-2006 09:01 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 08:35

jefjef

learning by doing

Palomar schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:43:
"
Ik doe het zelf wel vaak met de stofzuiger.
AI :*)

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Admiral Freebee schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:34:
Mijn eerste gedachte: dit hoort in de HK! :+

Maar even serieus. Ik denk niet dat de stukjes spin een probleem gaan geven hoor. Het enige wat ze nog gaan doen is wat uitdrogen en dan kan je ze er misschien heel goed afhalen. En anders voorzichtig met je nagel krabben ofzo, daar kan je weinig mis mee doen.
Dacht ik ook onmiddelijk :D

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 09:44
Ik geloof niet dat de spin de oorzaak is voor het defect gaan van je DDR dimm. Misschien heeft hij wel de laatste zet gegeven, maar van een piepklein stukje spin kan de geheugen module niet na 10 uur nog defect raken! Dus het is gewoon een RMA

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 20:06
mja ligt eraan wat voor stukje spin.. een spin heeft nog altijd vocht in zijn lijf :p als dat op het verkeerde plekje land mja lijkt mij niet bevordelijk voor je ram.

ik zou het gewoon voor rma opsturen. hun zullen het wel testen. als hun zeggen dat het niet "gewoon" kapot is gegaan. dan ben je gewoon de lul en moet je een nieuwe kopen. is het wel een productie fout oid. dan heb je geluk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• glangeveld
Mijn pa zei tegen me dat ik met puur alcohol das iets van 95%ofzo
dat ik daarmee de boel kan schoonmaken zonder dat iets kortsluit?

Klopt dat?

Verwijderd

als de stroom eraf is, kun je het keurig schoonmaken ja ;)

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Isopropanol is een goed en snel verdampend oplosmiddel. Geen idee of het goed spin losweekt want ik heb er weinig ervaring mee. Mijn ervaring met isopropanol is dat je er prima alles van je computer mee kan schoonmaken. In contrary tot aceton, wat soms wat plastic mee oplost...

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

geitema schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:55:
Mijn pa zei tegen me dat ik met puur alcohol das iets van 95%ofzo
dat ik daarmee de boel kan schoonmaken zonder dat iets kortsluit?

Klopt dat?
Is nogal onduidelijk. Als hij bedoelt 'alcohol geleidt niet' dan zit hij ernaast. Als hij bedoelt 'je kunt het relatief veilig doen, mits kleine hoeveelheden en mits de computer uitstaat' dan heeft hij waarschijnlijk gelijk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me duidelijk ondertussen mbt de spin (en idd meer HK dan tech-niveau).

Aangezien een aantal mensen te dicht bij de grens van beleid mbt illegale praktijken zit te gaan hier, gaat dit topic preventief dicht. Als tweaker dien je verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen handelen (ook wanneer dit nalatigheid tot buiten houden van spinnen betreft). Misbruik van RMA leidt tot hogere prijzen en slechtere service voor mensen met echte fabricagedefcten, daarom alleen al fout, nog los van het feit dat GoT geen illegale zooi duldt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.