Heb de laatste dagen enorm veel problemen met mijn internetverbinding hier (Skynet ADSL). Ik heb een USB modem (alcatel speedtouch usb) en deze reset de verbinding vaak tot zeer vaak (soms om de 5 minuten, soms om het halfuur) en ik steeds opnieuw moet inbellen. Nu vraag ik mij toch af waar dit probleem zit.
Mogelijke oorzaken :
- de pc zelf
- de (usb) modem zelf
- de verbinding (kabels/ connectoren)
De pc zelf lijkt mij onwaarschijnlijk, heb de modem geprobeerd op mijn vaste pc en op mijn laptop, op beide zijn er spontane resets.
De verbinding op zich lijkt me ook wel in orde, telefoon werkt prima, heb contactdozen al gechecked op losse kabels, alles zit goed vast.
Dan blijft de modem over als hoofdverdachte?
Specs PC (indien nodig) :
Athlon 64 3000+ S754
Asus K8V-X
1 GB DDR400
Radeon 9600
Maxtor hardeschijf DM10
USB onboard
Specs laptop :
Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000
Intel P-M 1.5 GHz
Intel Centrino platform
Heb al zitten googelen, maar de problemen die ik heb dateren al van voor 2001 :-s
Weet er iemand raad voor ik een nieuwe modem (onnodig) zo gaan kopen?
Bl@ck Knight
Mogelijke oorzaken :
- de pc zelf
- de (usb) modem zelf
- de verbinding (kabels/ connectoren)
De pc zelf lijkt mij onwaarschijnlijk, heb de modem geprobeerd op mijn vaste pc en op mijn laptop, op beide zijn er spontane resets.
De verbinding op zich lijkt me ook wel in orde, telefoon werkt prima, heb contactdozen al gechecked op losse kabels, alles zit goed vast.
Dan blijft de modem over als hoofdverdachte?
Specs PC (indien nodig) :
Athlon 64 3000+ S754
Asus K8V-X
1 GB DDR400
Radeon 9600
Maxtor hardeschijf DM10
USB onboard
Specs laptop :
Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000
Intel P-M 1.5 GHz
Intel Centrino platform
Heb al zitten googelen, maar de problemen die ik heb dateren al van voor 2001 :-s
Weet er iemand raad voor ik een nieuwe modem (onnodig) zo gaan kopen?
Bl@ck Knight