Toon posts:

Internet problemen : verbinding of usb modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laatste dagen enorm veel problemen met mijn internetverbinding hier (Skynet ADSL). Ik heb een USB modem (alcatel speedtouch usb) en deze reset de verbinding vaak tot zeer vaak (soms om de 5 minuten, soms om het halfuur) en ik steeds opnieuw moet inbellen. Nu vraag ik mij toch af waar dit probleem zit.

Mogelijke oorzaken :
- de pc zelf
- de (usb) modem zelf
- de verbinding (kabels/ connectoren)

De pc zelf lijkt mij onwaarschijnlijk, heb de modem geprobeerd op mijn vaste pc en op mijn laptop, op beide zijn er spontane resets.

De verbinding op zich lijkt me ook wel in orde, telefoon werkt prima, heb contactdozen al gechecked op losse kabels, alles zit goed vast.

Dan blijft de modem over als hoofdverdachte?

Specs PC (indien nodig) :
Athlon 64 3000+ S754
Asus K8V-X
1 GB DDR400
Radeon 9600
Maxtor hardeschijf DM10
USB onboard

Specs laptop :
Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000
Intel P-M 1.5 GHz
Intel Centrino platform

Heb al zitten googelen, maar de problemen die ik heb dateren al van voor 2001 :-s
Weet er iemand raad voor ik een nieuwe modem (onnodig) zo gaan kopen?

Bl@ck Knight

Verwijderd

Optie 1: Even met laptop direct bij ISRA gaan zitten met usb modem en een nieuw kabeltje tussen splitter en usb modem. Zo kan je zeker uitsluiten dat het niet aan de bekabeling ligt. Probeer ook een andere splitter.

Optie 2: Gewoon bij een goeie computerzaak binnenstappen en vragen of je een modem mag 'kopen' onder voorbehoud dat als dat het probleem niet is, je hem mag terugbrengen als je alles zo netjes mogelijk uit-en weer inpakt uiteraard.

Optie 3: even bij de buren of iemand in de straat vragen of je hun modem mag lenen, config van hun even opslaan en dan dat modem ff op jouw lijn configgen en kijken wat er dan gebeurt. Je kent vast wel iemand van wie je dat even mag lenen om te 'testen'

Groet

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de hulp.

Aan de modem ligt het allessinds niet, heb er een bij een vriend geleend en deze heeft ook last van de resets.
Wat wel opvalt is dat de verbindingssnelheid sinds de uitvallen 4.1, 4.2, 4.3 Mbps is ipv de gewoonlijke 4.6 Mbps

De telefoon of fax kunnen de oorzaak niet zijn, deze heb ik uitgetrokken gehad (ook de splitter daar) en de problemen blijven.

Situatieschets bekabeling :

hoofdkabel
v
||
||
X------telefoon + fax achter splitter
|
+------------ong 15m kabel-----usb modem + pc

X = verdeeldoos

Heb ook de splitters verwisseld, lijkt iets te helpen, maar valt nog na een kwartiertje uit :(

Kga nu met laptop aan het stopcontact van de telefoon zitten en zien wat dat geeft

Christophe

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu (bijna) zeker dat het aan de bekabeling buitenshuis ligt.

Heb de laptop met modem aan telefoonstopcontact gehangen waar de telefoon + fax staan en deze valt ook om het kwartier ofzo uit. De modemsoftware geeft ook diagnostics waaruit het volgende volgt :

- regelmatig signaalverlies (71 keer op 6x uitvallen verbinding gedurende anderhalf uur)
- 6 x verlies koppeling --> aantal keer uitval verbinding (om de 15-20 minuten)

Terwijl ik dit typ, valt de nest alweer uit :(

Hieruit, samen met het feit dat de verbindingssnelheid ook lager ligt dan normaal, ga ik dus denken dat het de hoofdkabel naar het huis of de kabel op straat is die de storingen veroorzaakt. Is deze denkwijze juist en zou ik Belgacom erbij halen of zit ik nu compleet verkeerd?

Bl@ck Knight