Hallo. Ik ben de trotse eigenaar geworden van een Acer Asire 5671AWLMi laptop. Prima dingetje en draait lekker. Alleen merkte ik van begin af aan al dat ie eigenlijk best wel warm aanvoelde, zeker aan de rechter (onder)kant. Ik neem aan dat daar de cpu zit. Dus heb ik al verscheidene programma's gedownload om de temperaturen uit te kunnen lezen. (Everest, mobmeter, speedfan etc.) En allemaal geven deze idle temperaturen aan van boven de 70(!) graden celcius voor de cpu. Dit lijkt me niet goed te zijn... Ik ben bang dat dit schadelijk is, wat denken jullie hiervan? De rest van de temps (hdd enzo) lijken wel in orde. Het gekke is dat als ik een game oid opstart dat dan pas de fan (hard) aan gaat... Ik ondervind voor de rest geen rare dingen zoals vastlopers of BSODs.
P.S: dit model van Acer hoort uitgerust te zijn met de T2050, ik heb er echter een T2300 inzitten (o.a gecheckt en verified met Cpu-Z. Zou die warmte hier in kunnen zitten? Dus dat de koeling van dit model laptop niet gebouwd is op die hogere cpu oid?).
Edit: In de bios heb ik maar bar weinig opties; alleen een wachtwoord en iets van quickboot ofzo:P. De CPU zat in de laptop toen ik deze nieuw heb aangeschaft. Acer heeft hem er dus ingezet.
Na een nacht te hebben uitgestaan is de cpu na het opstarten (idle) 56 graden...
P.S: dit model van Acer hoort uitgerust te zijn met de T2050, ik heb er echter een T2300 inzitten (o.a gecheckt en verified met Cpu-Z. Zou die warmte hier in kunnen zitten? Dus dat de koeling van dit model laptop niet gebouwd is op die hogere cpu oid?).
Edit: In de bios heb ik maar bar weinig opties; alleen een wachtwoord en iets van quickboot ofzo:P. De CPU zat in de laptop toen ik deze nieuw heb aangeschaft. Acer heeft hem er dus ingezet.
Na een nacht te hebben uitgestaan is de cpu na het opstarten (idle) 56 graden...
[ Voor 11% gewijzigd door Lord Bendtner op 13-09-2006 07:15 ]
Better, Best, Bendtner