Ik ben net begonnen met VB .NET. Nu ben ik bezig met een simpel tooltje dat een string omzet naar morse code. Op msdn.microsoft.com heb ik hiervoor de functie replace() gevonden. Bij die documentatie staat een uitgebreid voorbeeld, echter hier word 1 teken omgezet in 1 ander teken. Wat ik moet doen voor mijn tooltje is meerdere dingen replacen. Als ik doe:
Dan werkt dat goed, als er een a in de tekst zit wordt deze keurig ge-replaced. Alleen het probleem, als ik meerdere tekens wil replacen doe ik dat als volgt:
Dit geeft dus een probleem. Alleen de laatste letter word ge-replaced. (in dit voorbeeld de F). De ABCDE worden dus niet ge-replaced. Nu is mijn vraag, hoe kan ik het maken zodat ze allemaal worden veranderd?
Ik heb al gegoogled en gezocht in de MSDN library, geen resultaten helaas.
BTW. Ik ben een beginner met VB.NET, als ik het verkeerd aanpak heb ik graag dat iemand mij daar op wijst.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim startString As String Dim endString As String startString = txtInput.Text endString = startString.ToLower() ' De letters endString = startString.Replace("a", ".- ") |
Dan werkt dat goed, als er een a in de tekst zit wordt deze keurig ge-replaced. Alleen het probleem, als ik meerdere tekens wil replacen doe ik dat als volgt:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim startString As String Dim endString As String startString = txtInput.Text endString = startString.ToLower() ' De letters endString = startString.Replace("a", ".- ") endString = startString.Replace("b", "-... ") endString = startString.Replace("c", "-.-. ") endString = startString.Replace("d", "-.. ") endString = startString.Replace("e", ". ") endString = startString.Replace("f", "..-. ") |
Dit geeft dus een probleem. Alleen de laatste letter word ge-replaced. (in dit voorbeeld de F). De ABCDE worden dus niet ge-replaced. Nu is mijn vraag, hoe kan ik het maken zodat ze allemaal worden veranderd?
Ik heb al gegoogled en gezocht in de MSDN library, geen resultaten helaas.
BTW. Ik ben een beginner met VB.NET, als ik het verkeerd aanpak heb ik graag dat iemand mij daar op wijst.