wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik kan wel usb booten, das het probleem niet, maar het probleem is of vista dat ook "vreet"
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hierom: Als het goed is, zijn de meeste pc's bootable van usb. Echter, ik heb het zo vaak geprobeerd om bijvoorbeeld een besturingssysteem vanaf een externe harddisk via USB te installeren. Heb geprobeerd wat ik wil maar hij vertikt het gewoon. Dus ik denk dat het van een ipod nog moeilijker gaat worden....
Of ik klets nu uit mijn nek omdat ik een biertje op heb
<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....
dan hebben we binnenkort geen Vista
je kan em toch uitpakken, dan is mounten niet nodig of zie ik dat verkeerd je hoeft dan alleen te zorgen dat ie bootable isTheRookie schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:11:
Je blijft lijkt me zowieso het probleem houden dat, als je van de USB kan booten, je nog geen manier hebt om de ISO te mounten ?
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 14-09-2006 09:45 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Stoere jongen.djangoster schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:41:
Of ik klets nu uit mijn nek omdat ik een biertje op heb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
na 1 biertje kan iemand nogsteeds bedenken dat-ie niet 6 nutteloze smileys achter elkaar plant
[ Voor 0% gewijzigd door BHQ op 14-09-2006 11:31 . Reden: meh, telling lessons good ]
6Yapser schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:53:
[...]
Stoere jongen.
na 1 biertje kan iemand nogsteeds bedenken dat-ie niet 5 nutteloze smileys achter elkaar plant
Oscar Wilde
maar als de chipset zelf die specificaties meegeeft als je selecteerd om van een usbstick te booten dan zal het geen probleem zijn..
de enige must zal zijn dat je al je files in de root van je USB stick zet (natuurlijk wel de folderstructuur behouden) en dat kan nog wel eens een probleem worden..
de enige manier om erachter te komen, is gewoon proberen lijkt mij.
succes ermee
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
ff mn ipod weer leeghalen
IBM laptop herkent usb met FAT en enkele bootable files. (volgens mij format als opstartdiskette of achteraf sys (harde schijf)kid1988 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:02:
ik weet niet precies hoe het zit met bootable iso's, maar volgens mij moet je dan je USB stick op een bepaalde manier formatteren.. zodatie ook werkelijk herkent word als bootable device...
maar als de chipset zelf die specificaties meegeeft als je selecteerd om van een usbstick te booten dan zal het geen probleem zijn..
de enige must zal zijn dat je al je files in de root van je USB stick zet (natuurlijk wel de folderstructuur behouden) en dat kan nog wel eens een probleem worden..
de enige manier om erachter te komen, is gewoon proberen lijkt mij.
succes ermee
Weet niet meer precies hoe ik het opgelost met een laptop zonder cd/dvd speler.
In het bios zo instellen dat hij boot vanaf USB en dat was het,
dos mode met files en je kon aan de gang. Probleem was wel dat het 1.1 device was en dat kopieren van schijfje stick naar schijf erg lang duurde.
Als het kan de schijf partioneren, weet niet hoe groot je schijf is, en een kopie van Vista ergens op een schijf dumpen en vanuit daar installeren, eventueel twee systemen naast elkaar.
en gezien de efficiente manier van programmeren bij MS zal die 10 gig aardig vol raken denk ik zo
Met usb support (als dat bestaat), dan naar je ipod gaan en setup starten!
Good Old dos way!
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Oftewel:
WinPE/BartPE vanaf USB en dan WDS gebruiken om je Vista image te deployen
[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 15-09-2006 07:26 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
strak plan, maar *PE is een 600 mb en vista is 3.5gb, dat gaat niet tof passen op een 4 gig stikkieBackSlash32 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:24:
Good old DOS gaat niet, setup van Vista is volledig 32bits.
Oftewel:
WinPE/BartPE vanaf USB en dan WDS gebruiken om je Vista image te deployen
(ps: wat is wds?)
Verwijderd
Vista weet ik niet zeker,
maar die zou je er eventueel overheen installeren.
Misschien een idee om een light XP te maken als het niet mogelijk is om Vista vanuit dos is op te starten.
Verwijderd
De setup.exe van XP is anders niet te starten vanuit MS-DOS. Heb even de Win98 CD-ROM in mijn speler gedaan en geboot, daar kun je ook onder MS-DOS starten. Vevolgens heb ik de XP cd er in gekieperd. Ten eerste krijg je niet eens een volledig bestandsoverzicht en ten tweede kun je setup niet starten. Net als bij Vista.Iblies schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:18:
XP kun je wel gewoon vanuit een dos opstarten.
Vista weet ik niet zeker,
maar die zou je er eventueel overheen installeren.
Misschien een idee om een light XP te maken als het niet mogelijk is om Vista vanuit dos is op te starten.
je moet ook niet de setup.exe uit de root van de cd nemen, staat meende ik ergens nog een die wel onder dos doet.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:25:
[...]
De setup.exe van XP is anders niet te starten vanuit MS-DOS. Heb even de Win98 CD-ROM in mijn speler gedaan en geboot, daar kun je ook onder MS-DOS starten. Vevolgens heb ik de XP cd er in gekieperd. Ten eerste krijg je niet eens een volledig bestandsoverzicht en ten tweede kun je setup niet starten. Net als bij Vista.
Oscar Wilde
Aja, Dos is al voor oude mensen!
winnt.exe /b
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Er is ook een topic op GOT over bootable usb. Of het werkt met vista, geen idee, maar ik had ergens gelezen dat vista al 15 gig nodig heeft voor de installatie....
Vette shit!
dit topic gaat niet over installeren óp een usb pen maar vanáf een usb pen hoorR.E. schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:18:
Kijk anders hier eens: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm
Er is ook een topic op GOT over bootable usb. Of het werkt met vista, geen idee, maar ik had ergens gelezen dat vista al 15 gig nodig heeft voor de installatie....
Oscar Wilde
Niet bij mij, 140MB voor WinPE en 250 voor een BartPE image (met enkel de benodigde essentials).the_virus schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:33:
strak plan, maar *PE is een 600 mb
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Ok, neem maar eens een originele XP CD en probeer maar eens vanuit MS-DOS in de i386 map te komen, weinig kans op succes.multipasser schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:07:
Inderdaad. Dat weet toch iedereen.
Aja, Dos is al voor oude mensen!
winnt.exe /b
Kopieeren vanuit een Windows versie naar een FAT/FAT32 schijf gaat overigens wel lukken.
als je cdrom drivers op je floppy hebt is dat geen enkel probleem hoor.
Aangezien zo'n beetje elke bootdisk dat wel heeft....
Hoe denk je dat iedereen dat allemaal deed voordat er WinPE/BartPE was?
[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2006 20:33 ]
Verwijderd
ben namelijk wel zeer benieuwd of het mogelijk is om een installatie via een usb key te starten.
desnoods via Win PE 2 en een RIS server (of DS heet dat tegenwoordig) of iets van een WIM te laden.