Toon posts:

pc voor design [2000,-]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem gebruiken voor het maken van videoclips en programmas gebruik van: adobe premiere, adobe after effects, 3dsmax, photoshop

dit is mn setup:

Product Leverancier Subtotaal

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston... Computerfarm € 178,03
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) Univendi Electronics € 15,90
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Soun... Computerfarm € 197,70
BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe, Z... PC One € 34,75
Cooler Master CM Stacker 810 (E-ATX, Geen... PC Zaak € 144,62
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066... Computerfarm € 304,11
Leadtek GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PC... EUROMAXI € 435,-
Logitech G11 Gaming Keyboard (USB) PC Platform € 51,50
Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Computerfarm € 70,43
Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub... Computerfarm € 359,26

Totaal € 1.791,30 € 1.842,10

iemand ideeen/tips ?

ik doe dit amper samenstellen dus heb er niet al te veel verstand van haha O+

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
bestel bij 1 shop ;)

Verder niks op aan te merken _/-\o_

EDIT: toch een beetje dure kast, niet?

[ Voor 25% gewijzigd door hello_moto op 12-09-2006 21:36 ]

Verwijderd

En volgens mij ook games, als je namelijkvoor de bovengenoemde programmas gaat heb je die dure videokaart niet nodig. En die ubah muis en keyboard ook niet. Maar dat is mijn mening
(Je kan dus aardig wat geld uitbesparen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:35:
En volgens mij ook games, als je namelijkvoor de bovengenoemde programmas gaat heb je die dure videokaart niet nodig. En die ubah muis en keyboard ook niet. Maar dat is mijn mening
nouja die muis lijkt me gewoon lekker.
en keybord is mischien niet nodig idd maar die videokaart is meer voor omdat ik veel moet renderen (beeld) in die programma's en daar heb je toch juist een dikke videokaart bij/voor nodig...?

over het bij 1 shop bestellen... kan dat?

want bedoel niet elke shop heeft die prijzen en diezelfde producten toch?

hier wat betere specs:

Product

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe, Zwart)
Cooler Master CM Stacker 810 (E-ATX, Geen PSU, Zwart)
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed)
Leadtek GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), PX7900GTX-TDH512 Extreme
Logitech G11 Gaming Keyboard (USB)
Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless
Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

Totaal € 1.791,30

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 21:42 ]

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 19:51
Mooi boodschappenlijstje, niets meer niet minder. WIl je meer feedback dan moet je meer informatie/onderbouwing geven.

Verwijderd

Conglacio schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:37:
Mooi boodschappenlijstje, niets meer niet minder. WIl je meer feedback dan moet je meer informatie/onderbouwing geven.
Voor vid bewerking zou je dan niet voor een wat zwaardere CPU gaan?
E6800?
E6700?

X2 5000?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:36:
[...]

over het bij 1 shop bestellen... kan dat?

want bedoel niet elke shop heeft die prijzen en diezelfde producten toch?
Dat klopt maar dan weet je wel beter waar je aan toe bent en het is overzichtelijker. Ik ben bijvoorbeeld ook bereid meer te betalen als ik weet dat ik het dan sneller in huis heb, nettere klantenafhandeling(garantie etc.) en ga zo maar door

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Verder: Heb je er al eens aan gedacht om 2 monitoren te doen? 2*17 inch is toch 34 inch ;) Wat toch handig is voor designen.

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:41:
Verder: Heb je er al eens aan gedacht om 2 monitoren te doen? 2*17 inch is toch 34 inch ;) Wat toch handig is voor designen.
heb ik aan gedacht maar dat kwam net iets te veel voor mn budget, dus dacht ik ik koop er later wel 1 bij :)

en dat bij 1 shop bestellen ga ik ook ff over nadenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 21:45 ]

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ik zou een Samsung scherm nemen met PVA of MVA techniek wanneer ik zou ontwerpen.
Dit type panels zijn "kleur echter" hetgeen van pas kan komen tijdens het ontwerpen.

De muis is een goede keuze; zeer nauwkeurig.
Soms is voor jou toepassingen een Wacom tablet interessant in gebruik
(is even wennen; maar het kan je handelingen nauwkeuriger maken en versnellen)

Voor het renderen heb je veel CPU kracht nodig en een bak intern geheugen is ook raadzaam.
Een snelle harddisk is daarnaast bij adobe premiere een pré (cache geheugen helpt maar is minder interessant dan de toegangssnelheid en raw transferrate in dit geval).
Een harddisk is een van de bottlenecks in een computersysteem.
Een 10k schijfje of een RAID 0 setup (MET HARDWARE CONTROLLER) zou een aardige performance winst kunnen geven.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:39:
[...]

E6800?
E6700?

X2 5000?
uhh die x2 5000 scheelt maar 200mghz.... en qua prijs scheelt het ook, zelfde verhaal als die 6700 etc.

Verwijderd

Topicstarter
AADNOLL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:46:
Ik zou een Samsung scherm nemen met PVA of MVA techniek wanneer ik zou ontwerpen.
Dit type panels zijn "kleur echter" hetgeen van pas kan komen tijdens het ontwerpen.

De muis is een goede keuze; zeer nauwkeurig.
Soms is voor jou toepassingen een Wacom tablet interessant in gebruik
(is even wennen; maar het kan je handelingen nauwkeuriger maken en versnellen)

Voor het renderen heb je veel CPU kracht nodig en een bak intern geheugen is ook raadzaam.
Een snelle harddisk is daarnaast bij adobe premiere een pré (cache geheugen helpt maar is minder interessant dan de toegangssnelheid en raw transferrate in dit geval).
Een harddisk is een van de bottlenecks in een computersysteem.
Een 10k schijfje of een RAID 0 setup (MET HARDWARE CONTROLLER) zou een aardige performance winst kunnen geven.
kijk hier heb ik wat aan :D
die schermen zal ik ff naar kijken of dat allemaal lukt met mn budget.

die 10k schijf ga ik denk ik ook nemen met een raid 0 setup (met hc).

ik denk alleen dat als ik dat allemaal meteen neem het niet in mn budget past dus dat ik die dingen later ga bijzetten.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:39:
[...]

E6800?
E6700?

X2 5000?
Een E6600 is al beter dan een x2 5000+. Dus die keuze hoef er je niet bij te zetten.

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

Wat freaka.nl noemt; qua CPU zul je zelf de afweging moeten maken.
Een dikke grafische kaart zal je geen steek verder helpen met je adobe premiere.
(Zo'n 8 Mb voor 2D weergave zal worden gebruikt; niet meer)
Deze kaart kan je dus wel enigszins helpen bij 3D development; al is een Quattro kaart bijvoorbeeld beter in het gebruik met 3DsMax.

Deze grafische kaarten zullen je echter niet sneller laten renderen; daar is pure CPU kracht en geheugen voor nodig.
Wil je liever sneller renderen; dan kan je beter een stevigere CPU nemen.
Wil je liever sneller kunnen ontwerpen; dan is deze grafische kaart netjes; een Quattro kan vaak wat beter presteren bij native OpenGL aansturing.\

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Een E6600 is al beter dan een x2 5000+. Dus die keuze hoef er je niet bij te zetten.
Idd en kan zonder 1 druppel zweet overgeclockt worder naar E6800 niveaus. Wat met jou budget misschien nog het verstandigst van allemaal is, is even wachtten tot de quadros van intel komen want die kunnen voor jou helemaal geweldig zijn omdat je dan echt kan multitasken als een dolle stier. De programmas die jij gebruikt vallen precies in de doelgroep van de quadros, 3d modellen renderen, videos compileren op de achtergrond terwijl je je favoriete dvd's aan het kijken bent. Wat wil je nog meer? Check hier de previews van de Core 2 Quadro

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 21:59 ]

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

Als je kijkt naar Samsung schermen zijn er eigenlijk 3 categoriën (Philips houdt een soortgelijke onderverdeling aan)
B = Business Line (Meestal TN)
C = Consumer Line (Meestal TN / MVA)
P = Professional Line (Meestal MVA / PVA)

Dit is een erg mooi scherm om op te werken:
http://www.samsung.com/Pr...Digital/LS19MBPXFVXAA.asp

Als je echt fan bent van kleur echtheid ga je denk ik liever achteruit in resolutie (en schermgrootte) dan dat je met een scherm zit met slecht gecalibreerde kleuren.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

nljagfan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:48:
[...]

Bullshit.

Hangt er gewoon vanaf waarin.

http://www.hardwaresecrets.com/article/348/1

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02 14:46

Krizzie

Progressive Music \o/

Als je toch voor een snelle videokaart wil gaan kun je een ATI X1900XT 256MB overwegen deze is bijna 200 euro goedkoper en doet niet heel veel onder voor de GTX. :)

Geluidswolk

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

Een quad core is op lange termijn zeker een gunstige investering.
Wanneer zij over een simulatietechniek beschikken om de quad cores ook te benutten bij single threaded applicaties zal dit helemaal gunstig zijn. (Anders heb je kans dat je slechts één of hoogstens twee cores écht benut bij het renderen)

Ik verwacht dat enkel de nieuwste Adobe Premiere goed overweg zal kunnen met multi threaded aansturing van de CPU.
Daarnaast heb je minimaal Windows XP pro of 2k3 server nodig om een dergelijke CPU echt goed te benutten. (XP Home is van origine single proc; mogelijk biedt SP2 hier een oplossing voor; dat weet ik niet)
3DsMax kan nu mogelijk al met meerdere threats overweg; maar ik verwacht niet met een quad core i.c.m. met WinXP. (Zal dan denk ik Windows Vista (aka longhorn) moeten worden of Windows 2k3)

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

Ati kaarten presteren i.c.m. DirectX erg leuk vanwege de nauwe samenwerking; zeer gunstig om met een hardwarematig vrij lichte kaart een flinke performance in games te hebben dus.
Met native OpenGL en apps als 3DsMax is een Nvidia chip toch aan te bevelen boven Ati.

De truuk die in deze lichtere kaartjes onder de motorkap veel wordt toegepast is het "render niet wat je niet ziet" principe.
Dat principe wordt veelal in 3D applicaties als 3DsMax / Maya e.d. "genegeerd".

Ik hoop overigens dat AMD er binnenkort een mooi ATI kaartje uitperst dat goed (/beter) aansluit op het AMD platform zodat ze de aankomende Intel kaartjes er een beetje uit kunnen blazen.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 07:46

SpamLame

niks

Mis een voeding (de stacker wordt zonder geleverd). Denk dat je tussen 4 a 500 watt ziet afhanklijk van de schijven (die je ook nog niet in je lijstje hebt staan) en anders zaken (koelers CCFL etcetc).
Wellicht dat je met minder ook toe kan, maar dan zou je even in het "welke voeding heb ik nodig" topic moeten kijken. Neem iig een A merl als Enermax, Huntkey, Zalman, Tagan etcetc

[ Voor 76% gewijzigd door SpamLame op 12-09-2006 22:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:36:
[...]
*knip*
die videokaart is meer voor omdat ik veel moet renderen (beeld) in die programma's en daar heb je toch juist een dikke videokaart bij/voor nodig...?
*knip*
Ik render vaak genoeg in 3Dmax, Premiere. En ik werk ook vaak genoeg in Photoshop.

En mij 6600GT die red alles makkelijk met 2 vingers in zijn neus. Dus ik weet niet waar jij je info vandaan hebt. 400 Euro voor zo'n videokaart is een beetje te duur vind ik zelf. Dus als ik jou was zou ik voor een goedkopere kaart gaan. 6800GS(uit me hoofd) lijkt mij een mooie, of je zoekt voor een nieuwere.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:29:
[...]

Ik render vaak genoeg in 3Dmax, Premiere. En ik werk ook vaak genoeg in Photoshop.

En mij 6600GT die red alles makkelijk met 2 vingers in zijn neus. Dus ik weet niet waar jij je info vandaan hebt. 400 Euro voor zo'n videokaart is een beetje te duur vind ik zelf. Dus als ik jou was zou ik voor een goedkopere kaart gaan. 6800GS(uit me hoofd) lijkt mij een mooie, of je zoekt voor een nieuwere.
oke ja dat wist ik dus niet precies, dat dacht ik meer maar goed is dat ook de wereld uit :P
iig thnx voor de reacties :D

Verwijderd

AADNOLL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:13:
Ati kaarten presteren i.c.m. DirectX erg leuk vanwege de nauwe samenwerking; zeer gunstig om met een hardwarematig vrij lichte kaart een flinke performance in games te hebben dus.
Met native OpenGL en apps als 3DsMax is een Nvidia chip toch aan te bevelen boven Ati.
.
Wel als je voor de gewone consumer kaartjes kijkt ja, het is bekend dat de Ati consumer kaartjes niet zo'n beste OpenGlide ondersteuning hebben. Maar Nvidia heeft de Quadro serie, en Ati de FireGL serie, beiden geent op de 3D applicatie markt.
Wat je zei over dat je grafische kaartje geen invloed heeft op je rendertijd is niet geheel waar. Je kan tegenwoordig 3DS en Maya bepaalde delen van de berekening hardwarematig laten door rekenen. De kwaliteit van dit resultaat is dan vaak afhankelijk van de kwaliteit van de aanwezige hardware. Hoewel ik toegeef dat dit hardware matig renderen niet breed ondersteund, en dus gebruikt wordt.

Renderen daarbuiten gelaten, heb je aan een goede OpenGL ondersteuning tijdens je modelleren zeer veel. Als je modellen flink groot worden, en je een flinke hoeveelheid textures hebt, merk je zeker het voordeel van OpenGL acceleratie in je viewport.

Verder sluit ik me aan bij het commentaar over de harde schijf. Hoe sneller hoe beter. Zeker ook bij Photoshop heeft die invloed op de wegschrijf snelheid van de scratch-bestand, en uberhaupt als je iets gaat saven.

Ik weet voor Mental Ray (in Maya, dus in 3DS zal het ook wel) in iedergeval zeker dat deze duo-cores ondersteunt tijdens het renderen. Hoewel ik zelf alleen een CoreDuo laptop heb, kan ik dus niet verifieren of hij ook quad-cores pakt, maar het lijkt me wel.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 10:15
AADNOLL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:46:
(...) of een RAID 0 setup (MET HARDWARE CONTROLLER) zou een aardige performance winst kunnen geven.
Bullshit, software- of hostbased raid0 is zeer goed te doen. Hardware controller is alleen maar duur.
Maar een raid0 setup van 2 (snelle) schijven is zeker wel fijn in jouw geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Quadro! op 12-09-2006 22:44 ]

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Heb zelf de gewone Stacker. Voordeel, een Tagan voeding onderin, en bovenin ruimte voor een 12 cm fan en twee van 8 cm.
Nadeel van de kast is dat de hd's niet bijzonder goed gedempt worden. Zou zelf eigenlijk eens van die hd-dempers moeten aanschaffen.
Verder zijn deze stackers niet zo geschikt voor mensen die veel rommelen met hd's, zeker niet als de hd's in die hd-case gemonteerd zijn. Wil je een hd verwijderen moet je de hd-case eruit halen, en dat kan alleen door'm aan de voorkant eruit te schuiven. En dus moet je die zwarte afdekelementjes (hoe heten dat soort dingen?) verwijderen, en dat is Klote, met een hoofdletter!

Mischien zou je ook eens kunnen kijken naar zo'n grote Chieftec. Of een Antec.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

Nietzman

Woei!

Is Apple een optie voor je? (Aangezien Final Cut Studio een prachtig pakket is.) Zo ja, een 24" iMac is 2000 euro. Alleen met software zal het eventjes behelpen met een Windowsversie ernaast voor Photoshop en 3dMax, en misschien is z'n videokaart minder dan die Geforce, maar dat soort dingen hou ik al jaren niet meer bij. ;).

• Eric Oud Ammerveld

Eric Oud Ammerveld

@ Quadropluxor
Op papier presteren de standaard On-board controllers inderdaad heel aardig.
De praktijk wijst alleen anders uit.

Mijn 3Ware controllertje zorgt er voor dat mijn CPU niet wordt belast met onnodige instructies voor het af handelen van de stripe bitverdeling.

Omdat je standaard controller op een vrij laag interrupt zit kan dit zodoende een vrij hoge prioriteit krijgen waardoor je systeem minder snel kan reageren.
Een ander voordeel van hardware RAID is dat het 't synchroon en correct houden van de data zelf in de gaten houdt; corruptie wordt dus door hem automatisch afgehandeld en gecorrigeerd.
Ik weet niet hoeveel je met software raid hebt gedaan, maar ik kan je vertellen dat corruptie op zowel Linux als Windows in een stripe configuratie in veel gevallen leidt tot dataverlies en herinstallatie.

@ Flex-Oink
Ik was die FireGL kaartjes glad vergeten; mijn excuses.
Heb zelf ooit een FireGL 1000 pro gehad; geweldig kaartje voor OpenGL.

Hoe de FireGL zich verhoudt t.o.v. de Quattro kan ik helaas niet vertellen; de FireGL
heb ik al een behoorlijke tijd niet meer in de gaten gehouden.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de meerderheid van de tests is een E6600 superieur.
Pagina: 1