XpertVision Radeon X850XT

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 18:39

Defiance

Stubborn Bastard

Topicstarter
Hallo daar,

Ben weer een oude gebruiker van GoT en ik kom hier vast met wat stomme vraagjes :D (Ben heel lang out of the loop geweest, sorry)

Ik heb van Alternate een XpertVision Radeon X850XT gekocht om mijn mobo zo lang mogelijk te behouden (AGP versie), en ik heb vaker met deze video kaarten gewerkt, maar door werk ben ik een hele tijd out of the loop geraakt met de ontwikkelingen van deze dingen.

Mijn vraag hiermee is dat deze videokaart compleet andere structuur heeft dan enkele andere X850XT kaarten die ik gezien heb.

Alle X850XT kaarten die ik gezien heb hebben zo een beetje een layout van een Radeon 9800XT, GPU en 4 Mem chips front en 4 achter, nou ten eerste past de Arctic ATi Silencer 5 Rev. 2 niet dus dat zuigt maar ok, dat kan nog kloppen omdat er kleine kaart layouts kunnen zijn, maar deze heeft 8 kleine chips up front en niks achterop, dat is me toch wel een grote verandering.

De Core is in ieder geval een R481, dus dat klopt ook nog wel, maar de snelheid lijkt me weinig aangetast want ik had een 9800XT voor deze kaart, en ik merk ERG weinig verschil, maar de specs zijn superieur aan de 9800XT, deze kaart heeft helaas ook geen temperatuur sensor :(

Mis ik soms iets met deze kaart? Is het een overgeclockte versie van eerdere serie?
Ik heb het gevoel dat ik een mooie miskoop gedaan heb, ik heb helaas geen geld voor een PCI-Express upgrade op het moment.
Ik heb info gezocht maar niks over dit ding, iemand die me hiermee kan helpen of het geen über grote miskoop of iets dergelijk was.

Hartelijk dank alvast voor reacties.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
misschien kun je die verandereingen toelichten met een foto? meestal lijken de kaarten 99% op het reference design.

Ik heb wel eens gehoord dat Powercolor ipv 256bit 128bit chipjes gebruikt voor de doorvoer naar het geheugen en dat dit een kei grote impact op de performance had, maar dat de kaarten toch door het leven mochten gaan Als Xt's of pro's (weet het niet exact meer vrees ik) misschien dat jouw kaart ook 'anders' is.

Heb je benchmarks gedaan, liefst met 3dmark 2005/06, en deze vergeleken met de charts op
directe link: http://www23.tomshardware...=575&model2=568&chart=224

ik zou graag meer 'echte' informatie willen, dan een gevoel :)

~ Mijn prog blog!

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Topicstarter
therat10430 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:59:
misschien kun je die verandereingen toelichten met een foto? meestal lijken de kaarten 99% op het reference design.

Ik heb wel eens gehoord dat Powercolor ipv 256bit 128bit chipjes gebruikt voor de doorvoer naar het geheugen en dat dit een kei grote impact op de performance had, maar dat de kaarten toch door het leven mochten gaan Als Xt's of pro's (weet het niet exact meer vrees ik) misschien dat jouw kaart ook 'anders' is.

Heb je benchmarks gedaan, liefst met 3dmark 2005/06, en deze vergeleken met de charts op
directe link: http://www23.tomshardware...=575&model2=568&chart=224

ik zou graag meer 'echte' informatie willen, dan een gevoel :)
Ik heb ooit wel eens Benchmarks gedaan, maar sorry dat heb ik met deze nie gedaan ><

En ja het ziet er exact uit als reference design, alleen dan 8 chips op de front.

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGHA1 <-- de plaatjes hierop is WYSIWYG, de 3de plaatje laat alles zien, per alu heatsink zitten 4 chips, achterop is niks.

ATiTool herkent de bus wel als 256bit tho ><

Enkele mogelijkheden om er echt achter te komen (ding draait nu in het systeem)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Defiance schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:18:
[...]

Ik heb ooit wel eens Benchmarks gedaan, maar sorry dat heb ik met deze nie gedaan ><

En ja het ziet er exact uit als reference design, alleen dan 8 chips op de front.

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGHA1 <-- de plaatjes hierop is WYSIWYG, de 3de plaatje laat alles zien, per alu heatsink zitten 4 chips, achterop is niks.

ATiTool herkent de bus wel als 256bit tho ><

Enkele mogelijkheden om er echt achter te komen (ding draait nu in het systeem)
synthetische benchmarks draaien? Clock snelheden checken met bijvoorbeeld ATi Tool? Deze heeft heeft zeker weten 100% een temperatuur sensor, heeft ie dat niet, dan zou ik hem gewoon terugsturen naar Alternate!

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik ben een hele tijd weg geweest.

Zeg maar wat ik moet draaien (benchmarks e.d of graka info proggies) en ik post de resultaten wel.

Ik vinnet wel een beetje zuigen dat dit ding geen Temp sensor heeft.
Maar daar zit ik nog niet zo mee, als ik een betere cooler ervoor kan krijgen, want zoals ik ook al zei de Arctic past nie :(

Sorry voor de late reply, veel werkdrukte.

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 14:34

Razer86

Hmm....

Post je score eens van 3dMark05, te verkrijgen op www.futuremark.com.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~toski002/3dmark05.jpg

Mijn 3DMark05 score, moet ik ook 06 doen?

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dat lijkt me toch een nette score? Ok, je zou met een X850XT rond de 6000 moeten kunnen scoren, maar die 800 puntjes kan je vast wel bij elkaar sprokkelen met een schoon systeem.

En er is niets mis met het ontwerp/layout van die kaart. XpertVision heeft gewoon een eigen PCB ontwerp gebruikt naast het gebruik van hun eigen coolerontwerp.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Topicstarter
Als ik naar de ORB kijk van 3DMark zijn mensen met een X850XT en mindere system specs rond de 6500.

Dus tja, ik zit me een beetje zorgen te maken.

Ik heb een 250gb SATA schijffie hier liggen (ook net gekocht) maar ik ben lui (:D) en het is een ongelovelijke blaatzooi om alle data over te gooien van 4 x 40gb IDE schijven naar de SATA drive.

Moet ik nog andere screens posten? van CPU-Z ofzo?

Want dit lijkt me toch echt een mindere performance, als het al een upgrade is, over mijn 9800XT.

Zal eens kijken of ik mijn 9800XT er weer es in kan proppen.

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 14:34

Razer86

Hmm....

Naar mijn mening moet de kaart wel de 6500 kunnen halen met dat systeem van jou, ikzelf kan een score van 6800 halen op stock speeds(PE). Dus begin eerst maar eens met de Hdd en test dan verder.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Kloppen de snelheden van het geheugen en de gpu wel volgens ATi Tool? 5200 punten in 3dmark05 is idd aan de lage kant, want ik haal met een langzamer systeem (A64 3200+ icm X800PRO) nog geen 300 punten minder (4949).

Om te testen of je systeem naar behoren presteert, is het handig om toch even windows opnieuw te installeren. Je kunt dit eventueel doen op een oude 10 GB schijf. Dan is het een kwestie van XP + drivers installeren en benchmarken. Als je dan wel ongeveer 6000 punten haalt, is er niets mis met deze videokaart.

[ Voor 16% gewijzigd door AntonH op 15-09-2006 21:57 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Expertvision heeft zowiso geen superkaarten , ik had zelf een 9800 pro kaart van het merk...prestaties waren extreem laag vergleken met andere 9800 pro kaarten
Ook viel me op dat de elco's en al die andere dingetjes op de PCB erg brak waren aangebracht
bij mij nooit geen expertvision weer

mischien heeft deze kaart ook een 128 Bit geheugen snelheid

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 19:18
Razer86 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:58:
Naar mijn mening moet de kaart wel de 6500 kunnen halen met dat systeem van jou, ikzelf kan een score van 6800 halen op stock speeds(PE). Dus begin eerst maar eens met de Hdd en test dan verder.
Heb jij een Xpertvision X850XT kaart? Ik overweeg deze kaart ook namelijk.

• flippertw
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik heb de expertvision AGP x850xt ook gekocht en idd tegenvallende resultaten met 3Dmark05.
Hiervoor had ik een AGP X850 PRO geflashed naar XT en voorzien van een Arctic cooler V5, deze kaart was aanzienlijk sneller.

Ik heb de xpertvision met 3DMARK05 getest met de volgende resultaten
Met de catalyst 6.9 had ik de score 5321
Met Omega 38291 had ik de score 6023, scheelt behoorlijk dus.............

Mijn systeem;

A8V standard
AMD 64 3200 Venice
2GB Kingston DDR400
SATA diamond max 250 gb

Bussnelheid overclocked naar 210 Mhz

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Topicstarter, ik zou de clocks even nakijken (atitool o.i.d) en controleren met de gegeven specificatie's door alternate.

Spitie heeft ook een xpertvision kaart van alternate (x800gto) en daarvan is geheugen 100mhz lager geclockt en is het ddr1 i.p.v gddr3. :o

Even controleren dus.

Ik heb ze gemailt en het zou een sporadische fabrieksfout zijn, ik krijg gelukkig garantie. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Spitie op 16-10-2006 23:11 ]

Signature

Pagina: 1