ATI vs GF op P5NSLI...Ik snap het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik zie het even niet meer zitten. Ik zit me de hele avond al suf te zoeken op de site van Asus, GoT en weet ik het waar, maar ik kom er niet.

Ik wil mijn huidige PC vervangen. Komt een E6600 in. Wil wel een goede GPU, en zit daar dus stuk.

Ik kan kiezen voor een Asus P5NSLI, maar...past daar een X1900 XT Crossfire op? Op GoT staat dat ATi hier geen uitspraken over doet. Waarschijnlijk vanwege de overname?

Als dat niet zo is moet ik naar een alternatief zoeken van GF. Een GF7900GT is aardig, maar haalt het volgens de webpagina's die ik heb gezien niet bij de X1900XT

Andere optie is het hele SLI verhaal te laten liggen en een Asus P5W-DH te kopen. Wel stukken duurder, maar volgens mij kan ik daar met een goede non-crossfire kaart (normale X1900 XT) ook wel uit de voeten.

Ik weet alleen niet wat nu het beste is qua mogelijkheden en keuze.

Een P5NSLI kost 101 Eur
Een Sapphire Radeon X1900 XT Crossfire 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) kost 339Eur.
Bij elkaar dus 440Eur

Een P5W-DH kost 198 Eur
Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) X1900XT/2DHTV kost 261 Eur.
Bij elkaar 458Eur.

Wat is wijsheid? Toch voor de P5W gaan omdat de DX10 kaarten over een x-aantal maanden gaan komen en ik die tijd wel kan overbruggen voor een jaartje of iets langer?

specs | 3360wP met SE3000

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nog niet je chipset gekozen hebt is het nog erg vroeg om met concrete moederborden te komen, sowieso zou ik je aanraden om je geld even stevig in je portemonnaie te houden totdat je je wat beter ingelezen hebt. "Wat moet ik kopen?" topics zijn sowieso niet de bedoeling. Lees reviews enzo

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.