Toon posts:

geluidskaart extern usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik (en ik kan me niet voorstellen dat niet meer mensen dit zoeken, vandaar dat ik het post)
ben op zoek naar een no-nonsence hoogwaardige externe USB geluidskaart.
De geluidskaart moet 3 ingangen (stereo, jack) hebben, en 6 uitgangen
(stereo, jack). Dus 6 mono in en 12 mono uit. EN midi in/out.

Geen firewire. Geen knoppen. Geen displays. Geen flashy uiterlijk. Geen optical out/in.
Sample conversion @ 96 khz / 24 bit.

Beetje zoals deze maar dan met jack uitgangen ipv TULP. Ik wil een wet die het verbiedt een geluidskaart met 96khz/24 bit met TULP aansluitingen van het label PROFESSIONEEL te voorzien!!!!

http://www.feedback.nl/?id=55&b=ATPMAYA44USB

Groeten,
Manoah

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Moet het ook nog balanced zijn?

Feedback heeft nog veel meer: http://www.feedback.nl/?id=26&a=178 ;) Staat heus wel tussen wat jij wil hebben.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:07:
Ik wil een wet die het verbiedt een geluidskaart met 96khz/24 bit met TULP aansluitingen van het label PROFESSIONEEL te voorzien!!!!
Technisch gezien is een tulp aansluiting beter dan een jack aansluiting/plug.

Door zijn 'constructie' maak je bij het 'insteken' van een jack plug namelijk altijd kortsluiting.

Ik snap juist niet waarom die jack plug ook z'n intree heeft gedaan in de professionele wereld. (een half/niet goed ingstoken jack plug kan fatale gevolgen hebben).
Dat het in de consumenten sfeer voorkomt is logisch; veel compacter (te maken) dan welke andere verbinding.
Maar in de prof. wereld moet juist die jack eruit en bijv. alleen nog maar XLR.......

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 13-09-2006 13:14 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Kortsluiting maakt niet uit (in de meeste gevallen). Je maakt er niks kapot mee. Jacks worden in de pro-wereld naar XLR gebruikt om netjes gebalanceerdes signale uit te sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 13-09-2006 13:50 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
deepspace schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:38:
Kortsluiting maakt niet uit (in de meeste gevallen). Je maakt er niks kapot mee. Jacks worden in de pro-wereld naar XLR gebruikt om netjes gebalanceerdes signale uit te sturen.
Ging mij ook niet om het feit dat koertsluiting wel of niet uitmaakt (maakt altijd uit), maar om het feit dat er zo stellign gezegd werd dat tulp in de prof. wereld verboden moest worden en ik daar een reeel argument tegen de in de prof. wereld veel gebruikte jack plug wilde plaatsen..... :)