MAXTOR 40+

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 21:41
Ik heb van de week een 20,4 Gig HD van MAxtor gekocht in in m'n kassie gegooid. Dus ik denk laatv ik een even kijken hoe snle dat ding is. Nou dat viel dus even mee. Of is m'n test methode niet goed. Ik heb getest met Sisoft Sandra en HD tach. Tot mijn teleur stelling is die maxtor maar net aan sneller dan m'n Fujitsu. Even ter vergelijking.
Fujitsu 8,4 gig 5400 toeren 512kb cache.
Maxtor DaimondMax 20,4 gig 7200 toeren 2MB cache.

Wat zit er fout???

Verwijderd

Bij mij was het verschil echt heel duidelijk te merken. Had geen geweldige hd voor die tijd, maar toch wel duidelijk dat ie echt wel snel is.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Eh.... Heel stom vraagje misschien:

Heb je DMA wel aanstaan ? Enne check de type van je maxtor eens met die op de Maxtor site.

Mijn 20 GB (5400 rpm) trekt toch zo;'n 20 tot 24 MB/s wat ik een zeer acceptabele perfomance vind voor de prijs (f 350)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
wat een gezeik met al de benchmarks, ik heb net ook m'n 5 gig quantum schijfje vervangen door zo'n 7200rpm maxtor, maar dan 30 gig, en je merkt gewoon dat hij veeeel sneller is. kijk dus gewoon niet naar de benchmarks, maar gewoon naar wat je er van merkt.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Hangt ie misschien samen met een oudere cd-romspeler aan dezelfde ide-kabel dan kan het zijn dat ie niet op pio-mode 4 draait maar op 2.
Maar of dat zo'n snelheidsvermindering geeft dat weet ik echt niet
suc6

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhm, Papillon, het kan je echt NIET lukken om met een 5400rpm schijf 20 tot 24 MB/s te halen... geloof me voor een gemiddelde 7200 toeren schijf is dat al veel (niet voor m'n IBM 75GXP :) )

En figuur die voor mij iets postte, ik denk dat je UDMA33 en pio mode 4 bedoelt... pio mode 2 wordt al een hele tijd niet gebruikt (max 4MB/s of zoiets)

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

In de benchmark voor Virtual Dub haalt mijn 36 Gb Maxtor schijf 14,4 Mb/s schrijven aan ATA/33 controller. Vergelijken met je oude harde schijf is inderdaad de beste methode van verbetering, als je HD random moet lezen haalt ie nooit van die mooie waarden

Verwijderd

Heb al een paar maanden een 40+ draaien. Als ik die op DMA zet krijg ik geheid dataloss & errors. Not happy dus. Draait op een oud mbo (AbitPN5) met ATA33. Heb de patch van MaxtorŽs site gehaald om Žm tot 33 te beperken. Geen effect, dma kan niet aan. Over testen: ook zonder test vind ik Žm (te) traag ..... :(

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Misschien eens met een ATA/66 80-aderige kabel proberen???

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
snelste schijf die ik ooit heb gehad. Zet bij sandra bij de opties de disk-cache maar uit en doe de test dan nog eens!!!

Kun je het zelf niet merken dat alles veel sneller is geworden????????

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Pagina: 1