Toon posts:

Einde eDonkey2000 netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanavond werkt edonkey2000 netwerk helaas niet meer!
Op http://overnet.com stond het volgende:

The eDonkey2000 Network is no longer available.

If you steal music or movies, you are breaking the law.

Courts around the world -- including the United States Supreme Court --
have ruled that businesses and individuals can be prosecuted for illegal
downloading.

You are not anonymous when you illegally download copyrighted material.

Your IP address is xx.xx.xx.xxx and has been logged.

Respect the music, download legally.

--------------------------------------------------------------------------------

Goodbye Everyone.

Is dit nu definitief het einde van het beruchte eDonkey netwerk?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:03:
Sinds vanavond werkt edonkey2000 netwerk helaas niet meer!
Op www.overnet.com stond het volgende:

The eDonkey2000 Network is no longer available.

If you steal music or movies, you are breaking the law.

Courts around the world -- including the United States Supreme Court --
have ruled that businesses and individuals can be prosecuted for illegal
downloading.

You are not anonymous when you illegally download copyrighted material.

Your IP address is en haal jij het dan ook weg and has been logged.

Respect the music, download legally.

--------------------------------------------------------------------------------

Goodbye Everyone.

Is dit nu definitief het einde van het beruchte eDonkey netwerk?
IP even weghalen ;)

Kan ook alleen offline zijn gehaald, zie je op torrent sites ook wel eens, dag later ofzo doen ze het alweer :D

[ Voor 2% gewijzigd door blaataaps op 12-09-2006 20:09 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Helaas. Maar ja, dat was ook wel te verwachten. De stekker wordt uit het ene p2p na het andere netwerk getrokken. En eDonkey2000 kon dan niet achterblijven.
offtopic:
En dan die post ook gewoon quoten met ip adres 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:05:
[...]

IP even weghalen ;)

Kan ook alleen offline zijn gehaald, zie je op torrent sites ook wel eens, dag later ofzo doen ze het alweer :D
thx ip is verwijderd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 20:12 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het bericht ziet er wel heel amateuristisch uit. Is het uberhaubt wel echt? Wat heeft het voor zin om dreigend te melden dat de ip's worden gelogged bij het bezoeken van een website. Daarbij werkt het edonkey netwerk toch gewoon met losse servers? Volgens mij kun je dat niet eens centraal uit de lucht halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 12-09-2006 20:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Edonkey zegt zelf bij het opstarten: "The edonkey2000 network is no longer available".
Klik je die boodschap weg, dan vraagt edonkey of je deze direct wilt de-installeren.
Als je die boodschap nu niet wegklikt, kun je toch gewoon downloaden alleen maakt hij dan gebruik van het overnet netwerk!

Tja vind het maar een vreemde zaak allemaal. Ben zeer benieuwd of dit nu ook definitief is!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 20:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:03:Is dit nu definitief het einde van het beruchte eDonkey netwerk?
Natuurlijk niet, zolang er eDonkey servers (Razorback, DonkeyServer etc.) en clients (eMule, MLDonkey, aMule, xMule etc.) beschikbaar blijven is er niets aan de hand.

eDonkey/Overnet heeft een marktaandeel van een paar procent. eMule meer dan 90%, dus druk zou ik me niet maken.

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 10:17

wjv

Tom heeft een goed artikel op Slyck over het einde van de officiele edonkey client en MetaMachine:

http://www.slyck.com/news.php?story=1288

Verwijderd

Topicstarter
Edonkey werkt wel!!!!

Schakel je internetverbinding uit (bij netwerkverbindingen) en start edonkey.
Wacht dan even een paar seconden en schakel dan je internetverbinding aan.
Vervolgens even wachten zodat de lijst met servers weer geupdate wordt (ik klik meestal direct DonkeyServer No2 aan).

En voila, edonkey werkt gewoon weer ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:18:
[...]
Natuurlijk niet, zolang er eDonkey servers (Razorback, DonkeyServer etc.) en clients (eMule, MLDonkey, aMule, xMule etc.) beschikbaar blijven is er niets aan de hand.

eDonkey/Overnet heeft een marktaandeel van een paar procent. eMule meer dan 90%, dus druk zou ik me niet maken.
Razorback2 is al weg, of is 'ie weer terug?
Ik vind het maar vervelend, ik ben voorlopig niet van plan "legaal" muziek te downloaden zolang ze allemaal ondergedompeld zijn in DRM. En ik heb ook geen zin in dat inferieure WMA. Ik heb ook nog eens geen Windows en dan val je voorlopig al gauw buiten de boot. De enige service die technisch voldoet is allofmp3 maar die betaalt niets aan de rechthebbenden; dan kan je net zo goed "illegaal" downloaden, of zit ik ernaast?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:47:
Edonkey werkt wel!!!!

Schakel je internetverbinding uit (bij netwerkverbindingen) en start edonkey.
Wacht dan even een paar seconden en schakel dan je internetverbinding aan.
Vervolgens even wachten zodat de lijst met servers weer geupdate wordt (ik klik meestal direct DonkeyServer No2 aan).

En voila, edonkey werkt gewoon weer ;)
Maar dit moet toch ook wel iets professioneler kunnen? Door een poortje te blokkeren ofzo?

Het is alleen de Edonkey2000 client die dus blijkbaar een waarschuwing doorstuurt, het netwerk draait uiteraard gewoon door.

Verwijderd

Waarom stappen jullie niet over op Emule? :)
Dat programma is veel beter. _/-\o_ en maakt gebruik van het KAD netwerk.

Over het netwerk hoef je, je geen zorgen te maken. Dat blijft in de lucht omdat metamachines (het bedrijf achter edonkey) geen controle heeft over de servers waarop het netwerk draait. 8)

Verwijderd

Nee hoor, eMule is helemaal niet beter. Met Edonkey2000 download je veel sneller.

Maar ze gebruiken hetzelfde netwerk dus dat maakt niet uit.

Als je een oude versie van Edonkey2000 gebruikt werkt het gewoon nog.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Cyphax schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:12:
[...]

Razorback2 is al weg, of is 'ie weer terug?
Ik vind het maar vervelend, ik ben voorlopig niet van plan "legaal" muziek te downloaden zolang ze allemaal ondergedompeld zijn in DRM. En ik heb ook geen zin in dat inferieure WMA. Ik heb ook nog eens geen Windows en dan val je voorlopig al gauw buiten de boot. De enige service die technisch voldoet is allofmp3 maar die betaalt niets aan de rechthebbenden; dan kan je net zo goed "illegaal" downloaden, of zit ik ernaast?
www.dance-tunes.nl maar dat heeft buiten dat genre verder ook niks natuurlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:22:
Waarom stappen jullie niet over op Emule? :)
Dat programma is veel beter. _/-\o_ en maakt gebruik van het KAD netwerk.

Over het netwerk hoef je, je geen zorgen te maken. Dat blijft in de lucht omdat metamachines (het bedrijf achter edonkey) geen controle heeft over de servers waarop het netwerk draait. 8)
Bij nader inzien zijn er i.d.d. toch een aantal voordelen (en geen nadelen) bij eMule. Ik heb even wat specifieke testen gedaan en deze gaan goed.

Het is dus i.d.d. beter (heeft misschien ook te maken met de ontwikkelingen van de laatste tijd bij eMule (?), eDonkey2000 (client) stond i.i.g. stil.
Pagina: 1