Toon posts:

Geen andere locaties bij advanced sharing XP

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een mapje delen met geavanceerd delen in xp pro, het probleem is nu alleen dat ik gebruikers van het netwerk toegang wil geven maar als ik bij "gebruikers en groepen selecteren" op locaties druk sta alleen ikzelf er tussen (en niet mijn werkgroep).

Via netwerkomgeving kan ik gewoon wel op iedereen z'n pc komen in de werkgroep, hoe zorg ik dat die werkgroep bij de locaties komt te staan?

Ik heb al de newbie-winxpproadvanced sharing walkthroughs doorgelezen en uiteraard gezocht op het forum maar daar werd er op dit zelfde probleem niet verder gereageerd.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 19:39
Hij staat toch gewoon standaard op iedereen of lig da nou aan mij :|
Iedereen heeft gewoon toegang tot die share, en het duurdt ff voordat ie in networkplaces verschijnt

who put a "stop payment" on my reality check

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil juist 1 specifieke gebruiker uit mijn werkgroep toegang kunnen geven tot die share, en die moet ik dus selecteren uit mijn werkgroep. DIE staat er juist niet tussen bij locaties.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
dit kan je aleen doen als je in een domein zit (selecten van users tot mappen) bij systemen die in een werkgroep zitten dus geen domein kan je alleen je local user toegang geven.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat je kan doen is op je pc een gebruiker aanmaken die jij niet gebruikt, maar met de naam en login van de ander en dan red jij het zelf ook verder wel.

De oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:59:
dit kan je aleen doen als je in een domein zit (selecten van users tot mappen) bij systemen die in een werkgroep zitten dus geen domein kan je alleen je local user toegang geven.
Wat waardeloos zeg, is er een reden voor dat dit niet binnen een werkgroep kan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:01:
[...]

Wat waardeloos zeg, is er een reden voor dat dit niet binnen een werkgroep kan?
ja dat er geen centrale user database is. :) (daar heb je een domain voor)

dat is gewoon bij design :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
In win 98 kon het altijd heel gemakkelijk binnen een werkgroep. Maar goed, win xp is natuurlijk niet op win 98 gebaseerd.
Pagina: 1