[HTML] Max file size

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb een formulier om bestanden te uploaden, maar ik wil niet dat deze groter zijn dan 10mb. Nu vond ik hier en daar op het internet deze tag
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="gewenste grootte in bytes">

Maar als ik nu een bestand groter dan de opgegeven maximum wil uploaden, krijg ik geen melding of zo. Wat gebeurt er? Breekt de client de upload af als deze 10mb heeft bereikt?

En hoe kan ik het zo maken dat de client pc al een melding geeft dat het bestand te groot is VOORDAT het uploaden naar de server begint?

GRTN

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Probeer het eens zou ik zeggen; grootte bekijken voordat je het upload kan per definitie niet zonder extensies omdat je tot bestanden op de pc van de gebruiker geen toegang hebt. Max upload size ed. kan je in je php.ini instellen.

Als iemand een bestand buiten jouw formulier om verzend, is het heel makkelijk te omzeilen. Dit is dus niet echt een beveiliging te noemen ;)

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Nee ok ik doe wel na die tijd ook een check of het bestand niet te groot is, maar ik wil voorkomen dat de gebruiker al die tijd moet wachten en dat het bestand dan toch niet misschien te groote is.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dan kan je denken aan bijvoorbeeld een java upload component als j-upload oid; je zou even in de search hier rond kunnen kijken of je andere oplossingen ziet, maar ik verwacht het eerlijkgezegd niet.

Edit: een prehistorische uitleg, maar het betreffende kopje is nog wel relevant.

[ Voor 27% gewijzigd door Rowanov op 12-09-2006 19:49 ]

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De genoemde tag zou een hint naar de browser moeten geven over de maximale grootte van het bestand. Veel browsers negeren deze tag en sturen alles gewoon door. Net als met alle andere invoer van een client zul je ook file uploads server-side moeten checken (grootte/type/inhoud).

Verwijderd

BoukeHaarsma schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:46:
De genoemde tag zou een hint naar de browser moeten geven over de maximale grootte van het bestand. Veel browsers negeren deze tag en sturen alles gewoon door. Net als met alle andere invoer van een client zul je ook file uploads server-side moeten checken (grootte/type/inhoud).
Ik zie in de HTML specs nergens iets staan hierover, dus ik betwijfel of dit het geval is.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22
nu ga ik waarschijnlijk schelden in kerk...maar...

Als je echt perse vantevoren wil weten kijk kan dan eens naar een optie in flash. Je zou een apparte flash app kunnen gebruiken om je uploads af te handelen. Met flash 8 heb je de mogelijkheid om een upload app te maken waarbij je dus wel vantevoren weet hoe groot de filesize is. Ook meerdere files in 1 keer uploaden is mogelijk. Uiteraard heb je nog steeds een serverside script in bijv php nodig om de daadwerkelijke upload af te handelen. Zoek maar eens..zijn wel voorbeelden van deze combinatie te vinden.

Als je toch moet gaan uitwijken naar een apparte applicatie zoals een java upload...dan lijkt me flash een betere keuze. (en een flash applicatie hoeft er niet perse flashy uit te zien...)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 10:50

killercow

eth0

sanderb schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:08:
nu ga ik waarschijnlijk schelden in kerk...maar...

Als je echt perse vantevoren wil weten kijk kan dan eens naar een optie in flash. Je zou een apparte flash app kunnen gebruiken om je uploads af te handelen. Met flash 8 heb je de mogelijkheid om een upload app te maken waarbij je dus wel vantevoren weet hoe groot de filesize is. Ook meerdere files in 1 keer uploaden is mogelijk. Uiteraard heb je nog steeds een serverside script in bijv php nodig om de daadwerkelijke upload af te handelen. Zoek maar eens..zijn wel voorbeelden van deze combinatie te vinden.

Als je toch moet gaan uitwijken naar een apparte applicatie zoals een java upload...dan lijkt me flash een betere keuze. (en een flash applicatie hoeft er niet perse flashy uit te zien...)
Leuk man, flash 8

Dat niet werkt op linux systemen (want adobe neemt niet de moeite om een plugin te schrijven)
Dat niet werkt in 64 bits browsers (want adobe..)
Wat er elke keer anders uit ziet..
Waarvan de gebruiker wellicht argwanened terug schrikt, (wordt mijn bestand wel naar de website gestuurd?, of zit er andere software tussen?)
etc etc.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1