Toon posts:

Perl + parallele poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in perl de parallele poort aan te sturen? Ik moet bijv. pin 2 een hoog signaal geven.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het weet?:?

Verwijderd

Niet in perl,wel in PHP of C++
kijk eens op
http://www.barracuda-central.org
en dan onder Interfacing->ECB

Verwijderd

Mmm ... ben zelf laatste bezig geweest onder Windows maar wil het ook onder Perl gaan doen inderdaad, dus bij deze ook namens mij: Weet iemand het zo 1-2-3? ;) Alvast bedankt.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:05

Exterazzo

Qeasy

Op dinsdag 30 januari 2001 15:22 schreef wijnolst het volgende:
Mmm ... ben zelf laatste bezig geweest onder Windows maar wil het ook onder Perl gaan doen inderdaad, dus bij deze ook namens mij: Weet iemand het zo 1-2-3? ;) Alvast bedankt.
Lees het bovenstaande bericht. Niet in perl :)

Audentia

Verwijderd

PRDNME |:(...
Maar er moeten toch wel routines voor te schrijven zijn? In VB (Windows) heb je ook een .dll die dat doet en zo de functies in en out (uit qbasic ja) maakt. Dat moet volgens mij met Perl ook kunnen...

Verwijderd

Met perl kun je wel degelijk de parallele poort aansturen. Misschien moet je unpack() gebruiken om er van te kunnen lezen.
Werkt hetzelfde als met sockets in i/o-mode.
/dev/lp0 en /dev/lp1 zijn de namen van de devices onder (redhat)linux(6.2)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 09:45 schreef sqnzer het volgende:
Met perl kun je wel degelijk de parallele poort aansturen. Misschien moet je unpack() gebruiken om er van te kunnen lezen.
Werkt hetzelfde als met sockets in i/o-mode.
/dev/lp0 en /dev/lp1 zijn de namen van de devices onder (redhat)linux(6.2)
Ik zal het proberen.
thnx

Verwijderd

Input/output moet wel lukken, maar op specifiek pin 2 een hoog signaal te geven, da's toch een paar levels lager.

Mzzls
Dave
(in windows kan je het trouwens ook aanspreken als lpt, met bijvoorbeeld een copy command).
Pagina: 1