Onlangs heb ik een trackball gekocht. Ik heb echter nog nooit eerder met een trackball gewerkt en ben er niet zeker van dat ik hem helemaal goed vasthoud. Wanneer ik er een uurtje mee gewerkt heb, krijg ik steeds kramp, aan de rand van de binnenkant van mijn hand, aan de kant waar de duim zit.
Het gaat om een Logitech Cordless TrackMan Wheel.
Ik probeer hem dusdanig vast te houden dat mijn arme, pols en hand in één rechte lijn liggen, het rechterdeel van mijn hand het rechter (opbollende) deel van de trackball goed omsluiten (het deel met de knopjes) en mijn duim enigszins naar links uitsteekt om de bal te bedienen.
Heeft er iemand ervaring mee of tips hoe je een trackball goed vast kunt houden om kramp te voorkomen?
Alvast hartelijke dank.
Het gaat om een Logitech Cordless TrackMan Wheel.
Ik probeer hem dusdanig vast te houden dat mijn arme, pols en hand in één rechte lijn liggen, het rechterdeel van mijn hand het rechter (opbollende) deel van de trackball goed omsluiten (het deel met de knopjes) en mijn duim enigszins naar links uitsteekt om de bal te bedienen.
Heeft er iemand ervaring mee of tips hoe je een trackball goed vast kunt houden om kramp te voorkomen?
Alvast hartelijke dank.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 19:08 ]